LittleBigPlanet, fordi det er awesome både med tanke på estetikk og teknikk. Den skamharde skyggemotoren har jeg ikke sett maken til, og teksturene på materialene du tøffer rundt på ser og føles sånn de skal. Lækkert.
For de som stemte MGS4 skjønner jeg ikke helt hvorfor. Er det på grunn av stilen i såfall? Teknisk er ikke grafikken særlig imponerende i alle fall, utenom i cut-scenene (som ikke burde telle mye).
For de som stemte MGS4 skjønner jeg ikke helt hvorfor. Er det på grunn av stilen i såfall? Teknisk er ikke grafikken særlig imponerende i alle fall, utenom i cut-scenene (som ikke burde telle mye).
Øh, nei vel. Jeg har mye dritt å si om MGS4, men at grafikken ikke holder mål er ikke blant dem. At ikke MGS4 fikk min stemme her sier mest om de andre spillene jeg hadde å velge mellom.
Heh, aner ikke hva folk snakker om når de sier at grafikken i MGS4 er sykt bra. Den er ikke dårlig i seg selv, men ikke bra nok til at den fortjener en beste grafikk-pris når man har så mange andre spill med overlegen grafikk å velge mellom.
Jeg stemte MGS4 fordi det er foerste spillet jeg har sett der jeg ikke greide aa skille mellom cutscenes og ingame grafikk naar spillet begynnte. (Sett bortifra HUD) Om det har noe med teknikk aa gjoere vet ikke jeg.
Definitivt Mirror's Edge. Første gang denne generasjonen jeg virkelig har blitt imponert over grafikken i et spill. Noen skjønnhetsfeil til tross, det er deilig lyst, pseudo-realistisk og ikke minst fargerikt. En flott motvekt til alle gråbrune FPS-ene.
Jeg syns det er litt juks, Mirror's Edge er bare pent fordi det er så jævla stilrent og overgjør ikke effekter så jævlig, alle karaktermodellene ser fortsatt pinlige og jævlige ut. Jepp jepp..
Definitivt Mirror's Edge. Første gang denne generasjonen jeg virkelig har blitt imponert over grafikken i et spill. Noen skjønnhetsfeil til tross, det er deilig lyst, pseudo-realistisk og ikke minst fargerikt. En flott motvekt til alle gråbrune FPS-ene.
Stemmer også ME, ikke fordi det er det mest teknisk imponerende, men fordi det er så vanvittig forfriskende å faktisk se lyse, klare farger for en gangs skyld. Håper å se mer slikt i framtida.
Fallout 3 og GoW2 er for brune, Mirror's Edge er for snevert selv om det behagelig og gjennomført grafisk, GTA IV er for ujevnt og oppskrytt, så stemmen ender på Little Big Planet. Okami har dessverre ikke spilt ennå.
Jeg stemte MGS4 fordi det er foerste spillet jeg har sett der jeg ikke greide aa skille mellom cutscenes og ingame grafikk naar spillet begynnte. (Sett bortifra HUD) Om det har noe med teknikk aa gjoere vet ikke jeg.
Men alle cutscenene i MGS-serien rendres jo med samme motoren som brukes in-game...
OMA OMA OMA!
*kremt*
LittleBigPlanet har jo en ganske fin og gjennomført stil, så det får bli det. Jeg er litt fristet til å stemme på Gears 2 siden det er litt imponerende hvor mye juice du får ut av Unrealengine 3, men fuckit.
Jeg tenkte på det samme, Unreal3-motoren fortjener ros men stilen til Gears2 er altfor snever til å få hedersprisen. Grafikk er så mye mer enn bare polygoner og shadere.
GTA IV hadde en deilig blanding av realisme og stil bygget inn i LC, og det var ikke en helt liten by heller. Skikkelig gjennomført, rett og slett. Så får det heller være at MGS4 var mer detaljert og Mirror's Edge var som å turne og sloss på en iPod.