Boiling Point: Road to Hell

#1
Jo, jeg oppdaget nettopp Boiling Point: Road to Hell på Gamer.no, og må innrømme at jeg ble overrasket over hvor deilig spillet så ut. Med en utrolig frihet kan du kjøre kjøretøy, snakke med folk og.. skyte folk. Det ligger også to fete videoer på siden jeg linker til, og jeg anbefaler at du tar en titt på dem. :) Kommer til Norge 20. Mai.

I strid med tradisjonelle spill som låser spilleren til en gitt historie som man skal spille seg igjennom, lar Boiling Point spilleren ta valgene selv.

Plassert i en verden med en total utstrekning på 625 kvadratkilometer, er det fritt fram hvordan spilleren ønsker å oppnå det endelige målet, nemlig å finne tilbake til datteren sin.
Dette skal skaffes. Legg ut mer informasjon hvis du har. Tror dere det blir noe?
 
#2
aldri hørt om det før, men hvis de virkelig har klart og gjøre det helt fritt hva du vil så kan det bli ganske bra :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Sjekket traileren... KJEEDEEELIIIG. Far Cry med hakket bedre (og dermed kjipere) stemmeskuespill. Urk.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Så litt generisk ut ja. Kan sikkert bli gøy for det.
Kan aldri få for mange sandbox spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
"Dattra kunne ha vore deiligare"? Kødder du? Hva er det som ikke er sexy med svette, ramsalte hengepupper i en litt for løs top? :p
 
#8
Finnes det ikke et ræva program kalt "Boiling Points" på MTV der "kundene" får 100 dollar hvis de holder ut spøken de blir offer for?
 
#9
Opprinnelig skrevet av Epzilon@10.04.2005, 16.28
Finnes det ikke et ræva program kalt "Boiling Points" på MTV der "kundene" får 100 dollar hvis de holder ut spøken de blir offer for?
205030​
Jo, men det har heldigvis ingenting med dette å gjøre.
 
#10
*Bump*!

Gamesradar preview:

Boiling Point Road To Hell

Edge descends to the abyss with Deep Shadows' dark FPS; the man on this mission is dangerously on the edge


Different people boil at different degrees, we're told. Saul Meyers -protagonist of Deep Shadows' ambitious FPS - has lost his daughter in South America.

He's packed himself, a knife and a pistol on a flight out of Paris, and soared to that fateful temperature where enough truly becomes enough. Depending on your familiarity with both eastern European development and sandbox games in general, what happens next is either the last thing or everything you'd expect.

Meyers sells coconuts, hunts wild animals, learns to drive a boat, ferries miscellaneous items from one place to another - essentially he demonstrates all the patience and persistence required of a man not on a mission, but on a frankly selfish grab bag of missions.

Boiling Point is an obsessive hybrid of GTA, Deus Ex and Far Cry that, despite its sweltering climes and infernal subtitle, feels persistently cold.

Its geometry is impressive for a game that boasts over 625 square kilometres of intricately rendered terrain and uninterrupted (by loading bars, at least) gameplay.

But if the intent of such a feat is heightened immersion, then the game's thin spread of character and finesse threatens that illusion long before it ever heats up.

An efficient waypoint system leads from one mission or previously encountered NPC to the next, and is one of the game's strong points. Concern, however, lies in the overwhelmingly generic design and the niggling fragility that pervades throughout.

You're expected to nurture a reputation with rival factions, but it can all be undermined when, thanks to an awkward camera and complex geography, you haplessly reverse your car over an idling foot solider.

In attempting to fully employ the power of a modern PC (and it'll have most owners wondering if theirs are any modern enough) the game currently sits awkwardly between the visual simplicity of the console sandbox fraternity and the near-realism of the modern FPS.

Textures often feel as if they've been thrown at objects; characters convey little humanity via their sporadic dialogue and yapping jaws.

Actor Arnold Vosloo provides the player's likeness but, though he's recognisable, the presence he imposed in The Mummy and 24 seems muted here.

The disconcerting impression is that the game's Ukranian developer has long been labouring under a false pretence: that the sole virtue of an open-world game is the number of swings in the playground.

For its thousands of weapon combinations, cars, tanks, boats and planes, few of Boiling Point's toys feel particularly enjoyable to play with. There may be a vital layer of polish yet to be added but, at such a late stage, this enormous project may well end up feeling like a job half done.

