På Toppen: Street Fighter Alpha 3.
Dette er utvilsomt det beste SF-spillet. Det har alle characters fra Street Fighter Alpha-serien, samt alle de gamle. Så man har et godt utvalg. I World Mode, kan du også oppgradere characters, og som belønning etter en kamp får du noe ekstra. Som Counter-mulighet, airguard, auto-block, at du ikke har block-gauge, etc. Du kan f.eks. gå gjennom med Ryu på to forskjellige saves, men likevel vil ingen av de to bli helt identiske. Det har også det geniale Ism-systemet. Man har X-ism, A-ism og V-ism, som er tre forskjellige Super Combo-systemer. A-ism har et stort utvalg, og benytter seg av et 3-level system. X-ism har somregel en eller to super combos å velge mellom, og om jeg husker rett, kan kun brukes en gang pr. runde/makp. V-ism er custom combo. Du utfører triks, men de vil likevel bli registrert som en combo, i tillegg vil den bakerste skyggen din også være istand til å skade din motstander.
Det er ett av de mest gjennomførte SF-spillene jeg har spilt, og jeg har enda ikke gått lei.
Super Street Fighter 2:
Dette er utvilsomt det beste fra SF2-"serien". Det har forbedret lyden, grafikken, og gameplayet fra det første SF2-spillet, og i tillegg til å kunne bruke alle vanlige characters og bosser, har man også 4 ekstra characters - DeeJay, Fei-Long, Cammy og T-Hawk.
Street Fighter 3 - 3rd Strike:
Jeg har ikke spilt spillet mer enn de gangene jeg spilte det igår, men likevel var inntrykket såpass bra at det fortjener en plass på pallen. Parry-systemet var utrolig genialt, og for å overleve i dette spillet, må man nesten satse større på parry enn på blocking. Noe som vil gjøre gameplayet et lite hakk vanskeligere. Det har kun noen få orginale SF-characters, og et knippe nye. Jeg har allerede klart å peile meg ut hvilke som er noe å satse på å bruke, og hvem som ikke er det. Jeg skal prøve å satse sterkt på dette i fremtiden, utvilsomt.
Ellers kommer det første SF2-spillet, resten av Alpha-serien og EX-spillene på løpende bånd.
Duke: Du bør virkelig prøve SF Alpha 3.