Blades Of Steel

#1
Jeg og en kamerat satt og mimret litt på Vitual Console og lastet ned det fabelaktige Blades Of Steel. Vi spilte dette enormt mye da det kom på Nes i 90/91, men helt siden da har vi hatt en diskusjon som blusset opp igjen i går kveld.

Mitt spørsmål er egentlig om det er noen som har helt klart for seg hva kommentatoren sier når man sender avgårde en pasning. Undertegnede mener det blir sagt "Get the puck", men det er altså de andre veldig uenig i og har valgt å gå for noe helt annet :D

Om det ikke kom tydelig nok frem må jeg si dette spillet i mine øyne hører til topp fem av alle NES spill jeg har testet, anbefales derfor på det varmeste.

Lastet også ned Ice hockey (som er to år eldre), kom derimot frem til at Blades Of Steel i våre øyne var noen hakk bedre :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Det der har jeg også lurt på i alle år. Selv tror jeg han benytter seg av rånerslang fra Telemark og sier "Påte på!", som er den mest harry måten jeg vet om å si "drekka mer" på.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Trodde vi ble enige sist om at det er "pass the puck".
 
#4
SITAT(kakarlsen @ 06.01.08, 20.01) 96774
Trodde vi ble enige sist om at det er "pass the puck".
[/b]
Men hvorfor skulle han si det? Er jo nettopp det man gjør når han sier det, han trenger jo ikke oppfordre til å sentre. Det viser jo ingen sammenheng til hva som faktisk skjer. Hadde skjønt det om han hadde sagt det før pucken ble spilt, f.eks om man førte pucken rundt omkring.

Om dette har vært oppe før så beklager jeg, ikke sett det. Ellers innser jeg at det er et relativt snevert tema, men det er så inni hampen irriterende å ikke få det bekreftet hva som sies.

Redigert:
Tok meg tid til å sjekke wikipedia, og selv om det ikke er en kilde med 100% troverdighet, så sier forfatteren her at det sies "With the pass". Noe jeg synes høres fornuftig ut i forhold til lydbilde i mine ører. Det er totalt 8 ulike utsagn deriblant "Hit the puck". Ellers er alle greie å tyde. :)

Da var det mysteriet oppklart, takk for innleggene .
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#5
Jeg trodde det var "Pissed the pants".

Men det henger ikke helt ihop med at det er et ishockeyspill.

Men det henger ihop med at jeg var en liten drittunge med prompehumor.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Eller kanskje han faktisk sier "påte på", det tror iallfall jeg.
 
#8
SITAT(di Valore Scadente @ 07.01.08, 13.50) 96904
Jeg trodde det var "Pissed the pants".

Men det henger ikke helt ihop med at det er et ishockeyspill.

Men det henger ihop med at jeg var en liten drittunge med prompehumor.
[/b]
En kamerat mente det var "Rip the pants". Han blir nok glad når han får høre flere var inne på de baner :D
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Egentlig ganske artig å tenke på at mesteparten av spillet består av de dumme lydklippa der. Sikkert rundt 90% eller deromkring. Flere av spilla til Konami trengte ekstra minne så de kunne få med det tullet.
 
#10
Konge at dere bringer opp dette fantastiske spillet, som jeg vant en turnering en gang i, for mange herrens år siden-) Husker også at rekorden min mot maskinen var 36 - 0 mot PRO, og det ble beregnet(i venneflokken :D ) som fantastisk den gang. Spillet gikk tapt for en del år siden, så påtide å få kjøpt det på nytt, sammen med den noe mere ukjente gameboy versjonen, som jeg nylig fikk vite eksisterer :angel:
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#11
Det er ikke SÅÅÅÅ imponerende. huskere dere ikke den gamle teknikken: "vinne droppen, gå ned til blå linje ca litt ovenfor kanten og skyte så ble det mål så å si uansett. :)
 
#12
Hehe, det trikset ble nok brukt, sammen med "b-trikset" :rulleøyne: "B-trikset" som vi kalte det for der jeg kommer fra, er når man skyter med B-knappen i stedenfor A. Viss man står ganske nært motstanderens mål, begynner man bare å finte keepern, som delvis følger pilen som går opp og ned i målet for å indikere for hvor et vanlig "a-skudd" vil komme, kommer snart muligheten når keeper og pil er i en og samme halvdel av mål, mens jeg(spilleren) står mot den åpne halvdelen av mål. Da trykker man ganske enkelt på B og skyter/sentrer ballen i mål. NB: Man må stå helt bent frem mot det åpne målet, ellers sentrer man skrått utenfor eller mot en eventuell medspiller i nærheten
 
#13
haha.... BoS er fett ja.. Har gått bort mange timer til det ja.. Husker meg og bestekompisen pleide å spille en omgang hver i singleplayer moden.. Det var tider det.... ang hva kommentatoren sier så ble vi heller aldri enige om det.. husker ikke hva kompisen min mente men jeg trodde han sa "Hit the puck".......
 
Topp