Capcom Fighting Evolution

EagleJin

Bear Necessity
#1
Dette er spillet som setter sammen Dark Stalkers, Red Earth, SF2 Turbo, SF Alpha og SF3s til et spill, der spillene representeres ved fire av karakterene fra hvert av dem.

- Fra SF2:
Zangief, Ryu, Guile og Bison

- Fra 3s:
Alex, Chun Li, Yun og "hva han nå enn heter"

- Fra SF Alpha
Guy, Rose, Sakura og en til jeg ikke husker i farta.

- Fra Red Earth:
Leo, Hauzer, Tydron (eller noe) og Kenji

- Fra Dark Stalkers:
Jedah, Anikajrhakjr, Demitri og en kattelignende skapning med navn som begynner på M.

I tillegg introduseres Ingrid.

Har også fått tak i "Pyron" som spillbar karakter, men aner ikke hvor han er hentet fra.

Alle karakterene har teknikker, "universalteknikker" (parry, special block, EX moves osv.) fra sine respektive spill, noe som gjør det meget variert fra karakter til karakter. I tillegg har hver karaktergruppe egen type "supermåler" som er de samme som i spillene karakterene er hentet fra.

Spillet har også en "tag"-mulighet som går ut på at man før kampen velger to fightere og kan bytte mellom disse etter hver runde. Høres det bra ut så langt? Jeg syntes det.

Har nå spilt dette litt og ut i fra inntrykket så langt er jeg skuffet. Først så jeg at populære karakterer som Ken og Blanka ikke er med.
Gameplaymessig gir spillet mer en følelse av kaos enn system. Jeg har, som kan forstås, ikke spilt veldig mye enda, men

Sammenlignet med 3s er ikke CFE et godt alternativ. Så langt.. Har planer om å sette meg mer inn i spillet før jeg legger det bort (for en gang skyld :svette: :p )

Noen fler som har testet dette?
 
#2
Ja, har testa det jeg, og har akkurat samme synspunkt (merkelig, ikke sant? :p)

Men igjen, en ting jeg savner som Ryu ikke har hatt i alle spillene, men som for meg hvertfall er en viktig sak: Shinku Tatsumaki. Hvorfor er den borte fra alt mulig? 3rd strike, og dette, og sannsynligvis noe mer også.

Håper spillet virker annerledes etter hvert..

Btw..han heter Urien ;)
 
#3
Joda, har spilla CFE. For meg virker det som et hastverk av et spill.
Det skal ikke så alt for mye til for å combo/juggle folk til 80-90% skade, ink. i svime etter wakeup.
Virker litt som Capcom vs snk 2, bare med kun capcom folk og det er ikke valgfri 'groove'. De har forøvrig kraftig forbedret Third Strike baren forhold til cvs2 sin P-groov, men parry er lik cvs2 sin.

Noe som må nevnes er jo den utrolige skaden Zangief gir på sin Pile driver, skal vel bare 4 Pile drivere for å ende runden.

Ok, jeg kan likegodt bare si det som det er. Jeg synes dette spillet lukter!
Som den sf fanen jeg er, prøver jeg å like dette, virkelig! Men dette er rett og slett for dårlig.

Hva faen har skjedd med Urien sin Aegis Reflector :blunk:
Hvorfor nerfe Alex sin Power bomb :tommelned:
Ryu og resten av SF2 teamet blir dratt ned pga. deres 'groove' :(
Yun har mista sin Genei-Jin, men har heller fått mulighet til å ta 80% skade comboer (!)
Hauzer(eller hva han heter) er håpløs, et stykk diger hitbox som kan fort bli dagens juggle uten problem :rulleøyne:
Karin eier alle, wtf ?

Nå ble dette bare en lang syte post, beklager dette. Måtte bare få det ut :flau:


Hyulvinji: Pyron er fra Dark Stalkers
 

EagleJin

Bear Necessity
#4
SF2-teknikkene i CFE er akkurat like farlige som de er i originalspillet, så skaden er veldig høy, ja.. Hadde SF2-folket hatt groove som de andre ville de vært ALT FOR kraftige. Ryus Shin Shoryuken er sterk nok nå, og Zangiefs FAB er enda farligere igjen! :confused:.

Ble skikkelig skuffa da Alex viste frem teknikkene sine. d+HP kan over hodet ikke brukes som "anti air" og jeg foretrekker lk+lp fremfor power bomb. Noe er seriøst galt. Til gjengjeld har de forbedret stun crusher ved å gi den litt ekstra å gå på og helt merkelig rekkevidde.

Hva fikk Capcmo til å gjøre Pyron kraftigere enn SF2 Turbo Bison på lvl 7? :p

Ok, jeg kan likegodt bare si det som det er. Jeg synes dette spillet lukter!
Som den sf fanen jeg er, prøver jeg å like dette, virkelig! Men dette er rett og slett for dårlig.
Sørgelig, men sant :grine:

*EDIT:
Skal vel også nevnes atfor å vinne holder det finfint med å stå og kontre alle angrep med mk_hp_HK. Eller bare Shoryu hele dagen lang.

Og det er fremdeles et mysterium at Capcom la Ken på sidelinjen og tok inn Karin i stedet.. og Ingrid er en av de mest ødelagte karakterene jeg har sett på lenge! Snakker om å leke "Garuda"!