Bestille DS-spill fra USA?

Heisann,
jeg har grådig lyst på et par av DS-spillene som er sluppet i statene nå nylig, men vil nødig vente på at de skal oversettes til fransk, tysk, sanskrit, og linear type-B før de slippes i Europa uti oktober en gang ... så jeg tenkte jeg skulle høre med dere som har shoppa DS-spill fra USA tidligere;

1) Kan dere anbefale noen seriøse USA-nettbutikker som shipper til Norge?

2) Hvordan er det med kompatibilitet med USA DS-spill vs Europa DS-spill; jeg mener å ha hørt rykter om at det skal ha vært problemer med wifi-kommunikasjon mellom USA- og Europa-utgaver av spill, noen som har førstehånds-informasjon om saken?

På forhånd takk for råd og tips,
Larsern

D

Deleted member 91

Gjest
Skal vi se.

1) Selv jeg er glimrende fornøyd med www.dvdboxoffice.com. Butikken er kanadisk og selger for det meste amerikanske DS-spill (tror muligens de tar inn noe japansk shizz også, men det er jeg ikke så sikker på) til under trehundrelappen. De shipper gratis til Norge, og så lenge du ikke velger Courier Shipping (et valg man uansett må betale ekstra for) så glir varene gjennom tollen uten problemer. Vel, så lenge du ikke bestiller femten spill i samme bestilling. Jeg anbefaler å titte nettbutikk-emnet under Kjøp, Salg og Bytte-delen av forumet for mer informasjon. Emnet er pinna, du finner det lett.

2) Både ja og nei. Selve maskinen er fullstendig regions...fri. Man kan også spille download play fra en DS til en annen. Men det som er problemet er å linke spill fra forskjellige regioner med hverandre. Det vil si, uten å laste ned informasjon, men istedet at begge har spillet. Utover er det glatt.

Lodin

Der Waaaah
Kan også bekrefte at dvdboxoffice er veldig bra. Eneste negative er at de ofte kan bruke vel lang tid på å få shippa varene. Ellers har jeg aldri hatt noe problem med dem.

Har faktisk bare et eneste Europeisk DS-spill, og det er Another Code, som ikke er utgitt i NA enda.

Bruker Play-Asia.com. De sender fra Hong-Kong. Likevel har de altså Amerikanske utgaver av spill for både DS og andre systemer, men det er for det meste DS-spill jeg har forskynt meg av.

Har bestilt Jump Superstars, Kirby, samt Advance Wars Dual Strike derifra. Har aldri betalt toll, men portoen kommer på noen dollar.

Og ja, det blir problemer når man linker på den måten hvor man trenger en kasett hver. Download Play virker fint.