Bully (PS2)

SITAT(Lodin @ 17.10.06, 16.44) 28635 Haha. Det er så jævlig morsomt når noen skal late som om de redder barn, men egentlig så har de ikke peiling. Som de så fint sa det:

SITAT
At Curry's, Grand Theft Auto, Scarface, Metal Gear Solid and other violent games are acceptable. But wedgies are not.
[/b]
Forøvrig var jeg ikke så keen på spillet før, men etter at jeg leste omtalen til IGN ble jeg litt mer lysten på det.

Men hvorfor i helvete har PEGI gitt spillet 18 års aldersgrense? :hæ:

SITAT(Agahnim @ 17.10.06, 17.18) 28660
Språket, sexen og narkotikaen?
[/b]
Vet om en hel haug spill som har masse bad språk, men likevel ikke har 18 års aldersgrense.
Og sexen, Fahrenheit? Det hadde bare 16 års aldersgrense.
Narkotika? Det er narkotika med i Morrowind, og det har 12 års aldersgrense.

Dessuten fikk spillet 13 års aldersgrense i USA, hvorfor skal det da få 18 i Europa? :hæ:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vold er en større deal i Europa enn hva sex er, i tilfelle dere ikke har merka det. Jeg er iallfall glad for det. :)

Det er ikke noe problem for oss som får lov til å kjøpe det av foreldrene våre. :p

Uansett, når skal verden innse at spill ikke fører til vold? Det er ikke spillet det er noe galt med, det er mentaliteten til folkene som utfører handlingene. Jack Thompson er en forbanna, ignorant idiot. Måtte han drepes med et voldelig spill-cover.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mener du da at spillcoveret skal ha masse bilder av vold på seg, eller at det skal være et cover med personlighetsforstyrrelse, ute av stand til å se hvilke konsekvenser dets handlinger fører til?

Det skal være et cover med 18+ på, som blir brukt av en mentalt forstyrret fyr. Før han dreper Jack, sier han: "Det var ikke spillet, det var meeeeg!".

/forsøk på å være morsom

SITAT(Revan @ 17.10.06, 17.32) 28669
Uansett, når skal verden innse at spill ikke fører til vold? Det er ikke spillet det er noe galt med, det er mentaliteten til folkene som utfører handlingene. Jack Thompson er en forbanna, ignorant idiot. Måtte han drepes med et voldelig spill-cover.
[/b]
Det der blir det samme som at en islamsk dude sier «Behead those who say Islam is violent!»

Lodin

Der Waaaah
Hah, det har fått 18 i Europa? Det betyr i praksis at et spill hvor unger blir skutt med sprettert og får noen tupp i baken er verre enn feks. MGS3, Mark of the Kri og Way of the Samurai, spill hvor kreative drap er i fokus og blodet spruter. XD

Don't quote me on that. Det kan ha vært en trykkfeil fra Amazon sin side. Klarer ikke å finne en bedre kilde enn det.

Og jeg fikk så veldig lyst å lage en illustrasjon av Revan's mordutsagn:

EDIT: Æsj. Er visst 16 års aldersgrense likevel. Dumme Amazon <_<.

Er uansett patetiskt at et spill hvor det farligste våpenet er sprettert skal bli likestilt med et spill hvor det spruter med blod, og hvor du dessuten har muligheten til å gjennombore halsen til en person med kniv.

Halky

Veteran bruker ;)
Hihi, det har nå dukket opp enda en liten nyhet angående dette spillet :) Sjekk ut denna videoen:
Guttekos i Rockstars "Bully"
SITAT
Video Proof: Bully's Jimmy Hopkins Likes To Kiss Boys!
A few days ago we brought you a story about gay content in Rockstar Games’ uber-controversial Bully. Armed with my trusty PS2 and a brand spanking new copy of Bully, I set forth to find the boys who are available for kissing. I know of four, but the one I found first was Trent, one of the “white shirts”. After a little talking and a bouquet of flowers he was more than willing to get down to business, and he and our hero Jimmy really seemed to enjoy it. I was shocked later, when I went into the town near the school, to find my blonde hunk holding hands with a red haired jock while waiting in line for the movies. Needless to say, my heart was broken, but I was able to see through my tears long enough to make this little video of the whole make-out experience. I hope you enjoy watching it as much as we enjoyed making it.[/b]
Så nå er det ihvertfall enda enda en grunn for meg, til å skaffe meg detta spillet, når det kommer ut :elsk: