BONE - Out From Boneville

#1
Spillet er ute! For de som ikke helt har fått med seg det, så er dette den første episoden av en serie som kun kan lastes ned via nett, og må aktiveres via en kode du får når du betaler for fullversjonen. Det koster i tillegg bare 20 dollar (rundt 100-120 kr).

Du laster ned trial-versjon, som du må aktivere når du har betalt. Fullversjonen er integrert i trial-versjonen - som gir deg muligheten til å spille den første delen av spillet (veldig veldig kort). Fordelen med å gjøre det på denne måten er at du betaler penger direkte til utviklerne - du vet hvem som får pengene dine. Du får ikke noe fysisk, men så har du ikke betalt for det heller.

Jeg er rimelig fornøyd, det ser ut til å bli en suksess, og åpner for nye muligheter for point'n'click fans. Du får også en liten smakebit på hvordan Sam & Max kan komme til å bli. Som visstnok også skal komme episodevis, hvor du betaler for hver enkelt episode du spillet.

Last ned trial/fullversjon her:

BONE - Out From Boneville
 
#2
Hvorfor i all verden har jeg ikke hørt om dette før nå?! Jeg digger tegneserien! ^_^
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Det der var ekstremt middelmådig. :ehm...:
Vet at demoer er korte nå til dags, men dette tok under fem minutter å fullføre. Og ikke var det noe orntlig puzzle der heller. Bare prate litt fram og tilbake så løste problemet seg. Så går de over til et minigame som er gjort bedre noen hundre ganger på Newgrounds. Fullt av bugs (snakker ikke om gresshoppene) var det også.
Og hvorfor er oppløsninga låst til 800x600?
Virker rett og slett ammatørmessig og får meg til å frykte for Sam & Max sin skjebne. Jeg gjør som Phoney og nekter å gi dem dollaren min.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
:grine:
Dette var faenmeg VERRE enn jeg fryktet. Til lista jeg hadde på forhånd, som var slik:
- Udetaljert og uinspirert grafikk, sammenlignet med den rikt detaljerte tegneserien
- Livløse og stive animasjoner med flust av clippingbugs
- Elendig valg av stemmeskuespillere, Fone høres ut som en halvtomsing istedenfor den romantiske halvkynikeren han fremstår som i serien

...har Telltale altså klart å legge til...
- Inkompetent teknisk utførelse, dette er 1998-tech og
- Lengden på demoen ligger farlig nær det kriminelle, 75MB å laste ned skal IKKE tilsvare 75 sekunders spilletid.

Takk skal dere faenmeg ha, Telltale, for at dere har rævkjørt en vakker, morsom og gripende tegneserie på denne måten. Håper pesten tar dere.

[0/10]
 
#5
Yetipants: det er faktisk hele spillet, det er ikke bare demoen. Men for å spille hele må du betale for en activation code.

Spillet er også lavbudsjett. Det er på langt nær så ille som dere skal ha det til. Spillet ble også laget på ekstremt kort tid, og det er inkludert tiden det tok å lage motoren spillet kjører på. Bugs var det nok av, det er det ingen tvil om. Hele spillet skal vare mellom 4-6 timer. Det er også en type spill du ikke nødvendigvis raser igjennom, men du prøver flere ting, selv om du gjerne vet hva du skal på forhånd. Nyt spillet, hør på musikken, les kommentarene, studer detaljene... selv om det var noe manglene i begynnelsen. Jeg kan tenke meg trial'en er en ganske dårlig demonstrasjon på hvordan resten av spillet vil være.

Hele poenget med dette systemet var billig produksjon og distibusjon og korte men billige spill. Selskapet startet for under et år siden, og har siden den gang fått igang et selskap, distribusjonsystemet deres, laget en spillmotor, skaffet seg et par lisenser (Bone og Sam'n'Max) og utviklet et spill. Hvor mange spillselskap har klart dette på under ett år? De startet opp 4. oktober, 2004. Jeg ser meg ganske fornøyd jeg, etter så kort tid. Spillene vil aldri holde standarden til et høybudsjettspill, men til gjengjeld tar de sikte på å utgi flere stykker i året. Dette er bare begynnelsen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Aha, så jeg skal sette pris på at de tarmtrykker noe jeg er glad i siden de har gjort det med lite penger og på kort tid? Skal jeg komme med en liten spekulasjon her, vil jeg si at jeg mistenker at det har blitt hanket inn noen personlige tjenester mellom Jeff Smith og Telltale (en artikkel på Idle Thumbs hintet litt i de baner) for å skaffe en fet lisens som kunne gi en fin boost, og så var det ikke så jævla nøye med hvordan spillet ble.
Uansett så feilet Telltale grundig i å gjenskape stemningen fra Bone, og det klarer jeg bare ikke å godta.
 
