Chronicles of Riddick - Escape from Butchers Bay

Ikke? Ja? Uansett! Spillet kom ut på slutten av året 2004 til pc. Det er et 1st person skytespill som er laget av Starbreeze studio. Spillet ble aldri særlig opphypet, men plutselig kom det ut fra ingen steder. Spillet blandet både litt action, prating, puzzles og masse annet rart, og resultatet ble uforståelig bra. Selv har jeg prøvd det for første gang nå i påskeferien, og har klarte det ut på 2-4 dager. Litt kort, men men. Alle dere som ikke har prøvd det, gå å kjøp det så fort som mulig! Produsentene fortjener hvert eneste øre! Trodde aldri jeg skulle si det, men et medieutskudd med Vin Diesel i var virkelig diggbart denne gangen!

Til dere som har prøvd det /klart det ut, hva synes dere?

Et av mine favorittspill. Det er unikt på veldig mange måter, og jeg har fortsatt til gode å prøve noe som minner meg om det. Det er harry og gritty som faen, men med nok glimt i øyet til at det ikke blir flaut, bare morsomt. Det er like mye action adventure og stealth som det er vanlig fps, og for meg er det bare Condemned og Call of Cthulhu: DCotE som har føltes like "in your face" som dette. Det var ikke på noen måte spesielt dypt, men det var tilfredsstillende som faen, så det godtar man lett.
At man får sjansen til å jule opp Xzibit er også et stort pluss. The Darkness ser for øvrig steintøft ut det og! Bare synd det ikke kommer på PC med det første =/

Dessuten hersker Vin Diesel.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Istemmes, driver vel så smått og spiller dette jeg også. Går litt trått på Hard, men så er man da mann også. :p

Og ja, Vin Diesel er gutten sin.

Lodin

Der Waaaah
Et av de beste actionspilla på Xboxen dette, bare så synd at det er enda bedre på PC. :p
Uansett veldig undervurdert og klart bedre enn fek.s Doom 3 og Fear. Riddick er enda mer bad ass enn i filmene. Kunne sikkert vært lenger, men det må uansett runnes to ganger for å få med alt.

Et glimrende spill, men noe kort. Herlig action blandet med puzzles som er en uovinnerlig kombinasjon. Jeg mimrer om de herlig scenene der jeg klarte å lure meg helt opp til folk og bruke våpene deres mot seg selv.

Flott å se at det er andre som har spilt spillet, og liker det. Det som gjør videoklippene så artig, er at man kan vente seg en eller annen barsk eller artig sitat fra Vin Diesel. Her er min favoritt:

Abbott: You're messin' with the natural order of things here, Riddick. As a result someone can get hurt, and we don't want that.
Richard B. Riddick: Speak for yourself.

Har dere noen favoritt sitat?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del liker valget du har helt i begynnelsen av spillet; du skal komme med en kvikk replikk til Johns, og valgene du har er noe sånt som "Ja, okay, greit det" eller "Detta går dårlig". Velger du sistnevnte, sier Diesel "You're gonna get fucked tonight, Johns." Sjarmerende. :D

Kilik

Lokal moderator
Absolutt en av forrge generasjons mest undervurderte spill.

Utviklerne Starbreeze er i disse dager ut med The Darkness.

Er det flere enn meg som tør påstå at dette er et av de svært sjeldne tilfellene der et spill basert på en film overgår selve filmen? :p
Selv har jeg ikke så fryktelig mye erfaring med dette spillet, bortsett fra å ha sett på en kamerat spille det rundt 3-4 timer, men uansett så tror jeg at jeg tar turen til min lokale Spiderman-forhandler og ser om de har dette spillet på lager, til en billig penge selvsagt.
Etter det jeg har lest her, så er spillet så absolutt verdt pengene.

Lodin

Der Waaaah
Nå var det slik at Vinnie selv på et tidspunkt trua Vivendi eller hvem det var som ga det ut med å trekke seg hvis ikke Starbreeze fikk fullføre prosjektet i et realistisk tidsrom. Han hevda ihvertfall det selv i et intervju og han er vistnok en hardhaus i virkeligheten så hvem vet. :v:

hvis jeg ikke husker så altfor feil så er vel mr. Diesel en ganske stor spillfan sjøl, og eier visstnok et spillfirma, så skal ikke se bort ifra at det kan stemme.

riddick-spillet var gromt det, men jeg gadd aldri fullføre det. bedre enn filmen var det ihvertfall.

Lodin

Der Waaaah
Tigon Studios ja. Diesel selv som starta det, men så vidt jeg vet finansierer de bare andre studioer som Starbreeze i startfasen av spillproduksjon. Når det så er påtide å få ut produktet står de for å ta kontakt med diverse EAer og Ubisofter.

Forøvrig har vi dette fantastiske lille stykket informasjon: SITAT
Melkor
A game that appears to be based on one of Vin Diesel's Dungeons & Dragons characters who appears to be named after Morgoth from J.R.R. Tolkien's Middle-earth Cycle, Melkor is a fantasy "epic" that has been scheduled to be a series of games. According to the website, Melkor's game-style is influenced by "Dungeons & Dragons, Conan and Lord of the Rings".[/b]
XD

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Diesel har visstnok en tattis av Melkor på leggen sin også. :usikker: