Beste spill soundtrack

#1
Ja. I dette emnet kan man altså si hva som er ditt favoritt spillsoundtrack og helst forklare hvorfor. Da kan jeg begynne.

Jeg synes det fantastiske snes rpget Chrono Trigger har det beste spillsoundtracket som er laget. Musikken er sååååå passende og bra lagd og jeg har aldri spilt et spill før som jeg virkelig har digget så mye av musikken til. Med andre ord veldig høy gjennomsnittskvalitet på musikken. Chrono Trigger har alle typer musikk som et RPG bør ha. Fet musikk som du virkelig kan sitte å rocke og headbange til, trist musikk som får deg til å grine (nesten seriøst), skikkelig happy musikk som får deg i godt humør og masse annet som jeg ikke helt kan sette ord på. Yasunori Mitsuda er genial.

Edit:
Bra side å laste ned snes musikk frawww.snesmusic.org
 
#2
Enig i at Chrono Trigger har et helt rått soundtrack. I tillegg har alle FF-spillene jeg har spilt, unntatt X-2, svært gode soundtracks.
 
#3
Blant mine favoritter for tiden er Chrono Cross og Silent Hill 2 på toppen.
Chrono Cross er nok et ekspemel på Yasunori Mitsudas musikalske suverenitet og produktivitet. Aldri har jeg hørt et soundtrack med så bra låtstandard som CC.

Silent Hill 2 liker jeg spesielt på grunn av den mystiske atmosfæren som gjenspeiles i soundtracket.

Ellers kan jeg jo nevne noen som andre kan lytte til på hvis de liker spillmusikk :

SaGa Frontier II OST
FFVII Piano collection
XenoGears og XenoSaga OST - også Mr. Mitsuda
 
#4
-Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
-Metal Gear Solid 1
-Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Musikken er genial.
Gleder meg til å høre musikken i Snake Eater.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#5
Hmmm, jeg har begge soundtrackene til Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty.

Som her heter som følger:

1. Metal Gear Solid 2 Sons Of Liberty Original Soundtrack

2. Metal Gear Solid 2 Sons Of Liberty Other Side

Og jeg syns den musikken er bare helt fantastisk bra :D
 
#7
Her en min liste:

- Metal Gear Solid: Sons of Liberty
- Metroid Prime Intro
- Final Fantasy X: Ending Theme

I både Metroid Prime og Final Fantasy X er det mange gode soundtracks, spesielt i Metriod Prime ... Digger også den Underwater soundtracken derfra!
 
#10
Synes at disse Soundtrack'ene er kule:
Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metroid Prime Soundtrack'et :)
 
#11
- GTA: Vice City
- Metal Gear Solid: Sons of Liberty
- Final Fantasy X
- Metroid Prime
- Tony Hawk's Underground
- Tony Hawk's Pro' Skater
- SSX 3


Ingen prioritert rekkefølge. Skal snarte bryte opp en tusing på Unlimited SaGa, vi får se om det har noe å by på.
 
#12
det blir enten Gitaroo man eller devil may cry 2, for jeg er den typen som hører på goth og metal musikk
 
#14
Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty

Synes main theme der er bare vanvittig bra!
 
#15
Metroid Prime
Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty / Substance
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Final Fantasy VII
Halo: Combat Evolved
Baten Kaitos (selv om jeg ikke har spilt spillet, så kan man, utifra filmer, høre at musikken der er genial)

GTA: Vice City har også et utrolig bra soundtrack, men det er lisensiert musikk. Ikke at det gjør noe, men det blir ikke like originalt som i de andre spillene.
 
#16
Dette kommer sikkert ikke som et sjokk for noen, men mitt favoritt er deifinitivt Final Fantasy IX. Nobuo Uematsu har skapt en fantastisk samling bygget rundt et utrolig bra tema. Alle melodiene matcher hverandre og gir stemningen som gjør spillet til min favoritt over alt annet.

Nobuo bør gis en medalje for sine geniale melodier og sanger opp gjennom FF's musikkhistorie. Han er virkelig genial.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#17
Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@29.03.2004, 12.20
Hmmm, jeg har begge soundtrackene til Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty.

Som her heter som følger:

1. Metal Gear Solid 2 Sons Of Liberty Original Soundtrack

2. Metal Gear Solid 2 Sons Of Liberty Other Side

Og jeg syns den musikken er bare helt fantastisk bra :D
Grand Thefet Auto 3: Vice City Soundtracket er og ganske så bra :) Det samme er Battlefield: Vietnam soundtracket :D Det er også konge :king:
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#20
Chrono Trigger har definitivt det beste soundtracket. Det er laget av de to spillmusikkgudene Yasunori Mitsuda og Nobou Uematsu, og når de to samarbeider, må det bare bli bra. Musikken trollbandt meg den første gangen jeg spilte spillet, og ga meg en skikkelig eventyrfølelse. Helt sykt. Jeg skammer meg over ikke å ha dette soundtracket.

Alle FF-spillene har også geniale soundtracks, men jeg kan vel si meg enig med en viss sisamez om hvilket som er best. Ellers er alle fra FFIV til FFX rimelig gode. Til og med Mystic Quest har et ganske ålreit soundtrack, men det omtrent det eneste som er bra med spillet.

Andre spill som kan nevnes er Metal Gear Solid-spillene og Donkey Kong Country-spillene. Sistnevnte er utrolig bra.

Så kan vi ikke unngå å nevne GTA Vice City. Jeg er en stor fan av 80-talls musikk, og dette soundtracket er stappa med hits fra dette tiåret.