Combo Challenge

EagleJin

Bear Necessity
Liker ikke å ha et negativt ladet innlegg som siste i denne seksjonen, så da må vi spamme litt her igjen :D

T5 - Kuma
- qcd,d/f+2, W!, b,f+2+3
- FDFT, 3, ws+4, f+1, f+1+2
- FDFT, 3, ws+4, f+1, w!, wall ender (1+2,3+4, HBS 1,2) (u/f+3+4,1)
- u/f+4, f+1, ff, d/b+3, u/f+3+4,1
 
Hmm, tror jeg husker en Dudley combo som ser omtrent slik ut: Qcf+lp+mp, qcf+lp, qcf+lp, qcf+lp, ex srk, light srk.. Gjør ihvertfall helt skada damage!
[/b]
Endelig... Har prøvd bra lenge nå veit jeg :p
Men finally :)
 

EagleJin

Bear Necessity
Da var det på'n igjen.. Satt en stund med Paul Phoenix i dag (T5 :p), og dette er noe av det jeg fant fram til:

Alle ble gjort på Marduk, vet ikke om mulig på andre:
- CH qcb+1, ff+3,4, 1, 1, ff+2,1
- CH qcb+1, ff+3,4, 1, ff+2:1
- CH qcb+1, qcf+1, 1, ff+2:1_qcf+2
- CH b+2, ssr, qcf+1, d+4,2:1+2
- u/f+4, b+3, 1, b+3, d/b+1, W!, FC d/f+2,1
- CH qcf+1, ff+3,4, 1, qcf+2
- u/f,N,4, qcf+1, d+4,2:1+2
- ff+4, ws+4, 1, d+4,2:1+2

throwsetup:
- CH b+4, qcf+1 (flip), ssr, 1+3_2+4 (back throw :p)

*tilbake til tegnebordet*
 

EagleJin

Bear Necessity
Shit au, dette fortjener et eget innlegg :p

T5, Paul - setup:
- ws+2, d/f+1,b,2
Ser dårlig ut så langt, eh?
Om motstander er av typen som reiser seg rett opp:
- ff+4
Nå vil motstander stå i crouch med ryggen mot deg
- ws+2, [insert valgfri juggle, eller loop]

Hawk gjorde dette mot meg for 5 minutter siden.. Syntes bare det så tøft ut o)

**EDIT: typo rettet :p
 
Var vel heller d/f+1,b,2. Man kan (mener jeg å huske) også legge inn to jabs før juggle ender, altså: ws+2, 1, 1, d/f+1,b,2.

Om jeg fremdeles ikke husker helt feil (lenge siden jeg testet ut mulighetene) så kan man ta f,f+4 så å si uansett. Tech-roller motstanderen kommer du i BT, og kan ta standard jump-kick launcher for vanlig combo.

Må nok testes ut igjen disse mulighetene Paul har. Tror ikke jeg gjorde det i T5 en gang, men TTT. Brukte samme set-up'en der, de få gangene jeg var Paul.


Hwoarang: (T5)
jfsr, 3+4,3~4~f, 2,3, 2,3,3,3~f,4 (eller jfsr, d+3,4, for litt mer stil.. ;) )
b+3, f+4,3+4, 3,3~1, 2,3,4
b+3, (1),2,4,2,3, 1,2,3,4

That's all for now :)
 
Her har du noe fra Lei :tommelopp:


f,f+3_f,f+2_u/f+4_d/f+2_PNT 2_CH DRG 2_CH TGR 1_SS+4_CRN (3,4,2),3
f+2, ff,N+2, ff,N+2, ff+3,4 = 41 damage
f+2, f+2, ff+3,4 = 35 damage
f+2, ff,N+2, 1+2,2 = 35 damage
f+2, f+2, f+2, f+3 = 35 damage
f+2, ff,N+2, ff,N+2, d/f+1+2~f = 30 damage
f+2, ff,N+2, ff,N+2, ff,N+1, d/f+1+2:f, TGR 4 = 40 damage
f+2, ff,N+2, ff,N+1, ff,N+1, ff,N+1,2 (wall) = 26 damage
f+2, ff,N+2, ff,N+2, ff,N+1, ff,N+1,2 (wall) = 30 damage
f+2, ff,N+2, ff,N+2, ff,N+2, ff,N+1,2 (wall) = 34 damage (hard)
These are the scaled damages of the juggles themselves, launcher damage not included.
*** Go to the next post for some total juggle damage


