caesar 4

#1
Last ned demoen har.....


noen som husker det gamle caesar 3 spillet? er kommer oppfølgeren... i slutten av månden.









Impressions er kanskje nedlagt, men folkene som jobbet der er tilbake. Tilted Mill Entertainment består av en rekke veteraner fra det historierike Vivendi-studioet, og derfor passer det fint at det var nettopp Tilted Mill som fikk i oppdrag å lage det neste spillet i den populære Caesar-serien.

I Caesar IV får du rollen som guvernør over en liten provins i det romerske imperiet, hvor du må bygge opp en by, bygning for bygning og vei for vei. Du må sørge for at innbyggerne holder seg i form, at de er mette og trygge og at de liker seg i byen din.

Etter hvert som byen vokser får du nye utfordringer og muligheter, og det ultimale målet for deg som spiller er å stige i rang og til slutt ta over posisjonen som hersker over det romerske imperiet.

Caesar IV låner elementer både fra Tilted Mill sitt forrige spill, Children of the Nile, og fra de tidligere Caesar-spillene. Den mest slående endringen fra forgjengeren er at grafikken nå er i 3D, men dette er langt fra den eneste. Måten innbyggerne blir simulert på har også gjennomgått en dramatisk forandring siden Caesar III, noe som etter sigende skal gjøre fireren mye mer realistisk.
'
andmeldelsen er hentet fra gamer.no
 
#2
Anmeldelse og anmeldelse. Uansett har jeg prøvekjørt spillet i noen timer, og det minner veldig om Caesar 3 i ny grafikk. :) Må spille det mer før jeg tør uttale meg.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#3
Vel, jeg er enig. Det er Ceasar III med en ny grafikkmotor som gjør det mye vanskeligere å plassere bygningene (Hva er gærent med et isometrisk rutenett, egentlig?), og animerte rådgivere som ikke gjør noe annet enn å senke frameraten i forhold til Ceasar III. Spillmekanikken er ellers nøyaktig den samme som Caesar III.

Konklusjon:

1) Ser bedre ut enn Caesar III. På avstand.

2) Spiller som en dårligere og treigere versjon av Caesar III.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#4
Grafikken er noe av det styggeste og mest sjelløse jeg har sett av spill etter år 2000. Æsj.