Jeg har ingenting imot Cosplaying. Så å si alle som driver med det gjør det bare for morro. De kler seg ut på konferanser og viser fram "skillzene" sine med draktlaging. Noen av dem er tilogmed ganske hotte...
De jeg ikke kan fordra er furriene. I motsetning til cosplayere er det flere av dem som driver med dette døds seriøse. De føler at det å kle seg ut i horrible fur-suits frigjør dem. Flere av dem tror faktisk de har sjelen til et dyr, som oftest en rev eller katt. I virkeligheten er de patetiske feite nerder som ikke kunne fått seg et ligg om de så hadde kuren til kreft i underlivet. Ok det siste gjelder folk flest på nettet, men i motsetning til furriene så flyr ikke vanlige folk rundt å yiffer hverandre.
Yiff er vistnok den lyden en rev lager når den parrer seg og dette har pelsene plukka opp og bruker som erstatning for sex. De løper forresten rundt på disse pelskonferansene sine å yiffer, ofte i større grupper, noe som kalles fur-piles. Intresant å merke seg er at flesteparten av pelsene er menn, men siden de er så kåte og desperate er det vist ingen av dem som er særlig nøye med valg av partner. Ikke det at de er spesielt homofile, det blir bare så fryktelig ensomt nede i bolet/hiet/kjelleren (litt som i fengsel).
Men ikke noe av dette plager meg nevneverdig. Hvis folk har lyst til å oppføre seg som perverse gærninger så gjerne for meg. Det som irriterer meg er at de tar seg selv så sinnsykt seriøst. Om du så stiller et minste spørsmål ved deres valg av "livs-stil" blir du automatisk sammenligna med Hitler og det som verre er. De elsker å stille seg på samme nivå som andre forfulgte folkegrupper som Jøder, negre og homofile. Problemet er at de har valgt å drive med det de gjør frivillig og det er ingen som prøver å nekte dem det. Men de må da for faen akseptere at folk ler rævva av seg når de ser de fordritne kostymene deres!
http://www.saberfire.com/gallery/FurryRelated
http://www.furcon.de/album/photos.php?album_id=122&_cols=4
Avslutningsvis vil jeg bare si: