[Ønskes kjøpt] Chrono Trigger til Nintendo DS

#1
Jepp. Om du har dette liggende så si ifra! Samme om det er europeisk eller amerikansk, så lenge det er på engelsk så jeg skjønner noe.

Har ikke så veldig lyst til å drive å styre med import heller, ellers så finnes det sikkert mange sider hvor det er å få kjøpt. Vet du om noen så kan du jo gjerne nevne de, pleier bare å bruke play.com, og de var tomme såvidt jeg husker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Altså, jeg er ikke vanskelig her, det er bare det at det ikke finnes en sjanse i helvete for at jeg selger mitt eksemplar.

Men døh, Videogamesplus har det inne til ~20CAD pluss frakt. Det kommer glatt på under to hundre kroner til sammen, du får et nytt eksemplar, og amerikanske DS-spill (som ikke bruker DSi-funksjoner) fungerer gull på norske DS-maskiner. Bare et tips.
 
#4
Leser DSi maskiner spill fra andre soner? Spill uten DSi funksjoner lekså
(For å ta noe helt annet)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Jepp.
 
#6
Altså, jeg er ikke vanskelig her, det er bare det at det ikke finnes en sjanse i helvete for at jeg selger mitt eksemplar.

Men døh, Videogamesplus har det inne til ~20CAD pluss frakt. Det kommer glatt på under to hundre kroner til sammen, du får et nytt eksemplar, og amerikanske DS-spill (som ikke bruker DSi-funksjoner) fungerer gull på norske DS-maskiner. Bare et tips.
Skjønner det! Dummet meg ut som ikke kjøpte det når det var nytt. Saken er at nevøen min mistet DSen min i golvet så skjermene delte seg frahverandre, og nå har jeg kun 3DSen min å spille på, og såvidt jeg har skjønt så er den regionslåst. Med mindre dette kun gjelder for 3DS-spill og ikke DS-spill, men har ingen mulighet til å prøve det ut..

Oppdatering: Fant ut (ifølge denne videoen ) at det skal gå. Så da takker jeg til Yetipants og importerer det. Tar visst lenger tid å få tak i en europeisk versjon enn det gjør å bare vente på at posten skal komme frem, så!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#7
Jeg kan sjekke det ut når jeg kommer hjem med en amerikansk utgave av Phoenix Wright på min "norske" 3DS.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Første jeg sjekka da jeg fikk meg 3DS og det er null stress. Det dukker ikke på magisk vis opp regionsperrer på amerikanske DS-kort bare fordi du kjøper deg en 3DS. ^^
 
#9
Nei jeg vet jammen ikke hvordan det systemet der er jeg! Så alltid for meg at regionssperringene kun var fordi det var forskjell på NTSC og PAL TVene (59/60Hz), og noen av TVene til kompisene mine ville ikke spille enkelte GameCube-spill som hadde "Only 60Hz" på coveret, og dem ikke ville ha noe tull med det. Trodde det også var derfor det ikke var noen sperring på GameBoyene, da de hadde skjermer innebygd, så ble litt forvirret når 3DSen ikke var sånn..

Og før noen kommer å gir meg en leksjon i hva som er riktig, så bare vit at det var det jeg -trodde-, aner ikke om det stemmer eller ikke :b
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#10
Ikke magisk, men spillene kan ha en regionskode selv om enheten ikke har/overholder det. Dersom 3DS overholder disse regionskodene (tydeligvis ikke, gitt at jeg spekulerer rett i at spillene har regionskode i førsteomgang) kan den situasjonen dukke opp likevel.

EDIT: Regionskoder er såvidt jeg vet i største grad på bakgrunn av muligheten til å styre prising i forskjellige regioner uavhengig av hverandre. For det andre er det noen lovmessige komplikasjoner som kan oppstå, f.eks. det at Tyskland og Australia kjemper om verdensrekorden i spillsensur.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Ikke magisk, men spillene kan ha en regionskode selv om enheten ikke har/overholder det. Dersom 3DS overholder disse regionskodene (tydeligvis ikke, gitt at jeg spekulerer rett i at spillene har regionskode i førsteomgang) kan den situasjonen dukke opp likevel.
Du fikk med deg den delen hvor jeg skrev jeg hadde testa det, ikke sant? MAGI, SIER JEG.

Unger, kjøp DS-spella deres fra Amer'ka (ikke 3DS-spella da).
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#12
Du fikk med deg den biten hvor jeg skrev "tydeligvis ikke", ikke sant? Jeg bare spekulerte fordi det ikke forteller oss om DS-spill har regionskode eller ikke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Basert på informasjonen som har blitt avslørt i løpet av tråden, hvor sannsynlig synes du det virker?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#14
Informasjonen i denne tråden forteller oss ingenting om det, det var jo nettopp poenget. Basert på at det er DS-spill der man ikke kan spille med folk fra andre regioner virker det ganske sannsynlig for meg at spillene kan ha en regionskode mens maskina selv ikke har det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Og det skulle fungert... hvordan, mener du? Spillet fanger opp språkene som snakkes rundt DS-maskinen og gjetter seg fram til hvilken verdensdel det befinner seg i?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#16
Jeg tror det er basert på fettprosenten i henda. Seriøst, du er en grei kar men etc.