Civilization IV

#1

Sadistene i Firaxis har endelig vist de første bildene av Civ4 og avslørt litt info om spillet:

* Bruker samme spillmotor som Pirates!
* Mange flere animasjoner på kartet.
* 18 sivilisasjoner
* Første siv som oppdager en ny religion får en egen Vatikan eller Mekka by for ekstra kultur poeng. Send ut misjonærer og konverter andre sivilisasjoner.
* Sutt på lineært tech-tre, du står friere til å forske på det du vil.


Dette høres rett og slett nydelig ut! Liker særlig den nye grafikkstilen, som er mer lik Civilization 1 enn de to andre spillene. For meg er ihvertfall dette det mest spennende spillet på hele messa! :)



IGN PC
Civilization fanatics
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Ser jo veldig fint ut, men jeg håper de finner en lur måte å oppdatere kampsystemet på. Blei for dumt at i selv Civ 3 kunne spydmenn drepe tankser.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Skulle ønske man kunne lage en ny variant av Master of Magic. Kombinasjonen av civilization og fantasy med helter og spells, etc var brilliant.
 
#4
Gamespot har lagt ut video av Civilization 4 nå. Dessuten ser det ut som spillet vil komme i november i år :)
 
#8
Har ikke prøvd noen av de andre Civilization spillene, og ikke vet jeg my om de heller, men jeg synes dette så veldig inntresant ut. Tror jeg kommer til å sjekke det ut.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#10
Er det nå det er på tide å nevne at dette er kanskje et av de beste spillene jeg har spilt noensinne?

ja..

Dette er et av de beste spillene jeg har spilt noensinne. har spilt det over 20timer allerede, og er helt avhengig av det. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal annet enn, dette må dere kjøpe.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#13
jeg spilte et ganske langt game isted, som tok slutt.. jeg kom sånn mitt på treet på chieftain vanskelighetsgraden. jeg legger da merke til at jeg ikke er så god som jeg trodde.
hadde krig med montezuma fra 1000 år før kristus til 1950.
snufs. han var en snegle som nektet å dø.

etterhvert må vi arrangere litt multiplayer i civ. :)
dere gruser ihvertfall meg, men jeg tror det hadde vært moro og testet en runde.
 
#14
Jeg er ikke så glad i spill som dette. De er artige innimellom, men det går lenge mellom hver gang jeg gidder å spille det. Er jo rimelig tidskrevende enkelte ganger. Spill som Warcraft III, C&C og Starcraft er mer for meg. De er en smule raskere.

Får teste dette og AoE 3. Mulig jeg blir positivt overrasket. :)
 
#15
Civ4 ser ut til å være veldig bra det ja.. Har jo fått knall bra krittikk flere steder..
Så dette ført til at jeg måtte ha et eksemplar.. La det in på "Gaming" PC'en min. skulle starte spillet men.... NEI DA!! :tommelned: det funket ikke..

Bare for sikkerthets skyld la jeg det inn på laptoppen får å se om det virket der, eller om det var noe feil med det.. Der funket det helt fint.. bortsett fra at Laptoppen er litt lav specced PC så det er litt hakkete å spille på..

Noen som kan hjelpe meg å få det til å funke på "Gaming" PC'en min.. for å ikke får spm om spec. så her er de:==>

Pentuim 4 3Ghz
1,5Gb ram
ATI Radeon X800 XT Platinum 256mb grafikk (Nyeste driver som kom i oktober
Creative Extigy lyd (nyeste driver)
En hel masse plass
Direct X9.c

Noen som kunne hjelpe meg med å få det til å funke.
På forhånd takk!!
 
#16
Sjekket om det trengs noen patch, eller sluppet en patch til Civ4 for å få det til å fungere på den andre PCn.?
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Er jo ikke tvil om at Civ 4 er rusha. Selv har jeg ikke noe større problem enn at noen filmer lagger, men har hørt om nok av folk som ikke får kjørt det eller at det låser seg halveis uti. Stygge minnelekasjer lider det også av.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#18
jeg leste noen rykter på et forum på civilization fanatics (tror jeg) at man må laste ned en patch for ati brukere. selv har jeg nvidia og det funker helt fint.
har ikke opplevd en eneste ting bortsett fra at videoene hakker på lyden.
litt irriterende siden musikken er nydelig, men tenker ikke så mye over det heller. :)