Beat 'Em Up

Hvilken fighting spill spiller du?

  • Tekken Tag Tournament

    Stemmer: 0 0,0%
  • Tekken4

    Stemmer: 0 0,0%
  • Virtua Fighter 4 EVO

    Stemmer: 0 0,0%
  • Soul Calibur 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Marvel Vs. Capcom

    Stemmer: 0 0,0%
  • Capcom Vs. Snk

    Stemmer: 0 0,0%
  • Street Fighter

    Stemmer: 0 0,0%
  • Annet

    Stemmer: 0 0,0%
  • Jeg spiller ikke fighting-spill, er homo

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Yes, da var det på tide å vite hvem som spiller hvilket spill. Jeg spiller TTT mest, men også T4
 
#2
Street Fighter, og noen ganger Tekken, men oftest Street Fighter.
 
#6
Spiller mest Tekken 3 og Tekken Tag Tournament. Og noen ganger Soul Calibur II og Virtua Fighter 4: Evolution. Og en skjelden gang Street Fighter II (50Hz <_< ) og Soul Calibur.

Og en ytterst skjelden gang, så tar jeg fram Dead or Alive 2 og Virtua Fighter 3tb.
 
#7
Jeg spiller Tekken mest. Kunne ønske du lista opp de forskjellige seriene istedenfor noen av spillene innenfor. Jeg har for eksempel spilt massevis av Super Street Fighter Turbo Revival, Soul Calibur I og Tekken 3. Men, av de ovenfor er det Tekken 4 som er spilt mest av meg så...
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#8
Spiller kun Vf4:evo. Kommer til å spille street fighter når det kommer i 10th anniversary edition til usa eller europa. Men fram til da så er vf når det er snakk om fightere :)

Grunn: Den tror jeg de fleste har fått med seg.... :p
 
#9
Spiller ikke så mye slossespill lenger (begynner kanskje å bli homo ;)), men hvis jeg først skal spille nok blir det nok Virtua Fighter: Evolution. Gjennom tidene er det nok klart dette spillet jeg har spilt mest av Beat-em spill. Hvis du da ikke regner med Street fighter 2 når det kom for herrens mange år siden... ;)
 

EagleJin

Bear Necessity
#10
Jeg spiller ikke fightingspill......
:ninja:

Dette er min historie:
Jeg er innom flere serier, menfor tida går det mest i VF:EVO, Tekken Tag og Street FIghter Alpha 3 (med VF på toppen). Har alltid likt fightespill siden første gang jeg så SF2 i 91 (eller 92.. Husker plutselig ikke :$ ).

Forelsket meg i Street Fighter, og hadde Blanka og Ryu som klare favoritter, men etterhvert begynte jeg å se opp til (ordspill på lur...) Zanghief pga han styrke og ekstremt tøffe kast. I nyere SF savner jeg kastet d/f+mp, der han tar tak i beina til motstanderen og kaster han/hun over seg. Utrolig digg!
Husker veldig godt at Red Hawk og jeg gjerne ville kjøpe spillet, men fikk ikke lov pga volden... Som om det skulle stoppe oss fra å spille verdens kuleste spill! Be creative!

Etterhvert fikk vi endelg kjøpt Playstation (97), og året etter fant vi ut at Street Fighter fantes til denne vidunderkonsollen (noe vi ikke visste siden voldsreglene var temmelig strenge etter at vi ble avslørt med SF2 noen år tidligere...), og DA var det bare å late som vi skulle bowle på Metro senter i Lørenskog, ta med nok penger og velge hvilket sf-spill. Så kom problemet. I hylla stod hele 3 forskjellige sf-titler; SF 2 turbo (eller no), SF EX + Alpha og SF Alpha. Valget havnet på EX + Alpha, noe vi angret senere.

Senere samme året så jeg en stpr poster av Tekken 3 (!). "Dette spillet må jeg ha!" tenkte jeg, og brukte samme strategi som for SF for å få kjøpt dette spillet. Dumme Lefdal var utsolgt, og jeg dro innom Narvesen der de tilfeldigvis hadde UK Playstation magazine MED TEKKEN 3 DEMO!!!! Konge! Løp hjem med bladet i handa, og satte i demo-ce'en. Ling og Eddy... Greit. To tøffe karakterer som skulle denge hverandre helseløse. Kunne ikke bli bedre!

