Bra krigsspill til PC

Heisann.

Jeg har lenge vært på utkikk etter et vellagd, fengende og spennende krigsspill til PC. Spill som CoD, MoH og Vietcong er eksempler på krigsspill jeg vil kalle "gode". Noen som har noen forslag til hva jeg burde kjøpe? Under har jeg satt opp noen kriterier som gjør det enklere for dere å hjelpe meg.

*Spillet må ha god grafikk
*Spillet må ha god historie
*Spillet må ha god stemning
*Spillet må ikke være for vanskelig
*Grafikken må være nogenlunde bra
*Spillet må IKKE være onlinebasert

På forhånd mange takk for gode svar fra dere. :)

Halky

Veteran bruker ;)
Vel du har jo som nevnt over her Medal of Honor Pacific Assault , som er ett helt greit WWII spill. Call of Duty med UO ( United Offensive) ekstrapakken er også bra, gleder meg litt til 2'ern kommer.

Eller's så har det ikke kommet så altfor mange krigs spill til PC i den siste tiden.

Man har foresten Silent Hill 3 også, som er en ubåt simulator, der du er sjefen for en Tysk ubåt/er og ska senke de alliertes båter osv.. Men det krever en god del trening og sånt. Og det er ikke no særlig historie i det, men man får grei nok info om hva man ska gjøre osv..

Men hvis du er ute etter en god krigs simulator, så vil jeg anbefalle den ultimate krigs simulatorien, nemlig Operation Flashpoint, spillet kom i 2001, så grafikken ekke alverdens i dagen's grafikk verden men men. Spillet er genialt :D

EDIT: Seff glømte og nevne Brothers in Arms: Road to Hill 30, som er ett meget godt spill ;) Der du er Stg Baker og ska lede to squader/theme gjennom 7 dagers helvete, fra landingen i Normandi og til dag 7. Historien i spiller er også fin, samme er stemmningen der.

Takk for kjapt svar. :) BiA har jeg kjøpt og rundet. Jeg synes faktisk ikke det spillet var så veldig bra. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor, jeg bare likte det ikke. Jeg kan jo, for å gjøre det mye enklere, skrive opp hvilke krigsspill jeg har fra før.

CoD
MoH
BiA
Vietcong

du er vanskelig du :X

ærligtalt du har jo de beste på markedet :p

kommer ikke på flere men vent på CoD 2 du ^^

Er ikke meningen å være vanskelig, hehe, jeg bare håpet at noen her inne hadde flere gode forslag. Savner virkelig et stemningsfullt, spennende og fengende krigsspill. Hva med Hidden and Dangerous 2? Er det verdt pengene? Eller finnes det andre, bedre alternativer?

Halky

Veteran bruker ;)
Vel vel HD2 er ett helt greit spill ;) Men du er ute etter kun WWII/andre krigs spill i typen FPS right? Siden det finnes en del gode i RTS sjangeren også ;)

OK, jeg skjønner. Da har jeg i allefall et spill jeg skal vurdere å kjøpe. Jeg er mest interessert i FPS ja, ettersom jeg er gått litt lei av strategi. Har du flere gode forslag innenfor FPS-sjangeren?

Jeg rundet nettopp Medal og Honor: Pacific Assault. Synes det levert god action hele vein samtidig som det har en fin grafikk.

TIPS: Spaceworld selger spillet for 299,-

Lodin

Der Waaaah
Regner med at du er ute etter noe litt mer action orientert og selv om du sier at spillet må være en FPS så vil jeg hore ut Silent Storm litt mer. SS er et turbasert strattegispill som minner om UFO og Jagged Alliance. Man spiller en elitestyrke, enten som Nazi eller alliert gjennom en kampanje over hele Europa. En av de mest gøyye tingene er at man i praksis kan ødelegge det meste i spillet. Hvis man feks. hører en fiende luske bak en vegg kan man ganske enkelt skyte i filler veggen og fyren bare man har et kraftig nok våpen. Man har masse strategisk snusk å tenke på hele tiden og noen hundre våpen så det mangler ikke på utfordringer ihvertfall.
Det eneste negative er vel at det blir litt mye sci-fi utover i historien.

Opprinnelig skrevet av Lodin@20.08.2005, 20.07
Regner med at du er ute etter noe litt mer action orientert og selv om du sier at spillet må være en FPS så vil jeg hore ut Silent Storm litt mer. SS er et turbasert strattegispill som minner om UFO og Jagged Alliance. Man spiller en elitestyrke, enten som Nazi eller alliert gjennom en kampanje over hele Europa. En av de mest gøyye tingene er at man i praksis kan ødelegge det meste i spillet. Hvis man feks. hører en fiende luske bak en vegg kan man ganske enkelt skyte i filler veggen og fyren bare man har et kraftig nok våpen. Man har masse strategisk snusk å tenke på hele tiden og noen hundre våpen så det mangler ikke på utfordringer ihvertfall.
Det eneste negative er vel at det blir litt mye sci-fi utover i historien.

253629​

Silent Storm har også kommet som Sold out, altså til en pris rundt 100,-. Hel enig med Lodin her, Silent Storm må sjekkes hvis du er en fan av krigsspill :kul:

oma

Village Drunk
bare for å komme med ett lame forslag som kanskje ikke er så "krigs"spill som du ønsker men freedom fighters er moro, fight the reds!

EDIT: du spiller en vanlig mann som begynner å kjempe mot russerene i usa, russerene vant våpenkappløpet etter den kalde krigen og ble det usa er i dag, du blir mer og mer velkjent etter som du spille spillet og kan få med deg flere "freedom fighters" etter hvert som du får mer charisma, blah jeg er dårlig til å forklare men det er verd å skjekke ut... (even though its not fps..)

Min gode venn Spitfire er liker Andre Verdenskrig. Jeg og Spit lekte krig da vi var mindre, og vi har sett mange episoder av Band of Brothers. For noen år siden da Medal of Honor var helt nytt løp han til butikken og kjøpte det. Det ble litt kjedelig etter en stund, så da kjøpte han seg Call of Duty. Det var vi enige om at var mye bedre enn Medal of Honor.

Mitt råd: Kjøp det aller første Call of Duty!!! :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av oma@20.08.2005, 22.27
bare for å komme med ett lame forslag som kanskje ikke er så "krigs"spill som du ønsker men freedom fighters er moro, fight the reds!

EDIT: du spiller en vanlig mann som begynner å kjempe mot russerene i usa, russerene vant våpenkappløpet etter den kalde krigen og ble det usa er i dag, du blir mer og mer velkjent etter som du spille spillet og kan få med deg flere "freedom fighters" etter hvert som du får mer charisma, blah jeg er dårlig til å forklare men det er verd å skjekke ut... (even though its not fps..)
253659​

freedom fighters er helt konge alt er helt over done og føles som en patriotisk b-film fra åttitallet

=D :kos: til Chuckern

Mitt beste råd til deg hvis du vil ha WW2 med god grafikk og slikt..så kan du vente til Forgotten Hope til Battlefield 2 kommer ut. FH er en ww2 mod til BF1942, men skal nå komme til BF2. Modderene er ganske aktive, FH modden kommer på over 1,7 GB..det er veldig mye til å bare være en mod.

Men du må smøre deg inn med tolmodighet, å mekke en mod er ikke gjort på en to tre

Edit: så ikke igjennom alle kravene, beklager >_<