Call of Duty 4: Modern Warfare

Novastrum

Feminist-elitist
#1
Hei.

Så at dette spillet hadde fått megafiskeboll-kritikker og ser at det ligger ute til 360,- spenn på Steam. Er det noen som kan anbefale meg dette? Hadde sikkert kjøpt det momentant så lenge det ikke hadde vært krigstema, for jeg liker vanligvis ikke krigsspill - med unntak av battlefield 2 og company of heroes. Derfor spør jeg dere om råd. Bør jeg kjøpe dette?

Vil gjerne høre fra folk som har spilt dette. Hva er det som gjør dette så innihælsike mye bedre enn - Generic code of black medal: hawk of honour 6?
 
#2
Hva gjør dette spillet så superduperbra? Vel, slik jeg har forstått det, grafikken (Huzzah). Men om du ikke har et monster av en kasse under skrivepulten, ja da kommer du ikke særlig langt. Det blir vel det samme som å spille Cs 1.5, bare at cs er bedre.

Men det er jo bare meg, last ned demoen og test selv?
 
#3
Nå kan du jo prøve demoen før du kjøper. Den fikk i alle fall meg til å finne ut at dette ikke er noe for meg. Demoen føltes akkurat som Call of Duty har gjort tidligere, til tross for den "nye" settingen. Det jeg spilte var veldig lite dynamisk og oversiktelig. Jeg kan skjønne at det kan fenge om man blir grepet av stemningen, men selv klarer jeg ikke riste av meg følelsen at spillet hele tiden holder meg i hånda og forteller meg nøyaktig hva jeg skal gjøre. Gir jeg slipp på hånda så blir jeg drept. Det er så skriptet som man kan gjøre det, og selv om jeg har hørt mye bra om pacingen og variasjonen så kommer jeg neppe til å gi det en sjanse med det første da jeg ikke en gang gadd å spille igjennom demoen. Multiplayeren virker dog veldig kul og kan muligens være verdt det om du er glad i denslags.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#4
Ah... visste ikke at det var en demo ute. Takker.
Den ligger av en eller annen grunn ikke på Steam.
 
#5
SITAT(Novastrum @ 10.11.07, 15.48) 88699
Ah... visste ikke at det var en demo ute. Takker.
Den ligger av en eller annen grunn ikke på Steam.
[/b]
Jeg kjøpte akkurat spillet for 350kr på platekompaniet om du har en slik butikk i nærheten.
 
#6
Hvis du kan skaffe meg et Xbox headset så skal jeg sende deg sånn der studentrabattkort som folk får i dagbøker. Det gir 100 kroner avslag. Dermed får du spillet til... 250? på Platekompaniet. :p
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Jeg syns ikke det var noe å hoppe i taket for. Riktignok driter jeg i multiplayeren og siden den er fokuset er jeg ikke helt i målgruppen. Uansett er SPen altfor altfor kort, grafikken er fin nok, men ikke noe supert, det har ingen fysikkmotor, alt er scripta og det kjører fortsatt i Quake 3 motoren. Og lusent at man ikke kan gi ordre til medsoldater eller bruke cover. Dette er sånt som burde være standard i 2007.
Hidden and Dangerous 2 regjerer fortsatt i denne sjangeren.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#8
Ville bare si at du tar feeeeeil! Spillet har fysikk som faen, om ikke i Half-Life 2-skala, så er det i alle fall nok til at man synes det er gøy å plaffe ting, og ting er på en arkade-ish måte overdrevent og realistisk på en gang. Demo-banen er ikke noe justisbringende for det komplette produktet i det hele tatt. Jeg liker vanligvis ikke krigsspill, som sagt, men jeg lot meg rive med av pressekorpset og angrer fortsatt ikke. Singleplayer blir litt for ensformig for meg, men den har fått meg til å gispe et par ganger, og noen ganger står jeg og ser rundt meg for å se hvor pent og autentisk mye av locationarbeidet er utført. I russland spesielt, der det nesten er kvalmende å se store tomme områder der det bodde mennesker før. Veldig stilig. Multiplayeren er også dønn solid, så vidt jeg har erfart hittils, må spille mer.

Hovedtrekk:
  • Spillet loader helsiket kjapt! (det tar maks 30 sekunder fra du dobbeltklikker på spillet til du er inne i singleplayer/en multiplayer match (så fremt man finner en server selvsagt))
  • Multiplayeren blir mye morsommere av rankingsystemet + oppgraderinger
  • Grafikken står ikke tilbake for noe, selv om den kan nedskaleres til 2003 og tilbake (nesten)
  • Singleplayeren er scripta, ja, men det fungerer bra fordi folka vet hva de driver med.
  • Animasjonene er ... cow frikkin gorgeous.
  • Det er morsomt.
 
#9
SITAT(Lodin @ 10.11.07, 19.55) 88735
Og lusent at man ikke kan gi ordre til medsoldater eller bruke cover. Dette er sånt som burde være standard i 2007.
[/b]
Andre enn meg som synes det er deilig at vi slipper muligheten til å gi ordre og cover? Ikke at det er noe galt i seg selv, men er deilig innemellom alle liksomtaktiske shooterne å bare ha litt god gammeldags action.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#10
Forresten noen andre som har det på PC og ikke livebrødboksen?
 

Halky

Veteran bruker ;)
#11
Jeg har det på pc, og har nettopp fullført SP delen. Tenker og ta turen innom MP delen nå straks :p

Brukte rundt 6 timer på sp delen, noe som kanskje var litt kort?
Men kan si at jeg var hektet fra spillets start og til spillets slutt. Likte det sniper oppdraget også, i Ukraina ellerno sted. Store tomme forlatte byggninger og alt. Føltes jo som en skikkelig Ghost town. Men ja jeg likte sp delen ;) Håper at MP delen også er bra i spillet, noe de fleste sier den er hehe-