BROFORCE

Mopey

チーズ
#1


Hvorfor i alle dager sitter du ikke å spiller BROFORCE akkurat nå? Du digga The Expendables, ja? Hva sier du til en sweet 2D Beat'em/Shoot'em'up med ALLE heltene fra 80- og 90-tallet?

Nevner i fleng: Rambo, Terminator, Robocop, John Matrix, Blade, BA Baracus, Snake Plisskin, John McClane, Walker Texas Ranger, Judge Dredd, MacGyver, Indiana Jones, Agent Jay (fra Men in Black) – som alle har våpen og skills som refererer til figuren de parodierer.

Jeg superdigger grafikken og eksplosjonene! Ikke minst blir skytinga og plattforminga etterhvert ganske tricky i og med at du kan destruere nesten alle miljøene i hele brettet. Nevnte jeg fireplayermodus? Minner om en blanding av Metal Slug, Super Meat Boy, Scott Pilgrim og New Super Mario Bros.


Du kan spille spillet i browseren din (via Unity web kit) her, eller laste ned en alphaversjon til Windows.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Dette skal testes! Kan vi geime det online med hverandre? I så fall burde vi avtale noe asap.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#3
Ja dette virker ganske funky, har iaffal stemt på greenlight!
 

Mopey

チーズ
#4
Dette skal testes! Kan vi geime det online med hverandre? I så fall burde vi avtale noe asap.
Lokal co-op only, men kan visstnok spilles med fire kontrollere på samme skjerm, også via web-versjonen!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#5
Hmm. Lodin nevnte dette for et års tid siden, dro ned Alphaen da og det eier

Måtte bare si at fy faen, dere henger så etter ass
 

Mopey

チーズ
#6
Hmm. Lodin nevnte dette for et års tid siden, dro ned Alphaen da og det eier

Måtte bare si at fy faen, dere henger så etter ass
Fakk. Men den nye alphaen er jævlig myer mer polished. Nesten ferdig spill. Gratis.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#7
Blir nok å dra ned den alphaen uansett ettersom det er lenge siden jeg spilte, og gamepad support ikke var det aller beste på denne siden av Glomma
 

Mopey

チーズ
#8
Blir nok å dra ned den alphaen uansett ettersom det er lenge siden jeg spilte, og gamepad support ikke var det aller beste på denne siden av Glomma
Det er noe tullball hvis du trykker på Start på kontrolleren. Måtte buttonmashe meg ut av det et par ganger, men det funka. Spillet lagrer også progresjonen sin, så det er jo noe.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Trur han sikter til at den forrige alfaen (som egentlig var mer et proof of concept) sleit med kontrollere.
Uansett, BROFORCE, fuck yeahr!
 
#10
Ingen v-sync, så spillet kommer opp i 400~1000 fps hos meg (grafikkortet bråker som et helvete, med andre ord)
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Denne versjonen er ihvertfall mye bedre enn den forrige. Fortsatt bare jungelruinene å spille på, men det er i det minste to nye fiender og en boss. Ga opp på han etter ett forsøk. Blir vel å starte opp igjen i morra.
Jo og om spillet kræsjer etter et minutt eller så kan det være antivirusen din som kuker. Måtte legge inn Avast på nytt for at det skulle kjøre stabilt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Brotip: Røsk ut den Avasten og smell inn Microsoft Security Essentials. Men ja, satser på å få testa dette herrane litt nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Så joa, fikk testa dette herrane litt i går kveld. Spilte meg fram til jeg møtte en tanks med målsøkende raketter, da sa jeg takk for meg for i kveld.

Uansett, hele konseptet og gameplayet og sånt? Jo, jeg liker det. Gleder meg dog til det kommer mer stæsj i spillet, formelen ble litt tynnslitt etter bare noen få brett. Og så lurte jeg innledningsvis litt på hvordan de hadde løst det med at du kan rasere hele brettet, hvordan de fiksa det hvis du kjørte deg fast, liksom. De hadde ikke fiksa det i det hele tatt, så det var jo en liten nedtur.

Men ja, absolutt lovende saker, og det var kjapt og artig hele tida. Tenker det er superspas med flere spillere samtidig. Og det bør være et Achievement for å kjenne igjen hvor alle figurene er fra.