Beste Metal Gear spill!

Hva er tidenes beste Metal Gear spill?

• Metal Gear (1987)

Stemmer: 0 0,0%
  • Metal Gear 2: Solid Snake (1990)

• Metal Gear Solid (1998)

• Metal Gear Solid: VR Missions (1999)

• Metal Gear Solid: Ghost Babel (2000)

• Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (2001)

• Metal Gear Solid 2: Substance (2003)

• Metal Gear Solid: The Twin Snakes (2004)

• Totalt antall stemmer
    0
Jeg svarte metal gear solid, men jeg har ikke prøvd de to første eller twin snakes så jeg vet ikke hvordan de er i forhold.
Er det ikke et spill til som heter Snakes Revenge?

Hva er Ghost babel, det har jeg ikke hørt om?

Jeg tok ikke med Snakes revenge rett og slett fordi det ikke er et Hideo Kojima spill. Ghost Babel er til GBC. Det hører ikke med til den originale mg-historien, men det er et Hideo spill så jeg tok det med. :kul:

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Opprinnelig skrevet av laffen@06.07.2004, 03.43
Jeg svarte metal gear solid, men jeg har ikke prøvd de to første eller twin snakes så jeg vet ikke hvordan de er i forhold.
Er det ikke et spill til som heter Snakes Revenge?

Hva er Ghost babel, det har jeg ikke hørt om?
Ghost Babel er ett Metal Gear spill Til Game Boy. finn info om det her.

Mitt Favoritt spill er Metal gear solid fra 1998. Er også ett av mine absolutte favoritt spill.
Husker enda første gangen jeg spilte det. Utrolig spennende og engasjerende historie, blandet med flott grafikk og gameplay. En skikkelig klassiker!
Det må nevnes at jeg ikke har prøvd remake'n Twin snakes...

1. Metal Gear Solid/Twin Snakes:

Står egentlig ganske likt mellom MGS og Twin Snakes for meg, men det må nok bli MGS siden det er originalen, og det som fikk meg til å bli så glad i serien som jeg er nå i dag.

2. Metal Gear:

Spilte NES versjonen for første gang for ca. 14 år siden og jeg likte det veldig godt. Husker jeg tenkte hvor bra det hadde vært om grafikken hadde vært mer virkelig, et ønske jeg har fått oppfylt flere ganger nå i dag. Fikk spilt MSX versjonen for ca. 4 år siden, og jeg så med en gang at det var bedre enn NES versjonen, så jeg regner egentlig MSX versjonen som den eneste virkelige versjonen nå i dag.

3. Metal Gear 2: Solid Snake:

Grunnen til at dette er på tredje plass er fordi det ikke er fullt så moro å spille som MG. Det er altfor mange unødvendige omveier og backtracking som kan bli ganske så kjedelig hvis du har runda det et par ganger, og det er mye treigere (med mindre du setter opp emulation speed). Det kan også være fordi jeg spilte MG (eller ihvertfall en versjon av det) for så lenge siden, men MG2:SS fikk jeg ikke spilt før for ca. 4 år siden. Men hvis man tenker bare story så er dette helt klart det andre beste spillet i serien for meg.

4. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

Selvom dette er ganske langt ned på listen så betyr ikke det at jeg ikke liker det. Greit, jeg ble ganske skuffet av mange grunner, men jeg har hatt det mye moro med det og storyen er OK. Det er fortsatt ganske langt oppe på listen av mine favoritt spill, men det kan ikke måle seg med resten av MG serien.

Halky

Veteran bruker ;)
Det ble nok Metal Gear Solid (1998) her ja :) Selv om jeg liker Metal Gear og Metal Gear: Solid Snake (som jeg enda ikke har rundet ) også.

Og seff liker jeg Metal Gear Solid 2: SOL.

Twin Snakes er favoritten! Når jeg spilte MGS2 - SOL ble jeg, som mange andre, skuffet. Da tenkte jeg hvor tøft det hadde vært hvis MGS (tidenes beste PSX-spill) hadde hatt slikt gameplay, jeg var i ekstase da TTS ble annonsert.

