Command & Conquer 3: Tiberium Wars

#1
Jessjess...

Da er det dukket for enda et spill i den populære spillserien Command &conquer. Jeg regner med at de fleste vet hva spillet handler så jeg skal ikke gå nærmere inn på det.

Etter at mange nå har begynt å se seg lei av spillserien, spesielt etter FPS stuntet Renegade og kanskje ikke det fullt så fengende Generals, så satser EA på live opp serien ved lage en sci-fi versjon veldig lik det vi fikk oppleve 1999s Tiberian Sun.

[imglol]http://img.gamespot.com/gamespot/images/2006/news/04/20/cc_screen001.jpg[/img]

Kos dere med dette konseptbildet imens..


Så hva synes folket. Nok en forsøk på melke en gammel spillserien eller et forsøk på heve Command & Conquer opp på nivået det en gang befant seg på?

KILDE: Gamespot.com
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Hurra, for Tiberian Sun var aldeles ikke den verste møkka i C&C-serien før Renegade kom. :(
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Greit nok at Command&Conquer var med på å gjøre RTS-sjangeren til det det er i dag, men å kalle det RTS-ens far? Nuvel, det var ikke det første Westwood kjørte ut, og de var ikke først heller. By the way, hvem var det som kjøpte opp Westwood egentlig?
 
#4
more like Dune amirite :)
 

Kilik

Lokal moderator
#7
By the way, hvem var det som kjøpte opp Westwood egentlig?
[/b]
De er en del av EA Los Angeles nå, så da kan du vel gjette...

Stonkers var vel det første RTS-et, men det var Dune II som definerte mye av spillmekanikken vi finner i de fleste RTS i dag.

Red Alert 3 hadde vært et bedre valg etter min mening, men hva var så galt med Tiberian Sun? Det var da en helt OK oppfølger slik jeg husker det...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Bortsett fra at det så ut som graut, hadde et ubrukbart waypointsystem, balanse som var skutt til hælvete og en énspillerkampanje som ikke lignet grisen?
Bytta det mot Thief 2, det var ett av de lureste byttene jeg har gjort. :)

Men bevares, så lenge EA har lært litt av - tør jeg si det? - Kampen om Midgard-spillene, kan det umulig bli helt katastrofalt. Og settingen er jo kul. Så jeg benyttet vel egentlig bare anledningen til å tispe litt om Tiberian Sun :)
 

Dukie

nice girl
#9
Jeg kunne ikke vært mer enig, Tiberian Sun må være det verste oppfølgerspillet jeg har sett. Balanse er et ord de aldri må ha fått med seg, det var jo nesten et problem under de andre spillene også. Light tanks VS heavy tanks ftw. ;) C&C og RA er de to kuleste spillene jeg har spilt innen denne sjangeren - sammen med StarCraft. :svette:


Jeg likte faktisk Renegate, det var digg å oppleve spillet fra FPS hold, men nå er jeg jo stor fan av de første C&C.
Vel, hva mer kan jeg si? Jeg kan bare håpe at de finner gnisten de hadde i C&C og RA, blant det feteste soundtracket et spill har hatt. :D
 
#10
Vel, jeg gleder meg til å se hva EA gjør med dette, men foreløpig stiller jeg mrg litt skeptisk på sidelinjen. Selv har jeg kun spill Generals og det originale Command & Conquer. Generals var helt greit, selv om mange syntes at det ble litt for tamt.


Det er kanskje litt drastisk av meg å si at C&C er RTS-strategiens far, men man kan ikke nekte for at det er denne spillserien som har vært med på å forme RTS sjangere ntil hav den wer den dag i dag. Om det er positivt for vel være opp til hver enkelt.

Så å si alle gutter jeg kjenner har spilt en eller annen tittel innenfor C&C serien. Det er det ikke mange andre RTS spill som kan skryte av. Det er vel kanskje Warcraft serien som kniper en fin 2. plass her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Det der tør jeg påstå kommer veldig an på hvor du er fra. Der jeg vokste opp, var det Warcraft som var den ubestridte kongen. Mange hadde spilt C&C også, men på LAN var det Warcraft 2 det gikk i.