beste rollespill?

#21
Opprinnelig skrevet av Kamui@26.04.2004, 11.34
Final Fantasy VII is the best!
*skratte* :laugh:

Morrowind: The Elder Scrolls III = :king:
 
#23
Opprinnelig skrevet av Dash@23.04.2004, 18.02
Det spørs hva du har av spillemaskiner og om du vil ha grafikken på topp, men personlig ville jeg anbefalt:

GC: Zelda Wind Waker (hvis grafikken ikke spiller så stor rolle bør du skaffe deg Ocarina Of time\Majoras mask bonusdisken)
Ps2: Final Fantasy 7(vil du ha grafikk, gå for X)
PC: StarWars: Knights of the old republic

Som dai'shan sier, Diablo 2: LoD er et godt valg.  Men det er vel mer hack'n'slash?
Ingen av zelda spillene du har skrevet opp er RPgs.

Jeg har noen spørsmål anngående Diablo 2. Er spillet stort? Er det kult online? Er det færre cheatere som spiller det enn diablo? (antar svaret der er nei)
 
#24
når det gjelder diablo 2 har vi battle.net som er ganske fri for cheating. du kan bruker maphack og sånn, men ikke mekke våpen selv eller hacke andres. sånn instant-death går heller ikke. så har vi open battle.net da som er cheaterheaven ^^
 
#27
Opprinnelig skrevet av Dai'shan@23.04.2004, 15.18
Neverwinter Nights er et godt valg her. Diablo 2:LoD er også et godt valg, her er grafikken midt på treet men historien er dyp, mørk og involverende, nesten litt gotisk. En schlager på LAN. Icewind Dale II og Baldurs Gate II kan også være gode valg, men disse har ikke spez bra grafikk. Men så er jo ikke det spesielt viktig i rollespill heller da, ihvertfall hvis du spør hardcore RPG'ere.
Diaoblo er IKKE et rolle spill! Det er bare ren hack'n slash. Dessuten er det gørr kjedelig! :tommelned:
 
#29
Neverwinter Nights derrimot, det er MAGISK! Ren magi! Etetr at du har spilt det, kommer ikke livet ditt til å bli det samme noen gang! :)
 
#30
Opprinnelig skrevet av Crizpy@26.05.2004, 13.17
Det er hack`n slash, men fy faen så morro!  :tommelopp:
Tja, det kan diskuteres. Jeg vil bare påpeke at det finnes langt bedre alternativer,
 
#31
Opprinnelig skrevet av Madel@23.04.2004, 20.31
Noe jeg ser på som negativt er at man ikke kan velge vanskelighetsgrad, for jeg sitter fast i det. Jeg er greier rett og slett ikke å ta de sterkere fiendene. Akkurat battle-systemet er kanskje noe av det negative fordi det er ganske så klønete etter min mening. Når jeg sier klønete vil det si at det er vanskeligheter med å koordinere, og faktisk treffe fienden.
Vanskelighetsgraden er ikke vanskelig, Begynnlsen kan være litt slit, men så snart man får 2-3 levels, så er det lett. Gleder meg til Night of the Raven(expansion) kommer, der har de satt opp vanskelighetsgraden endel hakk.

Og slåss-systemet er jo genialt!! Når du først lærer deg det, så er kampene ganske underholdende. Bakdelen er at det blir for lett, lærer man seg visse komboer, så har ikke fienden noen sjangs til å få inn ett eneste slag på deg.

Men i bunnog grunn ett GENIALT spill!
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#32
Suikoden er kanskje ikke det beste innen grafikk fronten, men det har en utrolig sjarm, og historien er døds-fengende. Synd det ikke er så lett å finne i butikkene lenger. Men da er det jo kjekt å ha internet. :)
 
#33
Diablo2: LoD er et av de beste rpg spillene som finnes i dag. Grafikken er jo sånn middels, men gameplay, story, monstra. Det ruler. FF er no drit. så er det sagt. Det er så gøy når du går rundt og dreper monstre og sånt. Men det er ikke bare det. Det har også en god story bak, det er jo viktig i et spill. Anbefales sterkt. Trenger ikke no bra pc for å spille det heller.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#36
Opprinnelig skrevet av Spillnerden@06.06.2004, 15.22
Diablo2: LoD er et av de beste rpg spillene som finnes i dag. Grafikken er jo sånn middels, men gameplay, story, monstra. Det ruler. FF er no drit. så er det sagt. Det er så gøy når du går rundt og dreper monstre og sånt. Men det er ikke bare det. Det har også en god story bak, det er jo viktig i et spill. Anbefales sterkt. Trenger ikke no bra pc for å spille det heller.
Du vet tydeligvis ikke hva et RPG er, så jeg ville vært litt mer forsiktig med å kalle FF for dritt hvis jeg var deg. Diablo 2 er mye mindre rpg enn det Final fantasy er. Final fantasy er heller ikke noe hardcore er rpg, det heller mer mot adventure rpg. Diablo 2 vil jeg kalle et action adventure med rpg elementer. Ikke mistforstå meg, jeg synes Diablo 2 er et meget bra spill. Jeg har spillt det inn og ut, men noe RPG er det ikke.
Skal man ha hardcore RPG spill, så spiller man Morrowind, Baldurs gate I og II, Fallout I og II osv.
Tilslutt så vil jeg si at FF er langt ifra dårlig. Noen av de er kanskje mer eller mindre suspekte, men det er en serie som er kjent for svært god kvalitet. Selv er jeg ganske glad i serien. Selvom man mener at det ikke er RPG så er ikke det noe grunnlag for å si det er dårlig.
Jeg tviler også litt på din dømmeevne når du mener at story er viktig og samtidig sier at Diablo 2 er konge og FF er dritt. Det er mer historie i introen til samtlige FF spill enn i hele diablo 2. Diablo 2 utmerker seg i enkelt men genialt og artig gameplay. FF utmerker seg med svært god historie og kule karakterer.
 
#38
Neverwinter Nights er jo det aller beste rollespillet!