Beste cel-shada spillet så langt er:

Lodin

Der Waaaah
Cell Shading er nydelige greier eh?
Vel det peneste spillet er fortsatt uten tvil:

Nylig håpa siste Prince of Persia å ta over den tronen, men det håpet lå ganske langt unna...

Siden kun modellene var cell shada og bakgrunnene er stært fra Shadow of the Colossus

Lodin

Der Waaaah
Men kontrollen er helt ny og innovativ. Istedetfor å dø blir man dratt tilbake i spillet av den magiske jenta!

Lodin

Der Waaaah
Men ja, i bunn og grunn handler heller denne tråden om sånt som . :totomleropp:

Å seile over sjøen gir noe, å tusle over ørkenen tar noe.

Nå er vel ikke Sly Cooper noen sinke heller?

Snakker du med deg selv, Lodin?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Wind Waker vinner glatt, men Jet Set Radio Future er ikke så gæærnt det heller.

Lodin

Der Waaaah
Jet Set Radio og Sly Cooper går glatt inn i serien av utrolig pene Cell Shadere

Men de er ikke helt...

D

Doctor Downs

Gjest
Nå fikk jeg faktisk skikkelig lyst til å spille Wind Waker igjen. Noen som vet om NTSC Cube-spill funker på PAL Wii-er med Gecko OS?

Akkurat den modusen var genialt morsom, til tider. Synd det ikke var bedre implementert, kun det på den andre øya som var skikkelig gjennomført.

Kilik

Lokal moderator
Det første er fortsatt det beste: Jet Set Radio.

Forøvrig ganske merkelig at Nintendo ikke har sagt noe om relansering av Wind Waker til Wii, men det kommer nok.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg har ikke noe til overs for naruto, men må si jeg var imponert over grafikken til det nye spillet. Det er vel det mest "ser ut som ekte anime" spillet jeg har sett til nå.

http://www.gametrailers.com/player/42381.html

Om det er det *peneste* er en helt annen sak, og det gidder jeg ikke argumentere for eller imot.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kan også nevnes at PAL WW ikke fungerer med NTSC Wii + Freeloader.

Spiller Phantom Hourglass om dagen, og det er også riktig bra. Jeg liker å få vende tilbake til spillverdenen (eller i hvert fall en svært liknende en) hvor jeg koste meg sånn for noen år siden i Wind Waker.

Og ja, det WW er det peneste cell-shadede spillet, men selv i Wind Waker er det ikke så mye som faktisk bruker cell-shading. Det er mest figurene, noe som jo gjelder de fleste spill som beskrives som cell-shadede. Resten er for det meste bare glimrende, ekstremt gjennomført teksturering + noen smarte grep.

Klønete av spillskribentene over den ganske jord å skulle ta tak i begreper de ikke skjønner. Tegnefilm-shading er bredere, men det greieste (for den uskolerte) bør vel være simpelthen å si "ser ut som en tegnefilm"? :)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Problemet er at de aller aller fleste tolker "ser ut som en tegnefilm" som "ræva grafikk". Jeg husker en kar jeg studerte med som konsekvent kalte Gamecube for "tegnecube" og trodde han nådde under huden min på den måten. Innen et år var omme kjøpte han en selv. :p

Nå vet jeg ikke helt om dette er cell-shadet, men jeg husker jeg spilte et spill som het Fur Fighters for veldig lenge sia som hadde en tegneserie-stil. jeg syns det var utrolig morsomt i sin tid, men spørs om det er like bra nå. Brukte iallefall mange timer på det spillet.