Civilization Revolution demo! XD [PS3 360]

Lodin

Der Waaaah
Jepp, Civ på konsoll. En av de mest hardcore seriene fra PC-spillas barndom er nå klar for å ta steget over i babbyens verden. Personlig må jeg si jeg gleder meg som en unge til å se hvor ræva dette blir.
Kommer rådgiverne til å styre hva du bruker skattepenga på? Har de kuttet ut mesteparten av vitenskapstreet? Er barbarene byttet ut med sauer? Detta blir spanande!

Ser ut til at man bare kan bygge units nå og Worker er ikke en av dem.

Selv Civ1 som jeg spilte på broderns 286 hadde fler valgmuligheter på denna skjermen.

Er det bygd no irregation eller miner her? Det skal du bare drite i.

Min lille hær, la meg vise dere den.

Faenskapet dukker opp som demo i morra og det skal også gis ut på Wii, DS og PSP.
Om ikke annet har de ihvertfall greid å holde seg lojale til et aspekt ved serien. I den nyeste traileren ser man tydlig en galleon bekjempe et dampskip. At også spydmenn vil kunne ta ut tankser er det liten tvil om. :gnoh:

En av de mest hardcore seriene? Civilization har jo alltid vært det perfekte eksemplet på brukervennlighet innenfor strategi-spill. Vil ikke kalle det spesielt hardcore. Det er jo nettopp dette som har gjort Sid Meier så kjent.

Men jo, Civ Rev ser ut til å være en del forenklet (eller fordummet?), og grafikken ser ut som den er tatt fra en billig dataanimert tegnefilm.

CyberK

Finner ikke på noe.
Nja, Civ er ganske hardcore når du går i dybden, med et helt arsenal av ting du kan tukle med for å mikro-styre absolutt alt i hele imperiet, men det var lett tilgjengelig for nye spillere også fordi du kunne be rådgiverne dine ta seg av både det ene og det andre. I Revolution ser det ut til at de rett og slett har gjort rådgiverne og guvernørene obligatoriske for å gjøre det lettere å komme seg inn i. Jeg har tro på at dette kan bli ålreite saker, både fordi jeg stort sett pleide å la rådgiverne ta seg av ting og så erklære krig mot alt og alle (I motsetning til broren min som faktisk gjorde det bra i spillet :p), og ganske enkelt fordi Sid Meier fortsatt har en stødig hånd på rattet.

Lodin

Der Waaaah
Ok, jeg må innrømme at jeg laga denne tråden så negativ som mulig slik at jeg skulle ha lavest mulig forventninger og...
Det er helt ok. Etter en times spilling er hovedforskjellene fra 4 at man ikke har workers lenger så man sender ikke de ut for å bygge veier, miner og annet. Istedet styrer man dette rett fra byskjermen og her avgjør man hva borgerne skal fokusere på. Hvis man fek.s sier at de skal øke befolkningen går de automatisk til felt med mye mat og bygger gårder. Veier betaler man forøvrig for med statskassa direkte.
Relgion er helt borte. Tydlig at babby ikke tåler å lære at det finnes mer enn kristendom der ute. Seremoniell begravelse og en og annen kirke som wonder er alt som er igjen.
Såvidt jeg kan se er det ikke noen universal skatt lenger. Istedet avgjør man hva hver enkelt bys inntekt skal gå til. Gjør ingen forskjell.
Annet enn det er alt stort sett det samme. Litt kinkig å måtte styre med kontroll og det er litt lite informasjon på skjermen til enhver tid, men det er vel heller en tilvendingssak. Rådgiverne og nasjonslederne kan forøvrig gå å ta seg ei pølse. Annet enn den lille buskniggern som representerer barbarene og spretter omkring på skjermen er de alle forbanna plagsomme.

Gidder ikke kjøpe dette til konsoll, men hvis ikke DS-utgaven er altfor nerfa blir det kjøp. Stylus og mus går for det samme så jeg føler på meg at dette blir den beste versjonen.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
ta meg bak låvevegen å skyt meg fordi jeg er en borgerlig klassefiende men kom ikke Civ ut på PSX en gang i tiden da?

Har aldri hørt at Civ 1 ble utgitt på PSX. Civ 1 var vel bare på PC og Amiga (og kanskje noen andre mindre populære maskiner). Civ II derimot, ble utgitt på PSX.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Da har jeg brukt omtrent to timer på å fullføre demoen, og dette er herlig Civilization akkurat som vi kjenner det. Har absolutt ingenting å utsette på kontrollene, til å være på konsoll er grensesnittet veldig brukervennlig og lettfattelig. Alt jeg savnet vil nok dukke opp i fullversjonen.

Likevel tror jeg ikke jeg blir å kjøpe spillet. Rett og slett fordi Civ er sinnssykt bra og spiser altfor mange timer.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa demoen jeg også, er dog ganske så sikker på at jeg ikke rakk å spille i to timer før tida var ute. Uansett så slutter jeg meg til de som sier at dette var koselig; Civ-lite, med sterkere fokus på hovedelementene. Likte det ganske så godt, men jeg blir egentlig minna på at jeg heller burde bruke mer tid på Civ 4 som jeg har spilt skremmende lite til å ha brukt 250 kroner på det.

En av de tinga jeg satte pris på, var det mer snappy manuset. Er noe tilfredsstillende ved å svare på en trussel om at du vil bli utsletta med et kjapt "Not." :p De små, men levendegjørende animasjonene på rådgiverne var også stor kos. Hvis du ikke har spilt Civilization før, og er litt interessert men synes det virker for tungt og trått, så ville jeg gått for dette dersom du har en konsoll.