Commodore 64 DTV

#1
Ser at gode gamle C64 nå selges i form av en chip innebygget i en liten arkadestikke, med 30 Spill inkludert
Slik ser det ut:


Hva synes folket om dette? Personlig synes jeg at det ser meget spennende ut, mest fordi jeg har veldig lyst til å spille noen av de gamle klassikerne som jeg ble oppdratt med i barndommen. Husker dog ikke hva de het, annet enn summer og winter games, og ikke minst IK+ og Rampage. Men de to siste er ikke på lista over medfølgende spill! :( Hadde de vært det så hadde dette garantert blitt en nyttårsgave til meg.

Jeg forbanner min far for at han satte inn strømpluggen i feil åpning på min brors gamle C64 (noe som selvfølgelig førte til at hele driten gikk til helvete), og for at han etter det lagret resten av utstyret og et utall spill et sted han nå har glemt! argh!!! :mad:

Men hva sier dere? Er dette den beste måten å spille c64 klassikere på?

LINK til artikkelen
 
#2
Ojda, dette hadde vært morro å hatt. Husker tilbake til den tiden der med kasseter og di gigantiske diskettene.

Noen som vet om hvor i Norge en kan kjøpe den der? Og evnt den samme saken som Atari kom med for en liten stund siden.
 
#4
Opprinnelig skrevet av WeatherMan@22.12.2004, 11.42
Men hva sier dere? Er dette den beste måten å spille c64 klassikere på?
152707​
For meg er det omtrent det samme som å spille spillene på emulator på PCen. Enten skal gamle spill spilles på original måte, eller så kan det være det samme. For eksempel så er det ikke det samme med FF6 på Playstation og på SNES. Hvis det ikke er til SNES er det likegyldig om jeg spiller det på PC eller Playstation.


Selv kommer jeg ikke til å kjøpe den greia, fordi jeg har en C64 stående, med en del av de spillene som er inkludert. Men siden det er en stikke er vel det hakket bedre enn å spille spillene på PC, skulle jeg tro.
 
#5
Jeg har en diskettstasjon til C64, men ikke selve maskinen. :mad:

Jeg laster heller ned en emulator, eller skaffer en C64 fra nettet hvis jeg vil spille gamle Commondore-spill.