#7
Bone var nok ikke den beste lisensen å starte med uansett, for jeg hadde aldri hørt om Bone, og jeg vet veldig mange andre i nettkretsen min som heller aldri hadde hørt om serien.

Du sa også at demo'n var altfor kort, og det er jeg enig i. I tillegg tør jeg påstå at den var for kort til å gi noe skikkelig inntrykk. Akkurat som serien tar det litt tid før du kommer igang, og det er så og si bare en introduksjonsfase. Det virker som du har lest bøkene, og derfor vet du hvor du er historiemessig. Det var lite interaktivitet, lite som skjedde, og du hadde egentlig ikke sjansen til å danne et skikkelig inntrykk.

Men ja, spillet er ikke av toppkvalitet, men så var aldri spillet ment å være det neste store heller. De lovte oss korte, underholdene episodiske spill og det er det vi får. Jeg vet ikke hva forventningene dine var, kanskje de var skyhøye ettersom du er så godt kjent med serien. Men jeg som aldri hadde lest serien før jeg fikk vite om spillet hadde langt fra så høye forventninger. Jeg er halvveis cirka i bøkene nå, og ser klart at serien holder et annet nivå enn spillet. Men sånn er nå lavbudsjett-spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Stemmer, de burde ha innsett at de ikke ville klare å yte lisensen rettferdighet. Noe av det beste med Bone-bøkene er nettopp de fantastisk detaljerte og uttrykksfulle tegningene, og da holder det ikke med de nølende, stive animasjonene og pregløse scenene jeg så i demoen og traileren.
Jeg innrømmer gladelig at jeg hadde veldig høye forventninger - jeg har alle Bone-bøkene (på engelsk, såklart) og har lest dem tre ganger, så man kan godt si at Bone er en av favorittseriene mine. Nettopp derfor er dette så kjipt. :(
Noe som VIRKELIG irriterer meg er at det nesten later til at spillet på død og liv måtte være 3D. Jeg forestiller meg at det visuelle kunne vært langt bedre om spillet var blitt gjort i 2D.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Meh. Alle vet da at Bone er en kjedelig Ripoff av Snarfquest så så alvorlig er det da ikke at også spillet suger. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
holsjefta
 
#11
Hehe. Jeg har hørt at å lage kvalitets 2D faktisk er hakket vanskeligere enn å lage 3D på denne måten. Men det er ingenting i veien for at det kommer til å bli bedre, det er tross alt fortsatt 8 episoder igjen. De var kanskje nødt for å gi det ut nå, kanskje de hadde sårt behov for penger? Jeg må innrømme at jeg er skuffet, i og med at dette er tidligere LucasArts folk så trodde jeg det skulle holde et noe høyere nivå, men likevel er jeg ikke misfornøyd. Det koster tross alt ikke spesielt mye å kjøpe.

REDIGERT: Leste nettopp dette på et annet forum;

One word of warning, the demo segment is too short (one puzzle and one action sequence) and may fail to draw in (some) people unfamiliar with the Bone comics. The opening desert scene is bland graphically, so what little people see in the demo isn't anywhere near as lovely as the rest of the game. There's no real introduction of the characters and no story advancement in the demo portion. I think some people may be left a little underwhelmed at this point and that will cause many not to stump up for the rest of the game, and hense the rest of the series, which is tragic.

Believe me, the game really picks up in style and substance after the demo portion, so keep that in mind when the demo stops.
DET høres jo unektelig beroligende ut...
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Skjønner bare ikke poenget med å gi ut en sånn demo. Riktig nok har spill blitt kortere i våre dager, men det må da ikke bety at demoene må kortes inn like ekstremt. Hadde de virkelig dødd av å la oss få oppleve mer enn 5 minutter? Kunne heller ha sluppet en trailer som viste litt andre ting.
 
#14
Jeg elsker tegneserien, og i flere år har jeg ventet på filmen(e). Men dette spillet ... Jeg så et par skjermbilder, og det faktum at det er i 3D gir meg ikke akkurat en større lyst til å prøve det. Jeg tør rett og slett ikke å prøve det. Som Yetipants sa, Bone ville passet mye, mye bedre i 2D. Hvis spillet hadde operert i to dimensjoner, ville jeg ikke nølt med å kjøpe.
 
#15
Tegneserien er unektelig bedre. Synd i grunnen, for Bone har potensiale til å bli skikkelig stort. Likevel godt å høre at det kan bli utvida og forbedra, men mye igjen å gjøre! Har hørt at Bone også vurderes som film, noen som har hørt noe om det? :confused: