Beste spill så langt i år?

Hva er det beste spillet så langt i 2004?

• Unreal Tournament 2004 - [PC]

Stemmer: 0 0,0%
  • Splinter Cell Pandora Tomorrow - [XB/PC]

• Ninja Gaiden - [XB]

• Far Cry - [PC]

• Metroid: Zero Mission - [GBA]

• Rallisport Challenge 2 - [XB]

• Full Spectrum Warrior - [XB]

• Metal Gear Solid: The Twin Snakes - [GC]

• Thief: Deadly Shadows - [XB/PC]

• 007: Everything or Nothing [PS2/GC/XB]

• Singstar [PS2]

• Battlefield Vietnam [PC]

• Baldur's Gate: Dark Alliance II [PS2/XB]

• Harvest Moon: Friends of Mineral Town [GBA]

• Harvest Moon: A Wonderful Life [GC]

• Final Fantasy: Crystal Chronicles [GC]

• Final Fantasy X-2 [PS2]

• Maximo vs Army of Zin [PS2]

• Champions of Norrath: Realms of EverQuest [PS2]

• Andre...

• Totalt antall stemmer
    0

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Lurtz@10.06.2004, 00.52
Kilik:

Ikke si at du ventet en bra story i ninja gaiden :p
Jeg hadde faktisk det. Ninja Gaiden (NES) hadde en god minneverdig story. Uten de anime-lignende storyboardene mellom brettene ville ikke det spillet vært mer enn en gjenomsnittlig platformer. NG var vel en av de første spillene i sin tid som hadde såpass til story. I den type action-adventure som Ninja Gaiden er synes jeg storyen teller litt. Ikke like mye som i et RPG, men mer enn i et fightingspill i hvertfall...

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Kilik+10.06.2004, 00.09-->
<!--QuoteBegin-Lurtz
@10.06.2004, 00.52
Kilik:

Ikke si at du ventet en bra story i ninja gaiden :p
Jeg hadde faktisk det. Ninja Gaiden (NES) hadde en god minneverdig story. Uten de anime-lignende storyboardene mellom brettene ville ikke det spillet vært mer enn en gjenomsnittlig platformer. NG var vel en av de første spillene i sin tid som hadde såpass til story. I den type action-adventure som Ninja Gaiden er synes jeg storyen teller litt. Ikke like mye som i et RPG, men mer enn i et fightingspill i hvertfall... [/b]
Jeg er 100% enig med deg når det gjelder NES ninja gaiden spillene. MEN, slik jeg ser det har ninja gaiden og sjangeren utviklet seg mye at det ikke lenger avhenger av disse mellomsekvensene for å utmerke seg. Ninja gaiden til XBOX gjør mer enn å utmerke seg, de erobrer tronen som beste spill i sin sjanger synes jeg.

Må si igjen at mellomsekvensene i de gamle ninja gaiden spillene hadde utrolig sjarm :D

Opprinnelig skrevet av Lurtz+10.06.2004, 00.52-->
MGS:TTS har grusomme kameravinkler med null overblikk og er mindre variert.  Tingen er at det er kun latskap fra silicon knights sin side at de ikke har valgt å gjøre om på ting som kameravinklene.[/b]
Dette har du klaget på i minst fem poster nå og jeg har hatt lyst til å kommentere det, men har ikke giddet før nå.

Dette er jo litt av sjarmen i MGS spillene. Du kan stille deg inntill vegger og gå i første person for å få overblikk. Også har du jo radaren. Det er sånn Metal Gear spillene er bygd opp, du trenger ikke fritt kamera som i Splinter Cell. Og dette er ikke latskap av Silicon Knights eller KCEJ og Kojima for den saks skyld, det er sånn de vil ha det. Det er sånn Metal Gear er. Ikke forvent at MGS3 blir noe annerledes heller, de kommer nok til å følge denne formelen, og det er jeg glad for. Pokker heller om jeg ville spilt et Metal Gear spill med fritt kamera.

Lik det eller ei, det bryr jeg meg ikke om. Jeg vil bare få frem at dette ikke er en teknisk begrensning, men et design valg av sjefen sjøl.

<!--QuoteBegin-Lurtz
@10.06.2004, 01.16
MEN, slik jeg ser det har ninja gaiden og sjangeren utviklet seg mye at det ikke lenger avhenger av disse mellomsekvensene for å utmerke seg. Ninja gaiden til XBOX gjør mer enn å utmerke seg, de erobrer tronen som beste spill i sin sjanger synes jeg.
Greit nok det, og jeg er enig i at Ninja Gaiden er et helvetes bra spill, men en bedre story hadde da ikke vært å forakte. Det ville jo bare gjort spillet enda bedre.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av thagen@10.06.2004, 00.26

Dette er jo litt av sjarmen i MGS spillene. Du kan stille deg inntill vegger og gå i første person for å få overblikk. Også har du jo radaren. Det er sånn Metal Gear spillene er bygd opp, du trenger ikke fritt kamera som i Splinter Cell. Og dette er ikke latskap av Silicon Knights eller KCEJ og Kojima for den saks skyld, det er sånn de vil ha det. Det er sånn Metal Gear er. Ikke forvent at MGS3 blir noe annerledes heller, de kommer nok til å følge denne formelen, og det er jeg glad for. Pokker heller om jeg ville spilt et Metal Gear spill med fritt kamera.

Lik det eller ei, det bryr jeg meg ikke om. Jeg vil bare få frem at dette ikke er en teknisk begrensning, men et design valg av sjefen sjøl.

Hjelper meg lite egentlig hvilken grunn som ligger bak, oversiktelig er det ihvertfall ikke. Jeg mener at spill som kaller seg for tactical actionspill burde et godt overblikk, blir ikke mye taktisk dersom en ikke ser en meter forann seg engang. Jeg kan skjønne at de valgte kameravinkelen i MGS til psx, siden det kunne blitt litt problemer med å kjøre spillet smooth i en annen vinkel, men det er som sagt 6 år siden og utvikling av gameplay er nå kanskje viktigere enn noensinne. Man kan ikke sitte å ruge på gamle formler til evig tid. MGS2 var hakket bedre, der var det på mange steder langt bedre kameravinkler. Ser også ut som om MGS3 har ihvertfall litt bedre vinkler det også.

Jeg må også spørre deg, hvorfor ville du ikke spille MGS med fritt kamera ? Hvilken tenkelig bakdel kunne det ha ? Spillbransjen blir kjedelig dersom det ikke skal være lov å tenke nytt og bedre.

Overdrev litt der. Jeg hadde ikke gått helt av skaftet om det hadde vært fritt kamera, men jeg foretrekker det sånn som det er nå.

Det er greit om du vil ha bedre kamera vinkler, men jeg har fått inntrykk av, i denne og andre poster, at du vil at Metal Gear skal ha samme kamera som i Splinter Cell, noe som ville forandret helt på det som er Metal Gear. Spillene trenger ikke fritt kamera, det funker helt fint sånn som det er nå.

Spillbransjen blir kjedelig dersom det ikke skal være lov å tenke nytt og bedre.
Er ikke MGS3 å tenke nytt og bedre så vet ikke jeg, og det uten å endre på basis formelen.

Årets hittil beste spill er Twin Snakes, det mest skuffende er FFX-2, årets hittil beste film er Kill Bill Vol. 2, den dårligste er Troy. Ok.

Når det gjelder gameplayet i MGS vs. Splinter Cell, så er jeg hjertens enig med Psycho Mantis og thagen. Og jeg syns ikke at kameravinklene i MGS er uoversiktlig. Hvis MGS blir sånn at man må styre kameraet helt fritt som i Splinter Cell, går jeg og dør på meg. Men det hadde ikke gjort noe hvis det ble mulig å "tilte" litt med den høyre stikka, sånn som man kan når man står i "wall view".

Opprinnelig skrevet av Lurtz
Jeg må også spørre deg, hvorfor ville du ikke spille MGS med fritt kamera ? Hvilken tenkelig bakdel kunne det ha ?
Ulempen er at da hadde det ikke vært MGS lenger - kall dette gjerne for et corny svar, men det er nå sånn det er :p

Vil noen kjøpe 1 stk. Splinter Cell (GC-versjon) av meg?

Synes Singstar har vært det kuleste spillet i år.
Har det sykt morsomt med venner og alene.
Spesielt med Baronen. :forelsket:
Må ikke glemme når Flemming sang. :konge:
Så Singstar har jeg hatt det mye morro med i år, derfor stemte jeg på det.

Opprinnelig skrevet av thagen@10.06.2004, 01.08
Overdrev litt der. Jeg hadde ikke gått helt av skaftet om det hadde vært fritt kamera, men jeg foretrekker det sånn som det er nå.

Forbered deg paa aa gaa av skaftet. I MGS3 skal du kunne flytte kameravinklene og laase de, slik at de forblir slik du selv liker...

Sa at jeg IKKE ville gått helt av skaftet. =]

Da er jeg dårlig informert. Har vel noe med at jeg har holdt meg unna all MGS3 info etter E3 traileren. Gir mening da, siden det vil være store utendørs områder, og der kommer det jo godt med, men innendørs kameraet vil nok være samme greia som vi er vant med kan jeg tenke meg.

Høres uansett ikke ut som fritt kamera da. Så lenge det ikke blir Splinter Cell style så er jeg fornøyd. Det er jo heller ikke noe negativt at man kan endre litt på kameraet når det er store utendørs områder. Det vil jo heller ikke være radar når man er utendørs, har jeg lest.