Call of Duty 4

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Det ser ut som Infinity Ward kjører en Tom Clancy og koker sammen en historie satt i nær fremtid og en sikkelig bakgrunnshistorie. De kommer til å kjøre samme opplegget som i de andre spillene med at du spiller forskjelige soldater fra forskjellige land. Foreløig er England (SAS) og USA (USMC) blitt bekreftet. Stil over substans hell yeahs bare se videoen med nattkikert og lasersikte

SITAT
A Russian Nationalist by the name of Zakhaev is set on returning his homeland to the Soviet times. Zakhaev knows the United States would never allow this to happen, thus he funds a coup in the middle-east, organized by his ally Al-Assad, to draw attention away from Russia. The two men and their second in command gain the nickname "The Four Horsemen". However British and Russian governments have been monitoring Zakhaev's activities and discover his real intentions. The story is told from a perspective of a British SAS operative, a Russian Spetsnaz stationed in Russia and an American Force Recon Soldier in the middle-east[/b]

Lys og effekter

Trailer

Kjøretøy og våpen

Redda Bogen død eller levande

Multiplayer

litt konsept kunst

GET IN DA CHOPPAH :v:

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Det lille jeg har sett av gameplay-videoer ser jo brutalt rått ut, og med tanke på at Call of Duty-serien er sånn ca. fem milliarder ganger bedre enn noe Ubisoft kunne klare å trekke ut av den svette ræva si(spesielt med tanke på game mechanics) så er det vel lov å håpe litt?

Har alltid likt CoD-serien pga. jernpunktsiktesystemet som funker jævlig bra, hvertfall på Xbox 360, hvor man aktiverer det med å holde inne L-triggeren. CoD2 var fett, CoD3 var søppel i forhold, den enkle multiplayeren fra forgjengeren ble ødelagt med å ta i bruk klassesystemet. Det at CoD-serien tar et nytt vendepunkt ved moderne krigsføring kan ikke bli annet enn bra. :p

Lodin

Der Waaaah
Ser ut til at man ikke dauer helt når man blir skutt, men istedet kan ligge å kose seg og få litt ekstra kills. Man kan sikkert og vekkes til live av en medic.

D

Doctor Downs

Gjest
Synes ikke noen av CoD-spilla har vært interesante i det hele tatt, og jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal bli det heller. Jeg synes utviklerne har helt feil prioriteringer i oppfølgerene sine. Jeg ville personlig bedt om mer naturlige kontroller og noe mer kreativt enn å gå fra A til B og få oppdrag etterhvert som løsningene dukker opp på veggen/bakken/bordet foran deg. Det var gøy i Goldeneye for... ti år sida.

SITAT(Revan @ 25.06.07, 16.55) 71508
Litt multiplayergameplay. Grafikken ser jo fin ut her, men hva er dealen med at duden legger seg ned hver gang han blir litt beskutt?
[/b]
Det kalles Last Stand:

With Last Stand, you’ll get one last ditch effort to continue the fight before you bleed out, or take another lethal hit. When you customize your class with Last Stand, or choose a default class which has it, anytime you’re taken down, you’ll fall to the ground and instantly pull out your side arm.

While in Last Stand, you’ll be firing your side arm from the ground with one hand. Putting up one final last stand against the enemy before you bleed out, or they put one final round into you.

Halky

Veteran bruker ;)
Ehm, det der så ikke så stilig ut, minner litt som en slags form for Wallhack cheat til CS :S Går dårlig og skyte gjennom murvegger hehe.

D

Deleted member 91

Gjest
Call of Duty 4 er ganske fort blitt et sånt spill jeg rolig og sikkert gleder meg mer til enn nesten noe annet der ute. Jeg håper til gudene at det rekker å bli utgitt på denne siden av nyttår, og at det ikke blir noen videre problemer med nettkode, slik det var med både CoD2 og CoD3.

Hvis ikke spillet har splitscreen main-campaign uten noen form for begrensninger, blir jeg veldig skuffet og de mister et kjøp fra meg.