En tid senere leste jeg i "norsk offisielt ps magazine" at det skulle arrangeres NM i Tekken 3, men tenkte at dette var å trekke spillingen for langt.
"Er det mulig å holde NM i noe som bare er for gøy?"
Absolutt.
Måneden etter leste jeg om finalen i NM, som var mellom "styrken til Heihachi og smidigheten til Forest Law". heihachi vant.. Dumme meg setter seg ned pg tenker. Plutselig satt Hawk og jeg hekta ,på T3, med Jin (meg) og Hwoarang (Hawk) og følte oss kjempegode med wgf, 4 som beste combo med Jin. Fy flate som vi skulle dumme oss loddrett ut 2 år senere. For da skulle vi også delta i NM.

Årene gikk. PS2 ble annonsert, og verden var i ekstase (dvs min verden). Ryktet om neste Tekken-spill var ikke til å tro! Tekken Tag Tournament - the next Generation fighting game, skulle lanserer omtrent på samme tid som Street Fighter EX 3. Selvfølgelig kjøpte vi begge, men i PAL-format. Heck, vi visste ikke om annet. Det ble mer SF enn Tekken, og rett ved siden av skolen (Hellerud VGS) stod Tveita senter. En dag kom JumboJet bort til meg og forteller meg: "Det henger en Tekken Tag-plakat om turnering på døra til senteret!". Fortapt i tanken om turnering i et sovende spill vekket min interesse for alvor. Dette måtte sjekkes.

Plakaten hang der:
"Nordic cup Tekken Tag Tournament". Jeg var fortapt. Helt i ekstase ringte jeg Red Hawk og fotalte om Nordic. Ikke pokker om han skulle gå glipp av dette han heller. Uka etter ble vi oppringt av Tekkenclub. Følte meg skikkelig stolt som ble ringt av dem (!). En hyggelig person i andre enden spurte om jeg var meg.
"Ja!"...
Damn, jeg var oppi skyende resten av dagen, og gledet meg EKSTREMT til 25. september 2001. Mitt første GP i Lillestrøm, på RT-loftet over Zip. Kom dit og så flere lerret stilt opp med Tekken Tag. Jeg trodde et øyeblikk at livet sluttet noen minutter før, for dette måtte være himmelen (eller helvete.. kommer an på hvrodan en ser det).

Red Hawk og jeg setter oss ned for å spille TTT. Vi var fremdeles kjempegode med wgf, 4 med Jin, og en Hawk fiksa strings med Hwoarang. Hahaha! Vi kommer til å vinne nordic! Trodde vi.
"Hva er dette for noe?! Det går fort jooo!" Vi spilte 60 Hz, noe vi ikke visste fantes en gang. Grusen sprutet i øyene våre (billedlig ment), og vi gikk derfra med 0 seiere, men i storslag og humør vi ikke har sett maken til siden. Kjempekul dag!

Dagen for nordic tourney. 6. Oktober 2001. Min beste bursdag noen sinne! Møtte Chief Gutti og hans lagkamerat Wallace, og ble sendt direkte over til "tapersiden". Morsomt. Men vi var fremdeles ikke ute. Vi hadde en sjanse igjen. Vi vant en. Tapte neste for en King og hans lagkamerat Jin. KJipern. Men dagen hadde vært knallbra!

Så kom tidne for usaklige diskusjoner, og Tekken fanboy tendenser. Ingen fightespill kunne noen gang bli bedre enn Tekken. Virtua Fighter var bare bøll, og jeg var overbevist om at det var helt likt som Kensei: Sacred Fist. Jeg tok feil, og må leve med det.

Tekken 4 kom inn i spillsamlingen, tett fulgt av Virtua Fighter 4. To heite konkurrenter i følge bladene. Men VF bel sakte men sikkert kongen i stua her hjemme også.
NM ble holdt i T4. Det var det.

