Breath of Fire III og Mega Man Legends til PSP...

#1
Da viser det seg i følge Gamespot at Capcom har bestemt seg for å gi ut PlayStation-klassikerne Breath of Fire III og Mega Man Legends til PSP, noe jeg ble helt varm i toppen av å lese, før jeg innså at dette foreløpig kun var i Japan.

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men Breath of Fire III er et av favoritt-RPGene mine på PlayStation. For å være helt ærlig er det ikke noe annet spill som har klart å gjenskape den spesielle følelsen jeg fikk av BoF III. Det har egentlig bare en veldig god stemning ved seg. Jeg håper bare de kjører en amerikansk port av dette. Wahoo! Nå trengs bare et batteri som varer en kveld og litt. ¬_¬

Mega Man Legends har jeg rett og slett ingen kunnskap om, så... fill us in, folks.

Edit:


*Kosepåfisking*

[offtopic]
Litt uheldig tidspunkt å kjøre screen capture på der, tydeligvis, hvem enn som nå har tatt det bildet der. "Move Rod... Directional Butt". Haha, lizzm!
[/offtopic]
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Egentlig overraskende lite remakes til PSP. GBA har hatt stor suksess med resirkulering av NES- og SNES-klassikere, så hvorfor ikke gjøre det samme med PS1/PS2-spill på PSP? Spill som Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (faktisk mulig å få inn på 1 UMD), Tekken Tag Tournament og Castlevania: SoTN tror jeg kunne gjort det veldig bra. Lettjente penger for selskapene...
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Mega Man Legends var jo rimelig middelmådig da. Ræva kamera og stygg grafikk. :(
Av alle spill de kunne porta til PSPen.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#4
Må jeg kjøpe PSP også nå? Digga BoF 1 og 2, og har ikke spilt 3'ern enda... akk ja, jeg har jo jobb :(
Jeg nøt spillene på min GBA, derfor blir det at de er porta nesten litt nostalgisk for meg :p
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#5
Og da ble kyberpusen nødt til å skaffe seg PSP. Jeg har aldri hatt gleden av å eie BOF III, men fikk låne det av en kamerat for en god stund siden. Det ble raskt et av favoritt-RPG'ene mine (ja, Suikoden I og II, jeg ser på dere.).
Skal skaffes. Uansett pris og språk. Wai Wai!
 

Sancti

Terrorkatt
#7
Opprinnelig skrevet av Nobu@06.06.2005, 23.23
Nå trengs bare et batteri som varer en kveld og litt. ¬_¬
230707​
...og en samboer som ikke nasker spillet før du får begynt. =D
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
1UP har lagt opp et preview på PSP-porten av Mega Man Legends:

Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
It's painful for us old guys to admit, but Mega Man just ain't what he used to be. He's fallen a long way from his (and our) youth, when his games were at the cutting edge of 8-bit technology and each new chapter rated a cover on any magazine worth its salt. Lately, though, it really feels like Capcom's just phoning in each new sequel.
Sadly, the company hasn't even gone that far for the series' PSP debut. This low-effort PlayStation port hasn't been phoned in so much as sent via a sloppy text message:

GIVE US UR $$$ PLZ

(…)

[W]hat really makes this port look emulated -- or at the very least, extraordinarily lazy -- is the fact that Capcom didn't bother to resize the game's graphics to fit the PSP's widescreen.
Isj.
 
#10
Breath of Fire er japans "national past time" så dette kommer til å selge VELDIG gått i den oppgående sols rike