Beste FF spill for en som vil spille in summoner?

Har egentlig bare spillt FFXI,
aldri vert noen stor fan av FF egentlig.

Men jeg skal skaffe meg et FF spill til nå, og jeg liker virkelig å spille
en summoner. (kanskje er det noen klasses jeg ikke vet om i de andre
spillene, som Mime etc [har jeg hørt] som jeg kanskje liker da)
Grafikk er ikke drit viktig, men det er et stort pluss.

noen tips?

-------
takk

Hvis du har en PS2 bør du definitivt prøve FFX, ettersom det stort sett handler om en summoner.
Hvis du har sansen for ff-spill bør du garantert gå igjennom FFVII om du ikke allerede har gjort det... :tommelopp:

Om du har lyst på summonere, velger du enten FFX eller FFIX av de nyere versjonene av serien. Final Fantasy X er utrolig bygget opp rundt summoners, mens i FFIX er det en lettere skjult, dog veldig viktig, del.

Tha's that, really.

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Husk at FFXI og de andre spillene overhode ikke kan sammenlignes. Men uansett, gå for X hvis du vil ha mye med summoning å gjøre, men ikke forvent deg noe àla FFXI.

Summons har en nokså stor rolle i FFVIII, hvor de kalles guardian forces (GF). Og i dette spillet finner vi selve kongen... skapningen vi kan kalle konger over alle summons, selv om det ikke er snakk om en summon i vanlig forstand, dvs. en summon man selv fremkaller. Denne fyren kommer og går som han vil. Ja! Jeg snakker jo selvfølgelig om den fantastiske, uovervinnelige Gilgamesh! ...Du vil spille som summoner? Som en person som har det som "yrke"? Å. Vel... Øh...

Opprinnelig skrevet av Decontain@18.06.2004, 10.12
Jeg er Summoner i Final Fantasy XI... og det er det BESTE jeg har sett. Det er dritdigg!!
det er den VÆRSTE jobben i FFXI,
Kan si at den eneste konkuransen
den jobben har som spillets mest ubrukelige og overflødige jobb
er av dragoons. De kan ikke gjøre NOE som helst som ikke en annen
klasses kan gjøre bedre/fortere og mer mana vennlig.

Noe som er litt drit når spillet er gruppe sentrert.

Uansett, jeg gidder ikke å kaste bort tid på en jobb som
bare blir invitert til en gruppe hvis de ikke får tak i en annen jobb
eller syntes synd på deg.

Men tror at jeg går for VIII. Hørt mye bra om det.

FFX, om man ikke har spilt noen av de eldre spillene da de kom ut, og grafikken var slående vakker, så vil man alltid i etterkant si at grafikken virker litt sjabby, og kan ødelegge for spillopplevelsen. Om du absolutt vil være summoner, gå for FFX, vil du ha en glimrende historie, som får deg til å sitte igjen gråtende (hvertfall litt rørt) går du for, nei, ikke FFVII som mange sier, men FFIX..

Ble forsåvidt rørt av FFX også. Uansett hvilket FF du velger så er det ikke et dårlig valg.

Neei! Jeg trodde jeg var kvitt Ero Sennins tryne da jeg sluttet å se naruto. Curse you Hakara >_< !

FFXI er ett spill som skiller seg ut fra de andre i serien. Så det er ikke slik at du kan velge om man skal være summonoer eller warrior i de andre ff spillene(ja vel! i de eldste spillene kan man det). Både ffX og ffIX handler mye om summoning. Disse er de to første spillene jeg vil anbefale deg. I ffX kan man være som de aeone man tilkaller, men dette kan man ikke i ffVII-IX (eller de eldre).I disse er det kun et kraftig angrep hvor et monster hjelper til. Selv om summoningene i disse spillene er imponerende å se på, er det en fordel med ffX at du selv kan styre din aeon.

Men som sagt, uansett hvilket ff du velger så er det ikke noe dårlig valg. Det du bør styre unna er ffX-2. X-2 er ett bra spill, men du har ingen summoning funksjon der.

hmm, jeg ville (seriøst :D ), begynt med Final Fantasy Origins, jeg har spillt Final Fantasy siden FFVI, og nylig begynte jeg på Final Fantasy Origins, jeg tuller ikke, FF1 er noe av det beste noensinne laget!:)
Hvis du ikke er i skikkelig 2D humør ville jeg anbefalt FF7 på PC eller PSX, det har fått mange til å fortsette å spille Final Fantasy:)

Det var også poenget hans, Soppe. ;)

Jeg synes for øvrig det er en idé å lese emnetittelen før man svarer i emner, savvy? (Til R&L...)