Beste puzzlespill 2011

Beste puzzlespill 2011

  • Pullblox

    Stemmer: 3 11,1%
  • Portal 2

    Stemmer: 17 63,0%
  • Wordfeud

    Stemmer: 3 11,1%
  • Mighty Switchforce (3DS)

    Stemmer: 1 3,7%

  • Totalt antall stemmer
    27

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#1
Kom det ut noen puzzlespill i 2011 da? Ja det gjorde det. Spilte vi noen av de? Noen få, og de beste var:

Pullblox:



Portal 2:



Wordfeud:



Mighty Switchforce (3DS):
 
#3
Jeg innrømmer at dette skyldes at jeg ikke gadd levere stemmer i sjangerkategoriene, men Triple Town burde vært på lista.
 

epp

firm and correct
#4
Tetris: Axis aka. Tetris 3DS kom vel ut i 2011? Ikke at jeg har fått testet det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Det gjorde det, gitt. Ikke testa det, men siden det er samme utviklere som Tetris Party Deluxe til DS er jeg rimelig skeptisk.
 
#6

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Han skriver ingenting om hvorvidt det er random lockdown ved høyere nivåer, så jeg er fortsatt skeptisk. Det var den ene greia som fullstendig ruinerte Tetris Party (vel, i tillegg til at de fleste ekstramodiene var rimelig skrot).

Edit: Når han skriver at lockdown delay og hold queue er "kontroversielle tillegg" begynner jeg også å lure litt. Lockdown delay har vært med siden det første Tetris-spillet til Game Boy, og hold queue er for lengst en del av de offisielle Tetris-reglene. Spørsmålet er hva slags lockdown-regler spillet kjører, det finnes flere varianter.
 
#8
Skriver han ikke at det er begrenset med antall trekk?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Skriver han ikke at det er begrenset med antall trekk?
Jo, noe som sier omtrent like mye som "det finnes flere ekstramodier i spillet". Greia er at det finnes forskjellige lockdown-regler; du har den som var vanligst i go'e gamle Tetris, hvor du hadde en bestemt mengde tid på deg fra klossen berørte stabelen til den ble låst fast; altså, lockdown delay. I nyere Tetris-utgaver er det blitt vanlig å gjøre tiden du har på deg til klossen låses fast tilfeldig. Du merker det ikke når du spiller på lavere nivåer, siden det er ytterst sjelden du får bruk for å flytte på en kloss etter at den har truffet stabelen. Når du blir såpass dreven at du kommer opp i level 30 (hvor klossen treffer stabelen umiddelbart), er det lockdown delay som avgjør om du i det hele tatt kan plassere klossen der du vil. Greit nok at det er mer utfordrende med tilfeldig lockdown delay, men det gjør at alt av taktikk havarerer når du har fem sekunder på en kloss og et kvart sekund på neste. Sånn Tetris liker ikke jeg, og derfor er jeg litt skeptisk.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#11
Aah. Så det har et navn. Godt å vite. :)
Jeg husker ihvertfall at vanlig Tetris til DS var ganske knall. Husker Sofie spilte det til hun ikke fikk mer poeng. Altså. Det bare stoppet å telle poeng, men hun kunne spille videre. og ja, det var ikke sånn 200 linjers greie, det var sånn derre uendelig scheisse.
 
#12
Alt vel og bra, men når han sier begrenset med antall trekk, leser jeg begrenset med et FAST antall trekk. Nå har jeg ikke spilt Axis, men det virker som en naturlig antakelse at det er det han mener. Og det vil jo da være alt annet enn tilfeldig.
 
#13
Blir så teit når eg ikkje har spelt Portal 2, men den er tydeligvis objektivt best. Pullblox er bra, men det kan vel umulig være SÅ bra?

Wordfeud er bra, men så altfor lett å jukse på. Så det kan ta seg ei balle.
 
#14
Pullblox var bra det, men ikke variert nok til at jeg gadd å fullføre det. Portal derimot var ett av de beste spilla i fjor, og helt klart det beste puzzle-spillet, både alene og i co-op.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Alt vel og bra, men når han sier begrenset med antall trekk, leser jeg begrenset med et FAST antall trekk. Nå har jeg ikke spilt Axis, men det virker som en naturlig antakelse at det er det han mener. Og det vil jo da være alt annet enn tilfeldig.
Assumption is the brother of all fuck-ups, vettu. Hvis det er "et fast antall trekk" man har lov til å utføre, er det forøvrig en regel jeg aldri har vært borti før, og som slår meg som rimelig meningsløs (dvs. like teit som random lockdown; enten har du nok flytt til å få brikka dit du vil eller så har du det ikke, forskjellen fra random lockdown er at du vet det på forhånd). Antar du skjønner at jeg fortsatt er skeptisk.