Bionic Commando Rearmed

Lodin

Der Waaaah
Da det begynte å versere rykter tidligere i uka om at det skulle komme en remake av orginale Bionic Commando til nedlasting på PS3 og 360 virket det som jeg var den eneste som var skeptisk. Orginalen er nemlig slett ikke det spillet som alle elsket på NES, men noe skit Capcom slapp året før som arkademaskin. Nå er derimot traileren for greia lansert og dette er 100% NES versjonen i nye lekre 3D klær.
Eller helt 100% er det ikke. Denne gangen har man flere våpen, armen kan gjøre ting som å kaste tønner og man kan spille to stykker samtidig. :D
Gleder meg mer til dette enn next gen versjonen som også kommer.

Forøvrig forundrer det meg ikke om dette dukker opp som Wiiware også bare Nintendo får ut fingern. Er tross alt der spillet stammer fra.

Novastrum

Feminist-elitist
Bejeezus. Dette er garantert kjøp ut ifra traileren. Hvor kult hadde det ikke vært om Nintendo hadde gjort det samme med Super Metroid? (i 1080p, noe som de går over til neste skuddår hvis vi er heldige :grine: )

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tror den klubben med folk som gleder seg mer til dette enn til current-gen-versjonen kommer til å øke i størrelse kjapt, gitt. :sikle:

Husker jeg prøvde det spillet der som gutteklump. Fikk ikke så jævla mye ut av det, da det var veldig vanskelig . Alltid fett med 2D-shooters til Live Arcade, så dette ser man fram til.

Lodin

Der Waaaah
Her er en masse skisser som en eller annen gomp greide å ta bilder av å smugle ut. Gir et greit innblikk i hvilken stil de går for i spillet.

EDIT: Feil BC-tråd! :argh:
Jaja, lat som dette er skisser til remaken også da vel.

Lodin

Der Waaaah
Mange måneder og to utsettelser har det blitt, men endelig begynner det å nærme seg. Live Arcade datoen er fastsatt til 13 august både i Japan og USA og siden japseutgaven er sensurert og litt annerledes vil jeg tro denne datoen gjelder i Europa også. Sensureringa er forøvrig ganske ironisk siden orginalutgaven her i vesten var den som ble sensurert. Mens de hadde nazier og Hitler i gloriøse Nippon hadde vi the Badds og Master D. Til all lykke for oss er siste boss fortsatt Master D, han er fortsatt klin lik Hitler og spillet har fått 18 årsgrense utelukkende fordi han dør på akkurat samme måte som i orginalen. =D
Her er forøvrig den nyeste traileren ment for det asiatiske marked. Som seg hør og bør er det vokal og greier. Hvis du er mer av typen som vil se selve spillet har GT og en masse vanlige filmer.
Har forøvrig enda ikke sett noen datoer for PS3 og PC utgavene, men jeg skal grave rundt litt.

EDIT: Gå hit til spillets hjemmeside og klikk på "Launch Bionic Music Player!" Vet ikke hvem denne Simon Viklund er, men han er uansett et geni! :sikle:

D

Doctor Downs

Gjest
Såh, da kommer denna NES-remaken er det vel, til XBLA imorgen og PSN dagen etter. Jeg har aldri spilt originalen, men etter jeg så IGNs video review ble jeg rett og slett ganske fysen. Veit ikke hvor mye det vil koste i Europa, men fyren sa ihvertfall tilsvarende ten dållarsj ovah deah. Satans pent ser det ut også, med litt Metal Gear-aner i wireframetreninga og snøbanen. Hvis flere skal ha det foreslår jeg en liten co-op runde i løpet av de neste dagene!

Lodin

Der Waaaah
Ja vi gleder oss, men vi hadde allerede en tråd og den lå tilogmed på side 1. :p
Døtta nok poeng inn på kontoen til dette allerede tidligere i dag.

EDIT: 800 MS poeng på 360 ihvertfall. Desverre er ikke spillet klart for europeisk PS3 launch så dere må skaffe dere USAiansk konto.

D

Doctor Downs

Gjest
Dang, jeg lette til og med. :(

Lenge sida jeg har kjøpt XBLA-spill, og jeg har vel fortsatt ikke kjøpt på releasen før. Slippes det som oftest ved midnatt eller på dagen imorgen, eller...?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siden 360-en fortsatt venter på å bli transportert til verksted blir det PSN-utgaven her i gården også. Grumle.

Lodin

Der Waaaah
Vanligvis er nye spill på LA ute rundt tolv på formiddagen, men det kan variere.

Og multiplayeren var bare en ren ettertanke en av programererne mer eller mindre snekra sammen alene i løpet en helg ganske sent i utviklinga. Han ville bare se åssen det funka og det gjorde det vistnok glimrende. Desverre var det ikke tid til å få det til å kjøre online.
Personlig er jeg glad for at de ikke utsetter det enda mer siden det egentlig skulle dukke opp i mai.

EDIT: Sånn ellers er det lista som BC: Rearmed ihvertfall på Live. I tilfelle du ikke skulle få det på en reklame i morra og må leite.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:D

Lodin

Der Waaaah
Fifan er alt jeg kan si. Svingmekanikken er ikke 100% lik den fra orginalen så det tar lit tid å vende seg til. Når det først sitter derimot blir man nok en gang Rad Spencer, tøffere enn Solid Snake. :sigar:
De som ikke laster ned dette er noen pi-pi-piper.

Protip:
Ta level 5 først.