Bioware lager spill til DS

#1
SITAT
Baldur's Gate and Knights of the Old Republic developer BioWare has announced that their newly-formed handheld game development group is working on an untitled Nintendo DS project. No further details about the game have been revealed, but this will be the Canadian developer's first handheld effort, and they currently have some open positions in the group.

Known primarily for their deep, engaging role-playing titles, BioWare had recently sent out a community survey soliciting fan interest in handheld versions of their previous Dungeons & Dragons and Star Wars-based games. However, given the company's new focus on homegrown properties, it's more likely we can expect a portable derivative of Jade Empire, Mass Effect, or Dragon Age. What do you think it will be?[/b]
Kilde

Veldig spennende nyheter dette :) En utgave av Mass Effect hadde vært konge, eller forhåpentligvis en helt ny spillserie.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg håper definitivt på enten et nytt kapittel i et etablert eller kommende univers, eller en helt ny IP. Nedskalerte versjoner av konsollspill tar seg dårlig ut uansett.

Men ja, dette blir spennende. :)
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#3
Jeg har ikke peiling på hva de kan finne på denne gangen, men jeg gleder meg også.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#5
Jeg håper egentlig på noe helt nytt, eller noe i baldurs gate eller torment style.
holder på å spille baldurs gate 2 i multiplayer med to kamerater og det er jævlig fett. mm.. over wifi.
:D
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Kan jo nevnes at Baldurs Gate i sin tid ble porta til Playstation og var mer eller mindre ferdig før de dro ut pluggen. De få som har testa betaen sier at det i grunn bare var kontrollen som var det eneste hinderet for å ha det gøy der. :tenke:
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Bakgrunnene i BG er vel detaljerte da, men som man ser av Ganbare Goemon videoen så klarer DSen noe lignende.
Ikke at å nok en gang besøke BG er det som ligger høyest på ønskelista mi da. Et nytt RPG hadde smakt nå.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#9
Nei. Det er sant. Men jeg kunne gjerne tatt imot et spill som er i D&D verdenen. Det hadde absolutt ikke vært å forakte.
 
#10
Håper mest på noe helt nytt fra BioWare.. Baldur's Gate er sikkert et glimrende spill, men de fleste her på forumet har vel spilt seg lei det? Så hvorfor da skaffe seg en håndholdt versjon av samme spill?
 
#11
Altså som dere vet har jo BioWare folka laget et team som skal ta seg av utviklingen av dette ukjente DS-spillet. Om dere tar en titt på hva kravene er for å søke jobbstilling i teamet kan dere få en ganske anerledes oppfatning om hva dette kan være.

Interessante Krav:

- Experience in the design of successful games targeted at the Japanese market is preferred.
- Experience/passion for Japanese games an asset.
- Familiarity with the fantasy genre and role-playing games is a must.

Høres det fremdeles ut som Neverwinter Nights eller Baldurs Gate? Nei. Som dere ser virker det som om de skal prøve å lage et japanskt rollespill, med et 'fantasy' enviroment. Vel, de har vel ikke direkte laget japanske rollespill før, og det må vel være japanskt for å være et JRPG, men - men. Tror nok dette er noe originalt de driver på med.

Som kjent er jo Baldurs Gate og Neverwinter Nights typiske ikke-japanske RPGs som _IKKE_ er rettet mot det japanske publikum. Så vi kan nesten med en gang utelukke at det er en addition til noen av Dungeons & Dragons spilla.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Kjapp FYI: De første JRPG-ene er en hårsbredd unna å være plagiat av D&D, så helt ubeslektede kan du ikke kalle de to sjangrene. :)
 
#13
Nei, selvfølgelig. Begge sjangrene er jo beslekted med hverandre, men jeg tror ikke de ville søkt etter noen som har erfaringer med japanske rollespill om de skulle lage et Neverwinter Nights spill.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#14
Nei. Det er sant, men D&D universet tror jeg faktisk ikke er så vanskelig å få til å bli populært selv i japan.
Universet og karakterene kan faktisk passe ganske bra inn. Bare se på Drizzt Do Urden. :D
 
#15
SITAT(Aleks @ 22.09.06, 21.03) 24753
og det må vel være japanskt for å være et JRPG, men - men.
[/b]
Ikke akkurat. J-RPG er mer enn sjanger enn bare rollespill mekka i Japan.

Uansett så gleder jeg meg sånn passe. DS-en har litt for lite rollespill - jeg kommer bare på Partners in Time og det kommende FFIII og FF bryr meg lite.
 
#16
SITAT(Agahnim @ 22.09.06, 23.43) 24782
Ikke akkurat. J-RPG er mer enn sjanger enn bare rollespill mekka i Japan
[/b]
En hel flokk med ungdommer, med en 17 årig tyv i spissen som skal redde verden - sjangeren?
Ganske tøft egentlig.

8D