Beste JRPG 2009

Beste JRPG 2009

• Totalt antall stemmer
    6

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Sjangeren JRPG representerer de beste spillen i verden (og det beste noensinne). Men hvilket spill imponerte mest fra denne sjangeren i 2009?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Demon's Souls er vel nærmere et vestlig RPG enn et japansk. Og det er på "beste rollespill"-avstemninga og, selv om det egentlig kun burde vært i Beste importspill-kategorien.

Stemte på Dragon Quest.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Demon's Souls er vel nærmere et vestlig RPG enn et japansk. Og det er på "beste rollespill"-avstemninga og, selv om det egentlig kun burde vært i Beste importspill-kategorien.
Ta det med ro, med litt flaks kommer det ut i Norge i løpet av 2010 så det kan være med i samtlige kategorier til neste år også.

Stemte Demon's Souls. Japansk pluss rollespill er lik JRPG.

Støtter Thineren på dette. Demon's Souls fyller ikke kriteriene for å kalles et Jrpg.

Ja, så gikk også min stemme til Dragon Quest.

Det er fortsatt idiotisk å dele opp mellom japanske og vestlige rollespill, uansett. Det at japanske rollespill er mer lineære er en dårlig unnskyldning; vi anser som regel Far Cry og Modern Warfare å tilhøre samme omtrentligsjanger.

Uansett, jeg har ikke spilt nok av disse. Jeg liker Demon's Souls, så jeg stemmer det, men Disgaea 3 er naturligvis også gøyalt. Vesperia skal også være bra.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Ikkeno Persona 4? :(

Demons Soul er ikke jrpg sier dere? Neimen da stemmer vi på det da.