BioShock 2

Novastrum

Feminist-elitist
:D:D:D
Hvorfor i helvete er det ikke musikk i PC-versjonen?!

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hadde tenkt å coppe dette på Steam, men etter all raeginga her tror jeg at jeg utsetter det litt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er egentlig bare menyen som er jall, da. Og at i tillegg til Steam-kopibeskyttelsen så kjører spillet Games for Windows Live OG SecuROM. Av en eller annen grunn.

Sånn ellers, som noen kanskje fikk med seg er jeg over middels begeistra for Bioshock. Dermed burde Bioshock 2 være midt i blinken, eller hur? Nja. Jeg var skikkelig stoked da jeg begynte, men spillet begynner sååååå jæææævla treeeeegt. Jeg mener, opplæringsdelen er mye, mye lengre enn i Bioshock. Og den der "se her ja, du må gå gjennom noen tomme korridorer og hente noe, oi se her, når du skal ut igjen er det tjokka fullt av splicere her, quelle surprise"-greia har blitt brukt bare fem-seks ganger nå, og jeg er på tredje brett. Plukke opp veslesøstre og høste Adam? Kul ide, men hver jævla gang er det et lik som ligger midt i en beleilig konstruert arena hvor du må velge hvor du skal sette Trap Rivets siden det alltid er fire-fem innganger og som regel bommer du. Og oi, her er det jammen både oljeflekker og vann som du kan bruke Plasmids på. Det virker som en god ide, men alle arenaene er kliss like og hver eneste sekvens ender opp i kaotisk basketak hvor alt av taktikk blir slengt på båten. Du trenger så mye ammo hver gang (speller på Hard) at du alltid går tom og må daske folk med drillen. Da hjelper det at skytinga er mye mer aggressiv denne gang, at du får mange flere skytere mye tidligere og at du kan dual-wielde plasmids og våpen. Likevel er for mange av ideene dårlig realisert, og mye av strukturen er nesten blåkopi av Bioshock, noe som gjør at dette føles mer som en reprise enn en oppfølger innimellom. Spillet har gode ideer, men noen ganger blir det mer mas enn moro.

Likevel digger jeg fortsatt settingen, og jeg er spent på hvilken retning historien tar. Den er litt vel banal nå, men det er fortsatt tidlig i spillet (driver og dasser i Pauper's Drop) og det kan bli bra.

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg har egentlig ikke noe å utsette på selve spillet, bare menyen, GUI-en og noen av lydeffektene.

Spillmekanikken er tightere enn enern, og variasjonen virker større. Legger egentlig ikke merke til widescreengreiene heller, men irriterende å vite at man får bedre FOV på konsollversjonen.

Og som yeti sa (igjen) spillet er jævla tregt i begynnelsen. Så treigt at man tror at hele spillet er sug uansett hva som skjer.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En ting jeg virkelig ikke liker er at de har endra utvalget i Gatherer's Gardens i så stor grad. Bioshock ga deg ikke et fullt utvalg å velge mellom helt i starten, du får ikke det her heller, men fortsatt er det et altfor stort misforhold mellom hvor mange Plasmids og Tonics du kan kjøpe, og mengden Adam du har tilgjengelig. Klart at det gir større valgfrihet, men du har aldri nok Adam til å kunne satse på en bestemt build; resultatet blir at du må velge blant kompromisser. Er ikke helt fan av det, men - igjen - skytinga veier opp for mye. Skytinga er mye mer solid enn i eksempelvis Modern Warfare 2, mye større differensiering i våpnene og veldig klart definerte roller for hvert våpen. Litt synd at flerspillermodusen er så jævla idefattig, det kunne vært interessant med noe mer Battlefield-aktig på gang der.

Lodin

Der Waaaah
Hey guys,

I talked to the dev team about music support for the BioShock 2 menu, and I want to let you know that we won’t be adding this into the game in a patch. The decision not to support music in the PC menu was not made lightly, and to add it now would take a complete re-envisioning of the Soundscape that the team worked so hard to create.

I’m sorry for those of you who are disappointed, and I want you to know that your comments and concerns have been heard and will be taken in to account when we are planning in the future.

Thanks,

-Elizabeth
derp

Jante

privileged CIS shitlord
a complete re-envisioning of the Soundscape

Jeg dauer.

Da blire Bioshock 2 på PS3 i stedet, amirite?

... burde vel finne fram Bioshock 1 igjen å spille det litt lenger enn til medical pavillion.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da blire Bioshock 2 på PS3 i stedet, amirite?

... burde vel finne fram Bioshock 1 igjen å spille det litt lenger enn til medical pavillion.
Jeg så min generasjons beste hjerner gå til grunne av galskap,
sultende, hysterisk nakne
slepe seg gjennom negergatene i grålysinga på jakt etter en hissig
anerkjennelse for lamme flamebaits på SG