f,f+3~b
u/f+4, f+2, ff+3,4 = 61 damage
u/f+4, f+2, ff,N+2, ff+3,4 = 67 damage (hard)
u/f+4, f+2, ff,N+2, d/f+1+2~f = 56 damage
u/f+4, f+2, ff,N+1, d/f+1+2:f, TGR 4 = 60 damage
u/f+4, f+2, ff,N+1, ff,N+1, ff,N+1,2 (wall) = 52 damage
u/f+4, f+2, ff,N+2, ff,N+1, ff,N+1,2 (wall) = 56 damage (hard)


1+2,2
1+2,2, 1+2,2 = 66 damage
1+2,2, f+2, f+2, ff+3,4 = 77 damage

* Useful to know because 1+2,2 is a natural combo from a sidewalk (45 degree angle or more), and it's 14 frames. I think it's pretty handy.
Note that the first combo is very reliable and the second is only reliable from 45 degree angle. If you sidestep too far behind your opponent, you'll most likely whiff the ff+3,4.


CH u/f+3
CRN 3, f+2, ff,N+2, ff+3,4 = 77 damage
CRN 3, f+2, ff,N+2, ff,N+1, d/f+1+2:f, TGR 4 = 76
CRN 3, f+2, ff,N+2, ff,N+1, ff,N+1,2 (wall) = 66 damage


CRN u/f+4
CRN 3, f+2, ff,N+2, ff+3,4 = 72 damage
CRN 3, f+2, ff,N+2, ff,N+1, d/f+1+2:f, TGR 4 = 71
CRN 3, f+2, ff,N+2, ff,N+1, ff,N+1,2 (wall) = 61 damage


PLD 3+4
U/F+4, f+2, ff,N+2, ff+3,4 = 71 damage
U/F+4, f+2, ff,N+2, d/f+1+2~f = 60 damage
U/F+4, f+2, ff,N+2, ff,N+1, ff+3,4 = 62 damage
U/F+4, f+2, ff,N+2, ff,N+1,2 (wall) = 58 damage


PLD 3 (or rolling 3)
ff+3~b, d+1, 3 = 40 damage / 45 damage
ff+3~b, d+1, d+1, 3 = 44 damage / 49 damage
CC, d/f+1, f+2, ff+3,4 = 44 damage
CC, f,N+4,1, ff+3,4 = 47 damage


BT 2
2, ff,N+2, ff,N+2, ff+3,4 = 61 damage
2, ff,N+2, ff,N+2, d/f+1+2~f = 50 damage
2, ff,N+2, ff,N+2, ff,N+1, d/f+1+2:f, TGR 4 = 60 damage
2, ff,N+2, ff,N+1, ff,N+1, ff,N+1,2 (wall) = 47 damage
2, ff,N+2, ff,N+2, ff,N+1= 30 damage

Lykke til :D

Her har du noe å øve på :tommelopp:

Wall

* On all of the above "(wall)" juggles, add the damage of a finisher below:
f+1,2, d+4~d = 22 damage
d+2, WS+3 = 30 damage
d/f+1+2, WS+3 = 30 damage
f+1+2 = 19 damage
f+3,3 = 40 damage
Example:
BT d+1, F+4, f+1, ff,N+2, ff,N+1,2 (wall) f+3,3 = 36 + 40 = 76 damage
 
Flott levert med copy - paste... hva med å skrive ned combos selv, som ikke bare går i launch, jab, finisher, og som du helst har tatt selv, ikke er sikker på om går, ser fancy ut...

Altså, i klartekst: Ikke kopier en liste og skriv/lim det inn her. Er waste of time!
 

EagleJin

Bear Necessity
Skal se om jeg klarer å kopierer en liste fra tekkenzaibatsu jeg også ;)
 

Siden du er så kjent med zaibatsu så skal det nok ligge noen der :p
 

MadCow

Lokal moderator
Kan jo poste noen til Jin.
ws+2, f,N,d,d/f~2, d/b+2,2,3. (Wallace spesial)
d+3+4, w!, d/f+1,4, 1,3,2,1.

Ellers så er noen standarjuggles:
f,N,d,d/f+1, b,f,2,1, f+1, d/b+2,2,3
f,N,d,d/f+4, d/b+2,2,3.
 
