Combo Challenge

EagleJin

Bear Necessity
#81
Vet ikke hva det kalles, men alle karakterene kan gjøre, med nok presisjon, et glidende step eller hvilken som helst teknikk etter visse moves. Alt du skal gjøre er å time slaget på samme måte som Lee må time ~f etter 4,3,4.


Risinguppercut:
ftp.maximi.mine.nu
pass og brukernavn = tekken
Der finner du ALT (det nødvendige) av Tekken-vids.

DEWGF er en EWGF med dash. Du kan kalle det en EWGF buffer om du vil, siden du legger inn EWGF-movement inn i dash (ff).
Kommand er slik:
ff,N,d,d/f+2
eller
ff,N,d/f+2
 
#82
Er bare å time ja. Muligens om det ikke går, prøv en liten dash der og. Det funker også fint med 4 etter saltoene.
 
#83
Opprinnelig skrevet av EagleJin@16.07.2005, 00.36
Vet ikke hva det kalles, men alle karakterene kan gjøre, med nok presisjon, et glidende step eller hvilken som helst teknikk etter visse moves. Alt du skal gjøre er å time slaget på samme måte som Lee må time ~f etter 4,3,4.


Risinguppercut:
ftp.maximi.mine.nu
pass og brukernavn = tekken
Der finner du ALT (det nødvendige) av Tekken-vids.

DEWGF er en EWGF med dash. Du kan kalle det en EWGF buffer om du vil, siden du legger inn EWGF-movement inn i dash (ff).
Kommand er slik:
ff,N,d,d/f+2
eller
ff,N,d/f+2
242476​

tusen takk eagle jin, kult..
 
#84
Her er en combo jeg er blitt glad i med steve...

Counter hit med foxhunt, så 2,1+b(FLK), 1,1,1,2 (spitfire combo) Denne gjør dersom inntastet riktig ca 64 damage, ca 80-85 dersom motstander treffer veggen før 2 i spitfire-comboen. Jeg er ikke helt inni legend inntastingen så jeg beklager hvis det ble litt dårlig tastet inn.
og jo, Fox hunt utføres med ducking in, 1. Hvordan skriver jeg inn det egentlig?


Der var comboen i alle fall...en av mine favs..
 
#85
IRON STEVE: Duck in 1 kan skrives sånn, (f_F)+(3_4), 1
stor F betyr trykk og hold

få gi noen nøtter til dere også....
ikke noe vanskelig combo og den tar ikke mye damage, bare ca. 100

STEVE:

CH f1+2, f+(3_4),2, SSL, 1,2,1, f+2,1~B, 2 = 106! ca 100 uten CH
ikke mye, men det er ihvertfall noe.

hvis det er litt vanskelig så kan dere prøve på denne.
CH f1+2, f+(3_4),2, d/f+1,2~1, f+2,1~B, 2 = også 106, men lettere å utføre.

har fortsatt mye av steve og nina, men gidder ikke legger ut :p
 
#86
Opprinnelig skrevet av Cinos@25.07.2005, 01.11
IRON STEVE: Duck in 1 kan skrives sånn, (f_F)+(3_4), 1
stor F betyr trykk og hold

få gi noen nøtter til dere også....
ikke noe vanskelig combo og den tar ikke mye damage, bare ca. 100

STEVE:

CH f1+2, f+(3_4),2, SSL, 1,2,1, f+2,1~B, 2 = 106! ca 100 uten CH
ikke mye, men det er ihvertfall noe.

hvis det er litt vanskelig så kan dere prøve på denne.
CH f1+2, f+(3_4),2, d/f+1,2~1, f+2,1~B, 2 = også 106, men lettere å utføre.

har fortsatt mye av steve og nina, men gidder ikke legger ut :p
244977​
Bare 100 i damage er jo ganske bra det da, hehe...men jeg får ikke den første bevegelsen i comboene til å henge på greip... er ikke f1+2 inngang til flicker? hvordan kan man ha counter på det? Kan sannsynlig være at CH er noe annet enn counter hit, men da har jeg lært noe i alle fall:) Jeg er ganske kjent med steves combo-muligheter, trodde jeg da, og jeg kjenner ikke til noen launcher som er f1+2...

humour me, tell me that I am wrong:)
 

oma

Village Drunk
#87
håper du har det kjempe gøy, viss jeg sier sier den heter stun gun eller noe slikt, hva sier du da? det er b1+2 som er inngangen til flicker...

de comboene er vel bare på en ca 60 hver uten f1+2 er de ikke?
 

EagleJin

Bear Necessity
#88
Cinos: BARE 100?? :p
Det meste jeg får til av skade med Steve er ca 60 (uten vegg)..
d/f+2, d/f+1,2~1, f+1,2, d/f+1+2
Var noe slikt.

Høres riktig ut, oma, men de er like garanterte med f+1+2, så det er ingen grunn til å ikke ta det med :)
 
#89
jeg klare aldrig wall combo, så det bli bare combo uten wall for meg :p

mer Steve combo her, hvis dere klare...:p

uten Counter Hit combo
u/f+4, f+2,1, f+2,1~b FLK, b+2 = 71! 76 hvis dere klare å få inn 2 etter u/f+4 ;)

b+(3_4),2 d/f+1,2~1, f+2,1~b FLK, b+2 = 75

Combo med CH
f+(3_4), 1, b+1~b FLK, 1,(1),1~b FLK, 1,(1),2 = 70

f+(3_4)~f+2, f+2,1~b FLK,1, f+2,1~b FLK, b+2 = 85

jeg tro dette holde, har mer på laget, men gidde ikke, hehe
Husk at dette er ikke "wall" combo...
håper dere liker de store damage combo til steve :p
 
#90
Opprinnelig skrevet av oma@28.07.2005, 11.12
håper du har det kjempe gøy, viss jeg sier sier den heter stun gun eller noe slikt, hva sier du da? det er b1+2 som er inngangen til flicker...
245915​
det holder med 1+2... :tommelopp:
 
#91
Steve Combo:

Basic
d\f 2, 2 1 2, f21 b, flk 1, alb2

d\f 2, d\f 1 2 1, f2 1b ,flk 1, abl2

Noe værre
d\f2, 1+2 flk 1 1 1 , 1, 1, f f 2

d\f2 2, f2 1b, flk 1, flk b2 (crouching opponent)

Comboene som starter med f 1+2 osv synes jeg er egentlig lite vits å trene på, fordi det går aldri inn i kamp.
 

oma

Village Drunk
#92
funker greit å få inn i kamp på fireren (sluttet med steve i 5eren) da var det bare å ta f1+2 når motstanderen begynte på en 1,2 combo, steve dukker under slagene og du får CH på motstanderen,
funker dette på 5eren og eller?
 
#93
Jeg har et par spørsmål.

1. Hvordan tar man chicken?

2. Hvordan kommer man unna "evig"grepet til king?

3. Hvordan kan man ta parry nede ( dytter bort nede spark, eller slag)?

PLIZ svar med trekant-firkant språk :tommelopp:
 

EagleJin

Bear Necessity
#94
oma: forhåpentligvis ikke.. :p

Sushi: Lær deg å forstå legend ;)
Feil emne. Slikt som det skal inn i Legend-emnet eller det generelle T5-emnet. Men jeg skal svare for det.

1. Chicken - om ditt angrep ender med 1 eller 3 må du trykke f+1+3. Om ditt angrep slutter med 2 eller 4 må du trykke f+2+4.

2. Er avhengig av hvilke kast King tar. Les movelist på Tekkenzaibatsu.com for å finne break points.

3. Prøvd å dukke? Trykk d/f.
 

oma

Village Drunk
#95
husker ikke hvor en fikk tak i "neorussels tekken tutorial" men den forklarer en del teknikker som er veldig hjelpsomme for alle tekkenspillere
 
#96
Opprinnelig skrevet av MacBauer@29.07.2005, 01.12
Comboene som starter med f 1+2 osv synes jeg er egentlig lite vits å trene på, fordi det går aldri inn i kamp.
246170​
det er sant...men det funker fint mot nybegynner, eller tullinger som ikke gidder å blocke :p

la oss gjøre om combo til steve, når dere treffer f+1+2(hvis dere er heldig) da stunner dere ham, løp fram å kast. bare husk å ta litt forskjellige throw hver gang, det bli vanskelig å for andre å escape. denne trikse tar mer enn 60
 

oma

Village Drunk
#99
må si f1+2 (steve) ikke er FOR vanskelig å ta i kamp, er bare å gjøre det på det riktige tidspungtet, altså når motstander gjør 2-3 high triks på rad..
 
Opprinnelig skrevet av oma@31.07.2005, 20.07
må si f1+2 (steve) ikke er FOR vanskelig å ta i kamp, er bare å gjøre det på det riktige tidspungtet, altså når motstander gjør 2-3 high triks på rad..
246912​
riktig...

her er farvel livbaren combo til steve, raskt, men lite sjanse
ta f+1+2 nær veggen, også hcb,f+2, w! 1,2,1,d+2