Crackdown: Civilian casulties are unavoidable

D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Revan @ 15.02.07, 16.44) 52319
Dere, dere.. det er da mulig at ikke alle på hele forumet visste at man får oppgraderte biler? Kanskje? Hva tror du, Nicholas?
[/b]
Kunne ikke sagt det bedre selv. Det er jo mulig at ikke hver eneste sjel på forumet visste det, og da er det jo selvfølgelig nødvendig å poste et innlegg om det. :)

Opprinnelig skrevet av K999
EBgames sier 23 Februar, noe min kvittering også sier siden jeg forhåndsbestilte det der.
You and me both, nigga. Med tanke på at hver eneste annen kilde i hele den vide verden sier 20. februar i USA og 23. i Europa, stiller jeg meg atter en gang tvilende til Elkjip.

SITAT(K999 @ 15.02.07, 16.54) 52322
Grunnen er fordi Nicholas er en ubrukelig liten skjeggete jøde, som liker å leke deilig, men som ikke tåler når folk poengtere det åpenbare, som jeg må faktisk si ikke var så åpenbart i denne tråden. Men for han er vel nesten alt på nettet åpenbard.

Og vel det er vel av den grunn vil alle elsker Nicholas. :elsk:
[/b]
:ninja:

Er ikke lenge før spillet kommer nå. Det har fått ganske god kritikk, men jeg må si at gamereactor sin var rett og slett dårlig. Anmelderen sier at Crackdown ikke er noen evolusjon innen sjangeren. Vet anmelderen forskjellen på en evolusjon og revolusjon (eller rettere sagt, vet jeg). Jeg vet ikke med dere, men jeg har ikke sett noen sandbox spill som har lignet på Crackdown.

Helt til slutt sier han: "Spillet er ikke noe mesterverk, og ingen revolusjon innenfor sandkasse-sjangeren" Hvorfor sier han dette? Han sier jo at spillet ikke er evolusjon innenfor sjangeren. Hvor poengterer han da 4 linjer lenger ned at spillet ikke er en revolusjon. Hvis spillet ikke er en evolsusjon, så kan det umulig være en revolusjon. Hvorfor avslutte en omtale med det?

Anmelderen hadde ikke peiling. Jeg synes spillet er revolusjonerende i sin sjanger. Vi har sett mange sand-box spill, men ingen andre har gitt spilleren en følelse av å være en mektg politimann/cyborg som har muligheten til å maxe skillsa sine så mye at han blir helt enorm.

K999

Keystone State Of Mind
Er det det bladet man finner liggende på EBgames?
Isåfall så må jeg si, at noe av det er bra, men ikke nok.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jo, les GameReactor. Men les det for all del med et kritisk blikk. Hvis man har huet med seg, lærer man veldig mye bra om hvordan man ikke skal skrive fra det bladet. Og dessuten kan man lese artiklene til Jon Cato Lorentzen, som stort sett er svært vettuge greier.

K999

Keystone State Of Mind
Da er Crackdown i hus. (2 stykk faktisk)
Måtte ut med en liten formue selv. 600kr. Og denne gang så var EBgames litt vrange, jeg måtte ha med noen over 18 eller 18, eller liksom noen som er 18, ser kanskje ikke slik ut (noen fokl er slik), noe jeg hadde flaks med siden bror min kjørte meg bort. :)

Vel skal spille mesteparten av dagen nå. :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har spilt Crackdown i noen timer nå; en gjeng er utryddet (Los Muertos eller hva meksene kalles), jeg nærmer meg halvparten av alle Agility Orbs, og jeg har klatret til toppen av Agency-tårnet. Foreløpig må jeg si at demoen gav en utmerket forsmak på hva spillet har å by på, med unntak av noen artige setpieces rundt enkelte bosser. Har tenkt å komme med noen tanker seinere når jeg får tid, men jeg har et par tips til dere som skal begynne å spille:

- Spill på Ruthless (medium). Jeg lover, det er dørgende kjedelig på letteste vanskelighetsgrad.
- Skaff deg minst en stjerne i Strength tidlig; da får du også mer liv, noe som kommer godt med i bosskampene.
- Hamstre Agility Orbs som om morgendagen ikke fantes. :p

SITAT(Hazen @ 16.02.07, 03.27) 52464
Gr er totalt feilinformert på ca alt.
[/b]
Hold kjeft. ^_^ Jeg har lest GR og holdt meg til deres i flere år nå, og må si at anmeldelser og artikler har et mye mer personlig preg enn de fleste anmeldelser jeg har lest. GR reiser rundt for å servere oss ferske nyheter, som jeg syntes er en flott innsats av dem. Mange av anmelderne får heller ikke betalt. GR er Norges største (og eneste?) spill blad som blir trykt i opplag, og det er såklart en grunn til det også.
"Gr er totalt feilinformert på ca alt.", er trolig et av de dummeste og mest useriøse argumentet jeg har hørt.
Du kan ikke ha lest mange anmeldelser/artikler fra GR når du kommer med slike uttalelser. Kanskje du bomma og var så uheldig at du traff en dårlig tekst? Nei, det blir feil, når du sier "Feil på ca. alt".

Kanskje det var lillebroren din som skrev? ^_^

Lodin

Der Waaaah
Gamereactor er ei blekke som gis bort gratis i diverse spillsjapper. Hvor tror du penga til å drive det kommer fra? Er det bra for den journarlistiske integriteten?