D

Deleted member 91

Gjest
Oooh, Metal Gear Solid. Husker jeg og kompisene mine spilte det. Det var sakene. En av de første spillene som fanget oppmerksomheten min ordentlig. Husker jeg spilte gjennom det flere ganger, dette i en alder av åtte år. :D

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jeg må nok si Metal Gear Solid jeg og, dette pga. den fantastisk gode historien og stemningen, som holdt meg på setekanten helt til rulleteksten var ferdig. Det er faktisk en av de beste spillopplevelsene jeg har hatt. Jeg er også glad for at jeg i denne sammenheng(og i motsetning til en viss Baron her) ventet med å spille det(jeg har aldri eid en PS1, men spillet kom til PC akkurat i riktig tid for min del). Det at jeg spillte det i en såpass moden alder og ved den rette årstiden(vinter), hjalp meg til å forstå historien bedre, samt. å leve meg inn i selve eventyret til det fulle. Er ikke sikker på om jeg liker Twin Snakes like godt, delvis pga. at de har spillt inn dialogen pånytt, og det at spillets design er laget etter den teknologien som da var tilgjengelig. Det er sikkert kult at man kan se alle detaljene i ansiktet til Snake og slikt, men med den begrensede grafikkapasiteten som PS1 hadde, bidro det til at man lettere kunne identifisere seg med ham. Det samme gjelder scenene med ninjaen, jeg synes bare det rett og slett passer dårlig at Snake tar en baklengssalto over en løskuttet steinblokk som ninjaen sparker mot ham, eller det at Vulcan Raven kaster en hel container avgårde. Det blir rett og slett for overdrevet, og gjør at man tenker på Matrix-filmene istedet for å fokusere mest mulig på gameplayet. Fin grafikk i all ære, men det når ikke opp til originalens sjarm.

Tett etterfulgt er selvfølgelig oppfølgeren, Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty. I motsetning til mange som mener at det var "for mye kjedelig prating" og for mange videosnutter, så mener jeg det motsatte. Hver eneste en var nødvendig for å forklare hele den geniale historien. Spillet er et av de som virkelig har klart å gjøre grensene mellom spill og film uklare, noe jeg likte veldig godt. Ang. "problemet"med Raiden, så synes jeg han var en bra hovedperson, selv om Snake er den egentlige helten. Raiden er der av tre grunner, og det er at det blir lettere for spilleren å identifisere seg med ham(med tanke på at Raiden selv er ganske grønn i forhold til hele spionasje/secret agent-greia), at det hjelper storyen, og at man får sett Snake fra en annen vinkel. Kojima har selv fortalt at det var enklere å fortelle mer om Snake i seg selv når han ikke var hovedpersonen i historien. At spillet har en av de beste soundtrackene som noengang er skapt, trekker ikke ned heller. Det skal ikke gå unevnt at spillet har en del irriterende momenter også, blandt annet Rose's konstante oppringninger, som til tider kan være ganske uberegnelige.

På tredjeplass kommer Ghost Babel. Dette spillet synes jeg har fått ufortjent lite oppmerksomhet, noe jeg ikke kan skjønne hvorfor. Etter min mening er dette et absolutt toppspill til Nintendo's lille håndholdte perle, og det har både bra gameplay, sjarm og karismatiske karakterer så det holder. Greit at det kan være litt frustrerende til tider, men det er tross alt ikke et shoot'em up-spill, men en litten hjernetrim blandet med action og spenning. Dessuten har spillet den tøffeste Metal Gear-roboten jeg har sett, og det er ikke så dumt for en skap-mechaentusiast

Metal Gear Solid 1998 her ja.
Da det kom var det revulusjonerende for sin fine grafikk og nydelige, nesten filmatiske historie for ikke å snakke om gameplay. Endelig fikk vi et snilke spill som var boksen verdig :tommelopp:

Metal Gear Solid er nok min favoritt. Dette var det første Metal Gear-spillet jeg spilte, og siden har jeg vært hekta. Historien og stemningen er det som trekker mest opp, og etter min mening, har MGS den beste historien til et spill.

Like etter kommer MG2: Solid Snake. Dette spillet føles virkelig ut som et Metal Gear-spill, noe som jeg ikke følte med MG, selvom det også er bra.

Metal Gear Solid! Dette spillet er det eneste spillet som kan måle seg med Final Fantasy VII! MGS er nesten like bra som FFVII men ikke helt. Dette spillet prøvde jeg første gang i 1998 faktisk i NTSC verisjon, men det ble desverre ødelagt. Så kjøpte jeg det igjen denne gangen PAL orginalt, men en gang fant jeg detødelagt så kjøpte jeg det en gang til, så jeg har en del minner fra dette spillet. Når jeg spiller MGS så kjenner jeg faktisk den lukta det lukta inne oss en kamerat da vi første gangen kom gjennom spillet, da spilte vi det i sort hvitt forde vi ikke hadde farge kabel til de chippa playstationene våre, men det var drit fett fordeom vi ikke hadde farge! Men nå har jeg jo det da! jeg har kommet gjennom det spillet 50 ganger, å er enda veldi UTROLI underholdene! litt trist også :flau: