Bionic Commando Rearmed

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Protip: Fart rundt og leik deg akkurat sånn du vil fordi spillet er veldig mye snillere enn originalen. Du har evig med continues (men du må starte brettet på nytt hvis du mister alle liva dine), og istedenfor å måtte samle sånne små grønne piller for å få mer liv, har du en fin liten stripe med liv sånn at du tåler et par treff. Ikke leik med bazooka i quarters av type close, dog.

Men ja, jeg er ihuga Bionic Commando-fan (har runda originalen rundt tjue ganger tipper jeg), og dette her leverer noe så inni helvete. Som takk for at Snoy la ut spillet seinere enn MS (øh, og fordi dama hadde okkupert TV-stua) gikk jeg for PC-versjonen med 360-stikke og det fungerer knallfint. Hvert brett har en mer eller mindre unik boss (skriver "mer eller mindre" fordi jeg bare er omtrent halvveis og dermed ikke har sett alle enda), og den nye grafikken er smooth som bare faen. Så hvis du bare kjøper ett 2D-retro-plattform-slash-rpg-lite-spill hvor du styrer en fyr med mekanisk arm i år, la det bli Bionic Commando Rearmed.

Ikke noe å si på humoren heller:

D

Doctor Downs

Gjest
Verdt å laste ned demoen bare for å få med seg litt av dialogen der også, faktisk.

Jo, og:
"ROFL!"
"Stop laughing and get up from the floor, soldier."

Lodin

Der Waaaah
De av dere som vil Yetie og kjøpe det på PC må gi opp drømmen om Steam. Valve eller Capcom er dicks så man må enten på Capcom sin egen side, Gamersgate eller Direct2Drive for å plukke det opp. :hmm:

Og sånn ellers er det en koselig trailer med dette som bekrefter at hvis man har Rearmed så kan man spille med den klassiske Rad Spencer i den nye next gen versjonen av BC. Det å slippe rastafelttene og pølsearmen gir meg en god del mer lyst på spillet.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Æsj, jeg må ha denna på pesedata men er så reservert når det gjelder å bruke nye systemer bare for ett spill her og der, mtp å ha kredittinformasjon liggende strødd rundtomkring, huske på kontoinformasjon for ikke å miste tilgang til det jeg har kjøpt osv.

Har dem ikke noen planer om å utgi det på hylla?

Lodin

Der Waaaah
Bare digitalt desverre. Gjør som meg den ene gangen jeg måtte bruke snusket til D2D, last ned en stygg piratete cracka versjon etterpå og brenn den på en CD. Du har uansett betalt for skiten. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jadda farr.

Sånn ellers kan jeg avsløre at siste brett i Bionic Commando ikke er det samme som siste brett i Rearmed. I originalen var The Albatross en pinglete liten drittgreie, mens i Rearmed har den blitt... en smule større. Sistebrett er ganske vanskelig, men desto mer tilfredsstillende å klare. Har forresten runda spillet nå (som dere kanskje skjønte), men det er fortsatt mye igjen å låse opp; ikke minst Achievements, hanka ikke inn noen flere enn de to enkleste på denne runden. :(

Uansett, anbefales kraftig, spesielt hvis du liker sånne gode gamle spill. Drister meg til å rulle en 9/10 på terningen.

D

Doctor Downs

Gjest
Har bare ett achievement så langt, og det er vel det letteste; drepe alle fiendene i en "meet with the enemy"-sekvens. Kanskje jeg skal snylte litt gamerscore etterpå, sette meg ned og blokke hundre projektiler med armen. Nå som jeg har Brawl i orden igjen brukte jeg mye av gårsdagen på challenges der også.

Lodin

Der Waaaah
Åssen i helvete kan man greie et pasifist run? Tok første brett med bare armen, men skal man kaste tønner på bossen for å skade ham og da?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Prøv, finn ut! Moro! Eller kanskje det bare er noen bestemte brett det går an på.

Og vips, så var mitt første downloadable game kjøpt (unntatt Virtual Console, da)! Heftige saker. Hadde ikke gjort noe om Trophies var tilgjengelig fra release, da.

Var der ikke i går, for meg og en kompis prøvde co-op på demoen og digget det hardt. Ble veldig skuffet når jeg ikke fant fullversjonen. Har fått lastet det ned nå, blir en fryd å spille igjennom dette i co-op.

Lodin

Der Waaaah
Det er problemer med å få ut spillet på Europeisk PSN fordi tyskerne må ha en egen versjon uten en viss scene. :p

Terje

mostly harmless
Vel føkk tyskerne. Alle landa har sin egen store, det burde vel ikke være noe problem å slippe spillet til de andre mens schwarzkopfene venter på sitt vel?

Lodin

Der Waaaah
Nei det var ikke no stress på PC eller 360. So... :rulleøyne:

EDIT: Folk har snuska omkring på PC versjonen og spillet består hovedsaklig av XML filer og LUA scripts. Betyr at det er meget mulig det kommer modder selvom Grin ikke slipper en level editor.

D

Doctor Downs

Gjest
Noen som har noen tips om hvordan jeg kan klare simulation 15? Er oppi 10 forsøk nå, men er ikke noe nærmere. Har vel tatt 1-14 og 16, men fy faen, 15...

Edit: Never mind, var ikek så vanskelig som jeg skulle ha det til allikevel.

Edit 2: Ok, nr. 21. Med de jævla viftene. Hvordan kommer jeg meg ned mellom dem?

Lodin

Der Waaaah
Altså alvorlig talt, er det bare meg som hater utfordringsrommene verre enn pesten? Kontrollen er rett og slett for unøyaktig så jeg driter meg konstant ut. Ikke at det er noe galt med kontrollen, til de vanlige bretta fungerer den utmerket siden den er laga for de samme bretta fra orginalen. Det er derimot bare rett og slett ikke nok presisjon der til å dille omkring i de jævla møkkaromma. Hjelper heller ikke at man ikke aner hva man skal gjøre for å komme til målstreken halvparten av tida.
Var rett før jeg sprengte et blodkar i panna istad så jeg kommer ikke til å bry meg om disse no mer fra nå av. Er ikke sunt i lengden å bokstavlig talt være han her: :argh:

EDIT: Sånn forøvrig har "hackerne" funnet rundt 20 ekstra rom skjult i PC utgaven. Dette er shizzle som ble vist til pressen og sånn, men aldri ment å skulle være med. Vil tippe de er med i konsollversjonene og, men der blir de nok aldri tilgjengelige.