Nå er det snart tid for Game Party igjen (eller "spilletreff" om du vil), og følelsen fra september 2001 kommer så smått tilbake igjen.

Så kom T4. Ble NM i det også..
 

Halky

Veteran bruker ;)
#11
Jeg stemte: Jeg spiller ikke fighting-spill, er homo, men jeg er seff ikke homo :p Selv har jeg aldri vert noe særlig fasinert av den sjangeren.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#13
Spiller mest Soul Calibur II, jeg. Nå skal det sies, at det har vært lenge siden jeg har spilt fighing-spill. Virtua Fighter 4 er forresten på 2. plass.
 
#14
"Liker ikke slossespill, er homo" er det teiteste jeg noensinne har hørt!
Slåssespill er ingenting annet enn "sitte noen kamerater å en kasse øl en fredagskveld".
Er du rask i fingrene å kan alle comboene er du redda uansett, så enkelt er det...
Misforstå meg ikke, jeg liker slåssespill jeg også, men det er oppskrytt så til de grader...
 
#15
Opprinnelig skrevet av Dai'shan@16.04.2004, 14.24
Er du rask i fingrene å kan alle comboene er du redda uansett, så enkelt er det...
:thumbdown:

Tull. Det holder ikke å bare kunne en combo. Du må kunne spille taktisk, du må kunne klare å blokkere i tide, du må kunne klare å kontre, +++. La oss se du spiller mot noen av de beste i Tekken, hvor du kun bruker en tenstring. Kan garantere deg at de gruser deg noe grassalt.
 
#16
Opprinnelig skrevet av Dai'shan@16.04.2004, 14.24
"Liker ikke slossespill, er homo" er det teiteste jeg noensinne har hørt!
Slåssespill er ingenting annet enn "sitte noen kamerater å en kasse øl en fredagskveld".
Er du rask i fingrene å kan alle comboene er du redda uansett, så enkelt er det...
Misforstå meg ikke, jeg liker slåssespill jeg også, men det er oppskrytt så til de grader...
Klarer du å lære deg alle comboene kanskje???
 
#17
:$ Jeg reagerte på at NiloPilo mener at alle som ikke spiller fighting spill er homo... men det var vel bare kødd, håper jeg for hans skyld. Å spille et krevende strategi spill krever mye mer av spilleren enn et typisk fighting spill. De vil fremdeles bare være "sitte noen kamerater å spille en fredagskveld"...[/QUOTE] At noen tar fighting spill så jævli seriøst skjønner jeg ærlig talt ikke... :p
 

EagleJin

Bear Necessity
#18
:$ Jeg reagerte på at NiloPilo mener at alle som ikke spiller fighting spill er homo... men det var vel bare kødd, håper jeg for hans skyld. Å spille et krevende strategi spill krever mye mer av spilleren enn et typisk fighting spill. De vil fremdeles bare være "sitte noen kamerater å spille en fredagskveld"...
At noen tar fighting spill så jævli seriøst skjønner jeg ærlig talt ikke... :p [/QUOTE]
Hahaha! Du er morsom. Ser ikke poenget med å ta fightere seriøst, men strategispill?? <_< Strategi er jo den kjipeste sjangeren som finnes på spillmarkedet...

De som tar et spill alvorlig er de som løfter det til et høyere nivå. Uansett sjanger og spill. Ville ikke blitt arrangert turneringer ellers.

Vil du ha 'strategisk fighter' kan du spille VF:EVO ;) Der har du mer enn nok å stri med i kampens hete.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@16.04.2004, 14.47
Vil du ha 'strategisk fighter' kan du spille VF:EVO ;) Der har du mer enn nok å stri med i kampens hete.
Neida, det er bare å lære seg en combo, det.
:doh:
 
#20
har ikke spilt så mye slossespill i det siste ( eller... Smash er vell et slosse spill? )
men hvis jeg først spiller det er det vell mest noe i tenkken serien.
spiller også litt SC II.

jeg svarte : tekken 4