Jeg skjønner ikke hvorfor dere disser GameReactor. Er dere uenige med anmeldelsene? Liker dere ikke måten spillene blir anmeldt på? Det er ikke noen annen side som skriver anmeldelser, trykker dem i et blad med masse bilder, informasjon, omtaler, musikk- og filmomtaler og putter det i et blad som hvemsomhelst kan ta med seg hjem, gratis. Eller lese på bussen, før kinoen eller på senga. Hvorfor ikke lese GameReactor? Blir for dumt å slenge dritt om bladet, bare fordi man ikke er enige med hva de skriver.

Liker godt GameReactor jeg, plukker alltid med meg en utgave som jeg ikke har i byen når jeg er på kino eller noe hver måned. Reiser av og til vekk i helgene, til steder uten spill og internett, da funker GR-bladet fint som trøst. :p

Hvis GameReactor f.eks. gir Resident Evil til NDS en ganske god karakter, og Yetipants for Gamer.no gir spillet dårligere karakter, da følger jeg selvfølgelig Yetis råd om å holde meg unna spillet. Eller sjekker med en side som Eurogamer eller IGN. Er ikke så vanskelig det. ^^

Revan out

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så du synes ikke det gjør noe at du ikke kan stole på hva de skriver i omtalene sine? ;)

Uansett, jeg vil peke på Crackdown-omtalen i nyeste GameReactor som et godt eksempel på hvorfor jeg mener GameReactor fungerer best som skrekkeksempel: Leser man den litt nøye, og ser på ting som koherens, språkbruk og argumentasjon, blir det pinlig tydelig at dette er noe som fint kunne blitt prestert av en gjennomsnittlig niendeklassing. Det brukes uttrykk og vendinger som artikkelforfatter helt tydelig ikke vet helt hva betyr, det er flust av skrive- og grammatikkfeil, og omtalen er strukturert som en oppramsing i store deler. Dessuten er den slurvete skrevet; kampsystemet får vi bare høre at er "kjedelig", fordi fiendene "bommer hele tida" og det er "alt for enkelt". Det jeg først og fremst skjønner av dette, er at anmelder har spilt på letteste vanskelighetsgrad. Mulighetene for presisjonssikting eller det at forskjellige våpen har forskjellige og logiske karakteristikker, nevnes ikke.

Ille er det også at omtalen avsluttes med en åtter, til tross for at anmelder har fokusert på feil ting og trukket merkelige slutninger gjennom hele omtalen; Crackdown er nemlig en sjuer. :p

Er ikke Gamereactor opprinnelig et svensk blad, og ELENDIG oversatt? Mener jeg kjøpte en utgave av det for lenge siden, og ble nærmest sjokkert over hvor lav standarden var. Minnet meg nesten om gode gamle Power Player :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noe er oversatt, men den norske redaksjonen skriver også mye selv.

Crackdown er fett som faen, men til tider litt frustrerende. Tar jævlig lang tid å levle kreftene, men det visste jeg jo. Den første øya, der hvor Los Muertos holdt seg, på andre delen der du ikke fikk komme i demoen, der er det sweet. Helt nydelig synes jeg, i skogen ved statuen. Å klarte opp på The Keep og se utover, finne seg en bygning du vil bestige.. (L)

Gamereactor er jo et bra blad da.
man skal ikke klage over det man får gratis ^_^

men sånn ellers, hvordan er co-op delen på Crackdown?

SITAT(Revan @ 24.02.07, 05.33) 53639
Jeg skjønner ikke hvorfor dere disser GameReactor. Er dere uenige med anmeldelsene? Liker dere ikke måten spillene blir anmeldt på? Det er ikke noen annen side som skriver anmeldelser, trykker dem i et blad med masse bilder, informasjon, omtaler, musikk- og filmomtaler og putter det i et blad som hvemsomhelst kan ta med seg hjem, gratis. Eller lese på bussen, før kinoen eller på senga. Hvorfor ikke lese GameReactor? Blir for dumt å slenge dritt om bladet, bare fordi man ikke er enige med hva de skriver.

Liker godt GameReactor jeg, plukker alltid med meg en utgave som jeg ikke har i byen når jeg er på kino eller noe hver måned. Reiser av og til vekk i helgene, til steder uten spill og internett, da funker GR-bladet fint som trøst. :p

Hvis GameReactor f.eks. gir Resident Evil til NDS en ganske god karakter, og Yetipants for Gamer.no gir spillet dårligere karakter, da følger jeg selvfølgelig Yetis råd om å holde meg unna spillet. Eller sjekker med en side som Eurogamer eller IGN. Er ikke så vanskelig det. ^^

Revan out
[/b]
Hvis du leser, i hvertfall mitt innlegg, ¨så ser du hav jeg klager over. GR skriver mye piss. Det er ei grei blekke med fine intervjuer og små nyhetssaker. Det er omtalenen, som i og for seg er hovedinnholdet i bladet, som ikke er spesielt bra. De bruker altfor mye plass på å skrive lite info om selve spillet.

Til topic:

Jeg har spilt ganske mye crackdown siden i går. Har vel rundt 200 grønne orbs og rundt 80 blå orbs. Ligger også på nivå 3 ferdighetene, men sliter litt med bilkjøringa. Jeg har enda ikke gått bort den første øye, på tross av at jeg har brukt rundt 10 timer der allered da jeg spilte demoen. Spillet er helt klart et av de mest underholdende spillene på lang tid og har en høy gjennspillingsverdi. Det er godt med et friskt pust i sandkassesjangeren. GTA vil aldri bli det samme etter å ha hoppet fra hus til hus i Crackdown.

Skulle gjerne gitt Halo 3 betaen til noe siden jeg ikke får muligheten til å bruke den. Det hadde vært kult, som gamer.no skrev, med en Crackdown 2 beta i Halo 3. ;)