Beste grafikk 2008

Beste grafikk 2008

  • Fallout 3

    Stemmer: 4 7,7%
  • Far Cry 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Gears of War 2

    Stemmer: 5 9,6%
  • Grand Theft Auto IV

    Stemmer: 4 7,7%
  • LittleBigPlanet

    Stemmer: 9 17,3%
  • Metal Gear Solid 4

    Stemmer: 14 26,9%
  • Mirror's Edge

    Stemmer: 8 15,4%
  • Okami

    Stemmer: 1 1,9%
  • Valkyria Chronicles

    Stemmer: 2 3,8%
  • Wipeout HD

    Stemmer: 0 0,0%
  • World of Goo

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ingen av dem/vet ikke

    Stemmer: 5 9,6%

  • Totalt antall stemmer
    52
  • Avstemningen er stengt .

Sancti

Terrorkatt
#1
Spillenes missekonkurranse; hvilket spill hadde den beste grafikken i 2008? Stem og begrunn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
LittleBigPlanet, fordi det er awesome både med tanke på estetikk og teknikk. Den skamharde skyggemotoren har jeg ikke sett maken til, og teksturene på materialene du tøffer rundt på ser og føles sånn de skal. Lækkert. ^^
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Skikkelig frista til å stemme WipEout HD bare basert på demoen for fy faen, men tror alikevel jeg klinger i med fetthesten og stemmer LBP.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Wipeout HD var mest teknisk imponerende, men det er ganske kaldt estetisk sett. LBP har den der sjarmerende gnisten som gjør det til noe særegent.
 
#5
For de som stemte MGS4 skjønner jeg ikke helt hvorfor. Er det på grunn av stilen i såfall? Teknisk er ikke grafikken særlig imponerende i alle fall, utenom i cut-scenene (som ikke burde telle mye).
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
Jeg syns Studio Liverpool er blant få som drar av den 90-talls futurismegreia skikkelig bra, men ellers er jeg enig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
For de som stemte MGS4 skjønner jeg ikke helt hvorfor. Er det på grunn av stilen i såfall? Teknisk er ikke grafikken særlig imponerende i alle fall, utenom i cut-scenene (som ikke burde telle mye).
Øh, nei vel. Jeg har mye dritt å si om MGS4, men at grafikken ikke holder mål er ikke blant dem. At ikke MGS4 fikk min stemme her sier mest om de andre spillene jeg hadde å velge mellom.
 
#8
Heh, aner ikke hva folk snakker om når de sier at grafikken i MGS4 er sykt bra. Den er ikke dårlig i seg selv, men ikke bra nok til at den fortjener en beste grafikk-pris når man har så mange andre spill med overlegen grafikk å velge mellom.
 

oma

Village Drunk
#9
Jeg stemte MGS4 fordi det er foerste spillet jeg har sett der jeg ikke greide aa skille mellom cutscenes og ingame grafikk naar spillet begynnte. (Sett bortifra HUD) Om det har noe med teknikk aa gjoere vet ikke jeg.
 

Kilik

Lokal moderator
#11
Definitivt Mirror's Edge. Første gang denne generasjonen jeg virkelig har blitt imponert over grafikken i et spill. Noen skjønnhetsfeil til tross, det er deilig lyst, pseudo-realistisk og ikke minst fargerikt. En flott motvekt til alle gråbrune FPS-ene.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Jeg syns det er litt juks, Mirror's Edge er bare pent fordi det er så jævla stilrent og overgjør ikke effekter så jævlig, alle karaktermodellene ser fortsatt pinlige og jævlige ut. Jepp jepp..
 

Jante

privileged CIS shitlord
#13
Definitivt Mirror's Edge. Første gang denne generasjonen jeg virkelig har blitt imponert over grafikken i et spill. Noen skjønnhetsfeil til tross, det er deilig lyst, pseudo-realistisk og ikke minst fargerikt. En flott motvekt til alle gråbrune FPS-ene.
Dette.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#14
Stemmer også ME, ikke fordi det er det mest teknisk imponerende, men fordi det er så vanvittig forfriskende å faktisk se lyse, klare farger for en gangs skyld. Håper å se mer slikt i framtida.
 
#15
Mirrors Edge har ikke anti-aliasing, så det fortjener ikke å være på lista engang. Ellers så er jeg fortsatt usikker! :trollmann:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#16
Fallout 3 og GoW2 er for brune, Mirror's Edge er for snevert selv om det behagelig og gjennomført grafisk, GTA IV er for ujevnt og oppskrytt, så stemmen ender på Little Big Planet. Okami har dessverre ikke spilt ennå.
 
#17
Uten tvil MGS4. Alt er crispy clean, spesielt hvis du har en 1080p tv. Har dessverre ikke spilt Mirror og i likhet med Buggz GTAIV er bare mlææh!
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#18
Jeg stemte MGS4 fordi det er foerste spillet jeg har sett der jeg ikke greide aa skille mellom cutscenes og ingame grafikk naar spillet begynnte. (Sett bortifra HUD) Om det har noe med teknikk aa gjoere vet ikke jeg.
Men alle cutscenene i MGS-serien rendres jo med samme motoren som brukes in-game...

OMA OMA OMA!

*kremt*

LittleBigPlanet har jo en ganske fin og gjennomført stil, så det får bli det. Jeg er litt fristet til å stemme på Gears 2 siden det er litt imponerende hvor mye juice du får ut av Unrealengine 3, men fuckit.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
Jeg tenkte på det samme, Unreal3-motoren fortjener ros men stilen til Gears2 er altfor snever til å få hedersprisen. Grafikk er så mye mer enn bare polygoner og shadere.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#20
GTA IV hadde en deilig blanding av realisme og stil bygget inn i LC, og det var ikke en helt liten by heller. Skikkelig gjennomført, rett og slett. Så får det heller være at MGS4 var mer detaljert og Mirror's Edge var som å turne og sloss på en iPod.