Castlevania: Dawn of Sorrow

#1
Da har jeg har nettopp støtt på scans fra det DS-spillet jeg kanskje ser aller mest frem til, nemlig Castlevania DS.

Clixz0rZ

For dere late, kan jeg lage et lite sammendrag av det mest interessante som kom frem i teksten.

Spillet er heldigvis i 2D, og det vil faktisk være en oppfølger til Castlevania: Aria of Sorrow til GBA. Spillet bruker den trykkfølsomme skjermen til å vise selve handlingen, mens den øverste skjermen blir brukt til kart. Gameplayet vil være ganske likt forgjengeren, men man vil faktisk få brukt stylusen i spillet. Etter at man har drept en boss, må man nemlig tegne et segl for å fange bossen. Hvis man ikke klarer å tegne seglet godt nok, kommer bossen til live igjen (med mindre liv), og du må dermed drepe den på nytt. Musikken i spillet vil delevis bli komponert av seriens faste komponist, Michiru Yamane. Det er også en viss mulighet for at en eller annen multiplayer modus vil bli lagt til.

Jeg synes dette her virker svært lovende. Grafikken er kanskje ikke super imponerende, men jeg er bare glad for at det er 2D. Jeg er også glad for at utviklerne ikke tvinger seg selv til å gjøre bruk av DS-ens unike hardware-muligheter. De har jo inkludert litt stylus gameplay, og jeg tror det holder med det de har. Castlevania er jo først og fremst et action-spill.

Så, ja. Da er det bare å diskutere. ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Oooh, dette ser konge ut. Skikkelig fet grafikk, og det samme koselige gameplayet. Gleder meg. :)
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#3
Castlevania er en nydelig spillserie og seriens bidrag til advance var veldig gode, men jeg tviler på at jeg orker å investere i en DS bare for å spille dette spillet. Jeg hadde så å si GBA SP for castlevania, det blir litt dyrt. Jeg kommer til å slite med nevrotiske spasmer når jeg innser at jeg ikke får spilt dette spillet, men jeg får vel overleve.
Dummere om Konami dristet seg til å lage et 2d castlevania til en av de stasjonære konsollene.
 
#6
Hadde håpt de kunne lage noe lignende som Castlevania: Lament of Innocence til PS2. Men heller ikke noe så kjipt som Castlevania 64
 
#7
det ser fett ut. likte det første castelvania spillet til GBA sinnsykt godt! du kan spille det i evigheter uten å gå lei
 
#9
jeg får liksom litt kribling i magen når jeg leser om fremtidsutsiktene til DS.

eg få av en eller annen grunn litt feeling av kvalitet og retro på en gang.
 
#10
JA! Jeg har Castlevania til Gameboy advance, og jeg skal ganske sikkert ha det til DS også. :sikle:
 
#11
Jeg synes ikke navnet "Castlevania" klinger så bra, men folk sier det er et ganske bra spill, og da må jeg egentlig føye meg etter det de sier. Med andre ord kommer jeg kanskje til å gi spillet en sjangs.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Fun fact: Navnet «Castlevania» er et blanding mellom det engelske ordet for slott, og det nederlandske ordet for skog. I Japan heter serien «Akumajo Dracula», oversatt til engelsk «Evil Castle Dracula».
 
#13
Jeg hadde samme problem med navnet "Return to Castle Wolfenstein". Synes ikke det frister så mye som f.eks Mario eller Zelda. Men jeg kan ikke la et navn stoppe meg, så nå etter jeg har sett noen screens synes jeg det ser bra ut.
 
#14
Dette ser ut som en sinnsykt god grunn for å kjøpe DS :)
Venter i spenning på et mulig Zelda spill til DS... Det MÅ jo komme før eller senere :kul:
 
#16
Opprinnelig skrevet av SortUlv@31.01.2005, 11.55
Jeg må ha DS!
171576​

Jeg har hatt DS i ca. en måned nå.
Ser utrolig mye frem til Castlevania DS!

Jeg synes det er flott at den lekre 2D-grafikken er bevart, og den blir sikkert ekstra fin ettersom DS'en kan få frem skikkelig flytende bevegelser, gode animasjoner osv osv....
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Æsj, må vi spille med han dumme hora Zuma igjen?
Hvorfor kan vi ikke få noen orntlige protagonister i Castlevania spilla igjen? Lei av sånne femibøsser nå. :(
 
#18
Det kommer også et castlevania spill til PSP, og et til en\flere av "stuekonsollene". Ville bare spre budskapet :p
Skal se om jeg finner linken til Konami messa igjen på gamespot :)