Boiling Point Road to Hell is out for PC on 20 May


Bilder:










Kilde: Gamesradar
 
#11
:D

Takk for infoen, znaak. Fett at man kan velge mellom å kjøpe bilen - ut ifra et av bildene - og bare drepe bilselgeren og stikke av med en bil.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Ikke egentlig så rart. Etter bare noen timer med det har jeg kommet til konklusjonen at dette er et ekstremt lovende spill, men grunnet feil og idiotiske valg er det omtrent helt uspillbart. Du har ei diger sandkasse i et Sør Amerikansk land å boltre deg i og det er ganske gøy. Man kjører det som finnes av biler, helikoptre og båter. Masse faksjoner man kan gjøre oppdrag for. Man har et inventory som kan måle seg med de beste rolle spill og de fleste våpen, selv kniver kan modifiseres. Man kan prate med hvem som helst og de fleste har til å begynne med noe intresant å si. Første jeg gjorde var å følge en bums inn i et smug for å spørre ham om veien til min neste destinasjon. Det resulterte i at han fikk panikk og erklærte høylytt "I'm not an ass! I'm not an ass!" Når jeg prøvde å snakke med ham igjen svarte han "Damn it, I told you I'm not an ass"... Jeg trakk så kniven min og stakk ham ned. Så bøffa jeg all øllen hans og drakk meg full på den (kontrollen begynner å vingle, synet blir slørete samt at man utvikler litt alkoholavhengighet). Dette høres utrolig bra ut ikke sant?

Bare så synd at spillet ser ut som destilert meh på tube. Men det er greit, grafikk er ikke viktig så lenge gameplayet holder mål. Bare så synd at det ikke gjør det. Bilene er noe av det mest ræva jeg har vært borti. Selv gamle Terminator: SkyNET hadde bedre kontroll på kjøretøyer og det spillet er fra 96.
Kontrollen på fyren din er ikke stort bedre. Det er et halvt sekunds lag fra man trykker inn kanppen til fyren begynner å bevege seg frammover.
AI'en er heller ikke så mye å skryte av. Jeg stod i over fem minutter å så på regjerings og gerilja soldater utveksle ild mot hverandre. Bare så synda at det var en to meter høy mur mellom dem! Regjerings soldatene døde til slutt fordi de hadde en lei tendens til å også skyte på diverse biler og bensintanker som stod i nærheten. Legg så til at spillet har sinnsykt høye krav av maskina og vi har den perfekte oppskrift på skuffelse.

I praksis snakker vi om en herlig blanding av spill som Morrowind, Fallout, GTA:SA, Deus EX, Vampire: Bloodlines og Operation Flashpoint. Bare så synd at det er noe usselig møkk og suger ræv. En patch kunne muligens hjulpet litt, men ærlig talt, det er Atari som har sluppet dette.
Vent på STALKER folkens!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#16
Atari har nevnt noe om en patch, så vet dere ihvertfall det. Ingen dato såvidt jeg vet, dog. Og fanden ta deg, Thinaran. Jeg skulle linke til den anmeldelsen. :p
 

oma

Village Drunk
#17
sikkert dumt å poste... men AI reagerer på vansklighetsgrad, prøvd det på vanskligste vansklihetsgrad lodin? like gale AI der?
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Spilte på normal, men problemet var vel heller at de var for dumme til å løpe bort til porten som var rett ved siden og gå gjennom den. :rulleøyne:
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Det ikke bare jobbes med en patch, den er sluppet. Aner ikke om den funker på den Europeiske versjonen, men med tanke på at spillet ikke engang er sluppet i statene ennå... :ehm...:
http://www.fileshack.com/file.x?fid=7085
Occasionally, the game would crash following the attempted load of a save game.
Occasionally, an NPC would not appear visible though they could be selected an interacted with.
With the watch out, if the user attempted to bring up the cell phone, the previous weapon would instead appear.
Under certain conditions, the mission to get the young man accepted by Commandante Ricardo was completed prematurely.
Occasionally, with 0% technical aptitude, the user's character would succeed at using level 4 weapon upgrades.
The NPC Simon (in Pueblo Faro), needed for the completion of a mission, would run away and disappear if he was wounded and not killed.
With the mission to kill the betrayer for Commandante Raul, if the enemies were killed and the user left the area and returned, the enemies would be respawned and could be killed again.
During the game's final mission objective, if the user's character died in the process of completing the objective, the ending cutscene would play with no graphics visible.
The options to drive and access the trunk of Taxis were removed.
The entrance to Don Pedro's villa located at the river was inaccessible due to the game positioning the character in the water when exiting a boat. A ladder was added.
Occasionally, during the course of gameplay, the character's car would disappear after leaving it somewhere and later returning.
During the police mission to kill the gang leaders, if the user's character shot at one of the bandits from an elevated position, he would run through mid air.
The user's character was able to engage enemy civilian NPC's in conversation while they were still shooting at him.
Occasionally, when answering the cell phone, the message would remain on the screen after the call was completed.
There existed a location in Puerto Sombra where a car could get stuck.
The police station in Puerto Sombra could be destroyed with a single crossbow bolt.
The main menu behaved unpredictably if the user pressed escape while the menus were transitioning from one to another.
Grenades thrown at cars would have no effect on their drivers.
In the mission to destroy the government planes for Mr. Botanist, the user's character was not given enough missiles to destroy all the necessary planes.
If the mission to persuade the suicide jumper to not jump was failed, the mission remained on the objectives list.
In the government mission to destroy the mafia transport helicopters, if the user's character died in the helicopter, the mission could not be repeated.
It was impossible to drop less than the entire quantity of any item that was stacked.
Debug information appeared when holding the = key.