Forumlek Codenames #2

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Tja. AG-3 skulle dekke Eye og Kangaroo, men gudene vet hvordan, og hva den siste tingen den skulle frem til er, greier jeg heller ikke gjette. Hvis Kjersti virkelig vil at vi skal vinne, har a forsøkt å dekke inn det siste ordet med dette hintet også, og det eneste jeg kan knytte til det er at man i boksing av og til prøver en Block.

Jeg synes ingenting passer med Jackpot, ei heller håndholdt. Altså foreslår jeg å gamble drithardt på Block.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg bare.

Håndholdt: 2
- Tablet
- Mouse


Jackpot: 2
- Luck
- Berry


AG-3: 3
x Contract

Balboa: 2
- Kangaroo
- Eye


[Pluss Row gjetta av det andre laget]

Altså. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er noen sammenheng mellom hint og svar her, men dette er hva vi har foreslått så langt. Sånn jeg ser det, er det mer å hente på AG-3-hintet. Mine forslag er vet og draft; krigsveteran og verneplikt, henholdsvis. Igjen, dette er ikke noe jeg er helt sikker på, men mine beste forslag etter å ha gått noen runder. Jeg kjøper ikke den blocken til Martin sånn helt uten videre, selv om jeg ser poenget. Hvis jeg skal argumentere spesifikt for ett alternativ så er det vet, siden AG-3 var våpenet som ble brukt av Forsvaret inntil noen år siden før det ble skiftet ut (og jada, jeg veit at Heimevernet fortsatt har AG-3). Derfor er det sannsynlig at en norsk krigsveteran vil ha hatt AG-3 som tjenestevåpen.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis man er skadet? I hodet? så. MEN OK.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hmm, hadde glemt Row. Row og Eye kan jeg kjøpe at går til AG-3. Ok, jeg er med på argumentet, men er ikke helt sikker på Vet. Jeg ville tenkt Draft, sia det er de nye rekruttene i HV som får/fikk AG-en (jeg var ikke en gang klar over at den var bytta ut).
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Meeeen, samtidig, om vi skal ta det på Balboa er kanskje Vet bedre, sia Rocky blir litt av en veteran utover filma.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Synes vel egentlig ikke argumentet for draft holder sånn superbra, men der har du jo en ekstra for vet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da er det faktisk 'n @demake som avgjør, da.

Og ja, "draft" betyr "verneplikt", iallfall så nære som man kommer; synonym for "conscription".
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg aner ikke. Eye kanskje?
 

demake

Seksuelt godteri
Lol. Snakkas!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Demake blew it, så vi peker på draft.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Fy faen.

Fy faen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Godt jobba av begge lagledere, spennende runde og noe frustrasjon i samtalen mens diskusjonene pågikk. :D

Da AG3-hintet kom callet jeg at Wake kom til å bli pekt på. Det er nesten synd at jeg tok feil. Det er forresten hintet jeg er mest imponert av denne runden, til tross for det lave tallet bak (premie til førstemann som gir et firerhint laget klarer). Resonnementet var bra og laget kom til mål, det eide!