Beste J-RPG 2006

Beste J-RPG 2006

• Disgaea 2: Cursed Memories (PS2)

Stemmer: 0 0,0%
  • Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King (PS2)

• Kingdom Hearts II (PS2)

• Lunar Genesis (DS)

• Mario & Luigi: Partners in Time (DS)

• Suikoden V (PS2)

• Tales of Eternia (PSP)

• Ingen av disse

• Totalt antall stemmer
    0

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Trykk start og trekant for å skippe cutscenes, og stem på din favoritt J-RPG fra ifjor.

Men enda viktigere, hvorfor stemte du på akkurat det, er ikke alle sånne jåddærrpegeer like uansett?

Stemte på Kingdom Hearts II. Spillet er kvalitet på topp nivå mener jeg. Veldig enkelt spill, men kampsystemet med de forskjellige summon og abilities gjør hver kamp til en gledens dag <3 Og ikke minst så får jeg møte på alle disneyfigurene fra barndommen som jeg såg på ørten ganger og enda flere FF-karakterene er toppen av kransekaka for en hardcore JRPG gamer^^

Ikke mobb JRPG, vestlige rollespill er vel like hverandre de også? :usikker:

Stemte Kingdom Hearts 2 jeg også, selv om jeg synes det er litt oppskrytt. Det er veldig mye meningsløse oppgaver du igjennom. Tenker da spesielt på disse jobbene du må gjøre i begynnelsen, men også på alle Disney-verdenene man må spille små sidequests uten noen særlig mening. Dette funket greit nok i Kingdom Hearts (da var det heller ikke så ekstremt), hvor det også ga masse nostalgi, slik som Tales sa. Men i toeren er det litt kjedeligere synes jeg, mest fordi man nå bare får enda flere oppspinn-historier som er enda tynnere enn i eneren, slik som for eksempel Agrabah- og Halloween-levlene. Men det skal nevnes at hovedhistorien er konge, Timeless River er en av årets artigste brett og kampsystemet er blitt mer God of War-lignende. Så årets JRPG er det, men nå har det heller ikke fått så sinnssykt stor konkurranse heller, da. Mario & Luigi: Partners in Time er koselig og morsomt, men ikke noe wow. Det samme er Dragon Quest VIII, som grovt sett er et klassisk SNES-JRPG-spill på PS2 med PS2-grafikk.

Tenker vi sier DQVIII her. Spill med masser av god stemning og herlig klassisk J-RPG gameplay. Historien er litt døll i forhold til mye annet jeg har spilt innen sjangeren, men den holder for all del til å holde interessen oppe gjennom spillet.

Hadde vel kun egentlig spillt Kingdom Hearts 2 og Mario & Luigi her... og da var det enkelt. Mario og Luigi oser av sjarm, masse morsom humor og et gameplay som funker.

Kingdom Hearts 2 er derimot kjedelig! Bare... slakt alle fiendene i hvert rom med å trykke på X mange ganger. Annet gjør du ikke... Levlene er fryktelig kjedelige, er jo ingen uforsking og hemmeligheter som før. Men, de er flinke til å gjenskape disneyfilmene. Likevel når det ikke eneren til anklene... eller kanskje det bare er meg som husker lite av eneren?