Å skyte gjennom vegger på den måten var forøvrig helt idiotisk. Blir lite taktikk i så fall. Får satse på at det er valgfritt.

Å skyte gjennom vegger på den måten var forøvrig helt idiotisk. Blir lite taktikk i så fall. Får satse på at det er valgfritt.
[/b]
Det er også mulig at noen våpen klarer å skyte igjennom, og andre ikke? Hvis du ser nøye etter, så er våpnet alltid den samme. Også mulig at noen vegger kan skytes igjennom og andre ikke.
Å skyte gjennom vegger på den måten er faktisk genialt, da er spillern alltid på. Syntes det blir enda mer latterlig hvis det ikke var mulig å skyte igjennom veggene....

*Løpe bak en vegg midt i en krig*
*safe*
*kjedelig*
*camping*
*N00b azz*

Og hvordan kan du si det blir mindre taktisk? Det er jo helt motsatt.

Halky

Veteran bruker ;)
Altså litt fakta her.. Det er ganske så umulig og skyte gjennom murvegger med ett vanlig maskingæver eller no gæver i det heletatt. Men seffern trevegger ekke no problem selvfølgelig. Men som mans er i denne videoen er det murvegger som blir skytet igjennom.

SITAT(NiloPilo @ 03.07.07, 13.54) 72313
Og hvordan kan du si det blir mindre taktisk? Det er jo helt motsatt.
[/b]
Det hadde vært fint om du kunne utdype det litt nærmere. Sånn jeg ser det så består ikke taktikk av å skyte vilt rundt seg uten noen hindringer. Selv Rambo drev mer taktikk enn det der.

SITAT(Halky @ 03.07.07, 13.03) 72314
Altså litt fakta her.. Det er ganske så umulig og skyte gjennom murvegger med ett vanlig maskingæver eller no gæver i det heletatt. Men seffern trevegger ekke no problem selvfølgelig. Men som mans er i denne videoen er det murvegger som blir skytet igjennom.
[/b]

Les hva skriver da mann! Det er ikke sikkert at alle vegger kan pentreres av kuler.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Les hva han skriver da mann. Som sagt er det litt vrient å skyte gjennom en murvegg, som man ser på videoen, med gevær. :rulleøyne:

skyte gjennom vegger på den måten var forøvrig helt idiotisk. Blir lite taktikk i så fall. Får satse på at det er valgfritt.[/b]
Det hadde også vært fint om du kunne utdype litt.

Det hadde vært fint om du kunne utdype det litt nærmere. Sånn jeg ser det så består ikke taktikk av å skyte vilt rundt seg uten noen hindringer. Selv Rambo drev mer taktikk enn det der.
[/b]

Å skyte vilt rundt? Du kommer deg neppe langt med det, siden du ikke kan "se" fienden. At den personen som spiller på trailern klarer det, betyr ikke det at det er så simpelt som det ser ut som. Å skyte gjennom vegger vil gi mer flyt i spillet, vi slepper alle de idiotiske camperne, vi får et mer dynamisk spill. Som sagt, noen vegger kan skytes igjennom, andre ikke. Da er det fint å vite hvilke vegger det er, hvordan en kan bruke det til sin egen fordel. I hodet kan du tenke deg at personen beveger seg på en bestemt måte, du kan ikke se han, men du kan fortsatt forestille/gjette hvor han går. Går motspiller i feltet der du veit du kan skyte igjennom veggen, har du fordelen på din side. Holde personen under konstant "fire", stresse han, holde han i sjakk, lure han. Det er så mye man kan gjøre, og du som en spiller må da lære å reagere kjappere, du må forstå hvordan spillet fungerer på en hel ny måte.

Taktisk spør du meg.

Og det er ikke negativt at de prøver med litt realisme i spill, for realisme som kuler som kan penetrere vegger finnes ikke i så mange spill jeg har spilt, hvertfall. Og jeg er sikker på at hvis du står med en M60 eller M245 og skyter på en murvegg, så kommer du nok gjennom den til slutt.