Eagle, hvis du gidder kan du liste JF til Jin?:S
 

EagleJin

Bear Necessity
Jin JF:
- u/f+1+2:u/b+3+4

**Basis: b+1+2, d,u,b,f
- f,N,d,d/f+2 (WFH ikke EWHF)
- f,N,d,d/f+4
- 1,2,3,1,3,2,1,4 (Kazama 9 hit blabla), JF kommer ut etter 1,2,3,1

--

**Jin juggles**
Funker mot alle:

- ECD_ws+2, ewhf, ecd
- ECD_ws+2, ewhf, EWHF
- ECD_ws+2, dewhf, b,f+2,1,*2 (* er delay, right? :s )
- ECD_ws+2, ewhf, 1, ewhf (kan gjøre opp til 4 jabs)
- ECD_ws+2, b,f+2,1, 1+2
- ECD_ws+2, b,f+2,1, b,f+2,1,2

- f,N,d,d/f+4, iws+4, d/f+1,4,4

- u/f+4, 2,1, 2,1, ewhf
- u/f+4, b,f+2,1, 2,1, ewhf (mulig dewhf må brukes..)

Teknisk briefing :p :
- ws+2, iws+4, 2,1, iws+4, ECD (Marduk, har ikke testet mot andre)
--

**Steve juggles**
- CH b+1, ff, d+2,1,2, d/f+1+2 (markert dash nødvendig)
- d/f+2, 1,2,1, FLK, 3+4,2
- d/f+2, 3,1,1, f+2,1, FLK, 3+4,2
- CH ff+2, d/f+1,2,1, 1, qcf+1
- u/f+2, 1+2, 1,1,1, 1, 1, ff,N,2

--

Devil Jin:
ewgf, ff, 3,2,4, 1, dewgf
 

oma

Village Drunk
en ting jeg lurer på.. hvordan tar man baklengs salto? så det nettopp på DR video med nina, og så vidt jeg vet så kan ikke hun det vanligvis, jeg har tidligere greid det selv i T5 med ling, og raven (uten å være BT stance), så er det en universell greie? eller er det noen som kan det? og de som kan det.. hvordan gjør man det?
 
en ting jeg lurer på.. hvordan tar man baklengs salto? så det nettopp på DR video med nina, og så vidt jeg vet så kan ikke hun det vanligvis, jeg har tidligere greid det selv i T5 med ling, og raven (uten å være BT stance), så er det en universell greie? eller er det noen som kan det? og de som kan det.. hvordan gjør man det?
[/b]
vel jeg er ikke spesialist på legend språk men kan være det samme som raven og christie sin.. altså en halvsirkel fra f til b ikke ned men opp... vel f,u/f,u,b/u,b lol noe sånt.

Edit:
true.. er visst bare en kvart sirkel altså u,u/b,b med raven og christie også.
 

MadCow

Lokal moderator
Trenger ikke gjøre det så komplisert.
Med Nina i alle fall er det bare u, u/b. Tror det gjelder xiaoyu også.
Er ikke akkurat noen universell greie, bare noen som har det.
 

oma

Village Drunk
vel, jeg får prøve senere i kveld, takker for all hjelp... vet ikke akkurat hvor nyttig det er, men moro :p
 
Den funker faktisk bra i noen tilfeller, spørs helt hvordan du vil bruke den. Funker bra som spacing, hvis jeg ikke tar feil så har Bruce, Lee, Eddy/Christie, Lei, Raven, Asuka, Yoshi...sikkert noen fler.. Men hvis jeg tenker meg om..haha, tror jeg faktisk aldri har brukt dette i en ordentlig kamp..kanskje på tide å starte :p
 
Bruce har det som b,b+3+4, hvor man kan følge opp med 4 (altså: b,b+3+4,4) for å få en tilsvarende f,f+4 (bare litt svakere).
Eneste jeg har brukt det nyttig med er Ling. Alle bevegelser som er mer enn dash fram, dash tilbake, sidestep, sidewalk er nyttig med hu. Ellers har ikke jeg brukt det noe nyttig i hvert fall, men som Nilo sier, så burde det funke bra for spacing. Bare ikke lag såpass plass at motstander kan komme med running shoulder ram/tackle (eller hva det heter for no) ;)