Beste cel-shada spillet så langt er:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#21
Bare navnet er nok til å holde seg langt langt langt unna!
 

oma

Village Drunk
#22
XIII var nok ikke det beste spillet, men jeg koste meg med det naar det kom ut. Det hadde ogsaa noen fine CellShading effekter som ikke hadde blitt brukt tidligere?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#25
Hvis man ser bort ifra Team Fortress 2, til dømes? Eller er det kanskje bare en mellomting? Lenge side jeg har rørt det.
 
#26
Forresten, selv om spillet i seg selv var på grensen til tragisk (som å kjøre et bløtt såpestykke på en isbane), så hadde hvertfall Auto Modellista ganske så tøff grafikk.
 
#27
Hvis man ser bort ifra Team Fortress 2, til dømes? Eller er det kanskje bare en mellomting? Lenge side jeg har rørt det.
"TF2 DOES NOT use cel shaded graphics. The game uses rim highlights instead of outlines to emphasise silhouettes and is therefore the opposite. The shadowing is deceptive, but if you used similar logic used by the people who think TF2 is cel shaded, then you could say that any game that has shadows in its art style is using cel shaded graphics." - http://www.freewebs.com/tf2isnotcelshaded/

Hvor troverdig dette er veit jeg ikke.
 

Lodin

Der Waaaah
#28
/\se der ja/\

TF2 har pen og orginal stil, men jeg vil ikke kalle det cell shading.

Samurai Jack levde forøvrig veldig opp til tegnefilmene og var cell shada, men jeg vil ikke kalle det et spill verdt å spille. :p
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#29
Wacky Races til DC kom vel ut hele tre dager før JSR. Artig nok kom det også ut til PC, men uten cell shading.

 
#30
:eng: Bare for å kverke denne grisen for en stund:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cel-shaded_animation

I hovedsak: Cel shading er det du ser hvis en tre-dimensjonal overflate fylles med flate farger uavhengig av den nøyaktige topologien på polygonene. Som sagt, figurene i Wind Waker er cel shadede, mens det meste man ellers ser i den spillverdenen er tegneserie-teksturering og fine effekter, og ikke har noe med cel shading å gjøre.

De fleste pene spill i dag bruker mange ulike shadingteknikker for å skape den visuelle helheten, og det pussige fokuset som ble cel shading til del for noen år siden er bare et resultat av manglende peiling og litt for lite ydmykhet fra skribentenes side, så vidt jeg kan forstå.

Det er med andre ord mer interessant å diskutere i hvilket spill med tegnefilmgrafikk man liker grafikken best.
 
#32
Eternal Sonata er jo rimelig deilig, hvis det er cel-shaded. Uansett så er fortsatt TWW penest. Gud, som jeg elsker det spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Og så Valkyria Chronicles da:




Fete shadere, bare synd selve den grafiske stilen er generisk anime-tjohoi uten spor av egenart. Uansett helt kurant.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Ikke at du bryr deg, men akkurat det der var snakk om faren til hovedpersonen som adopterte ei jente etter at faren hennes døde. Og det faktum at manus er ræva. Seinere møter troppen en gris med vinger (som ikke kan fly), som blir adoptert og får navnet Hans. ^^
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Kanskje heller Thinaran bare skal fortelle oss om den spennende bossen han nylig møtte i Persona 4? :elsk:

Selvom ikke heller det var særlig cell shada!
 
#38
Det beste Cel Shada spillet (Til nå, ivertfall) må være Klonoa 2. En god historie, tøft språk de bruker (Som spill skaperne har funnet opp selv), fantastisk Gameplay, pluss at grafikken er jo ganske bra for et PS2 spill...

 
D

Doctor Downs

Gjest
#39
Da har jeg starta på Okami te Wii, og skal ikke se bort ifra at det klatrer høyt opp på lista før jeg er ferdig med det.
 
#40
Det beste Cel Shada spillet (Til nå, ivertfall) må være Klonoa 2. En god historie, tøft språk de bruker (Som spill skaperne har funnet opp selv), fantastisk Gameplay, pluss at grafikken er jo ganske bra for et PS2 spill...
Det spillet er ikke cell-shada. Har ikke spilt det, men man kan lett se det på bildet. Figuren du styrer er isåfall det eneste som er cell-shada der. Hvor har du fått det fra at spillet er cell-shada?