Cyan Stenger Dørene

Firmaet Cyan skal vist stenge dørene pga for lite midler til nye prosjekter. Det orginale Myst spillet solgte over 12 milioner titler og var tidenes best selgende spill helt til The Sims kom ut.

Det nye Myst V som ser helt utrolig bra ut kommer fortsatt til å komme som planlagt men etter det så er det nå altså slutt.

Kilde: Joystiq.com

SHDR

Gullmedlem
For en nyansert og interessant mening, Variabel. Nøyaktig hva er det som er dårlig med Myst-spillene? De er jo kjempesmarte, var i sin tid fullstendig nydelige å se på og hadde noen veldig hardcore, men deilig spennende puzzles som ikke lignet noe annet som fantes den gangen.

Synd med Cyan. De har produsert mye fornuftig opp igjennom årene ...

Lodin

Der Waaaah
Personlig syns jeg Myst spilla var mye skrik og lite ull. Kjedelige og obskure puzzles og ellers veldig lite.
Men det er jo alltids trist når en utvikler må lukke døra så de får en liten skål.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
HURRA! Ny flaggdag! :D
Uansett, ja. Myst-serien har bidratt med fint lite mer enn noe å peke på og le av/gremme seg over. Myst er Europas svar på Final Fantasy - ekstremt convoluted og contrived og meningsløst men likevel ufattelig populært. Glad for å bli kvitt dem.
Neste på lista - EA.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@03.09.2005, 23.04
HURRA! Ny flaggdag! :D
Uansett, ja. Myst-serien har bidratt med fint lite mer enn noe å peke på og le av/gremme seg over. Myst er Europas svar på Final Fantasy - ekstremt convoluted og contrived og meningsløst men likevel ufattelig populært. Glad for å bli kvitt dem.
Neste på lista - EA.
258112​
Totally enig. (Bortsett fra det greiene om Final Fantasy da, som du så klart ikke mente. ;) )

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Får vel føye til at Uru på en måte er er unntak, men likevel ikke - ettersom Myst-fansen, disse fantastiske menneskene, tydeligvis ikke klarte å takle at et Myst-spill faktisk var bra og artig å spille. Dermed tanka det og den planlagte, superambisiøse online-modusen ble avblåst.
Det er ikke uten grunn at jeg automatisk mistror noen som sier de liker Myst veldig godt.

myst var det de dere interaktive skjermsparerne eller var det Myth?

Jeg synes Myst spilla var bra jeg. Dem hadde en spesiell atmosfære som jeg ikke har sett i så mange andre spill i puzzle/eventyr sjangeren.

Og dem har nok mange fans rundt i verden som er skuffet nå. Jeg personlig likte som sagt atmosfæren i spillet men jeg er rettogslett for dum til å få til alle di rare vanskelige pusslespilla...

Men er altid synd når noen må stenge dørene. Men jeg tror alikavel ikke dette er helt slutten. Gjengen bak Myst spilla bruker nok ikke lang tid på å bli ansatt av noen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
ak74u: Myth var de derre fantasy-taktikk-strategispillene som heller ikke var det helt store.
Larsen: Får bare håpe de blir hyret til å gjøre grafisk design og lyddesign og andre ting de kan istedenfor spilldesign, da.

Spillet jeg forbinder med Myth var utgitt av System 3, samme folka som lagde The Last Ninja og Putty spillene. Ellers har du IF varianten av Myth fra Magnetic Scrolls. Myth har etterhvert blitt mer enn bare et spill, og enda verre - ingen av de har noen som helst med hverandre å gjøre.

Har alltid hatt litt sansen for Myst spillene. De er svært vakre og idylliske og for en hver person til å tenke.

Myst 5 er definitivt det beste serien kan tilby. Spilte gjennom demoen og jeg var intet annet enn impnert over den grafiske stemmininge og de fine, om litt langtekelige diaologene. Alt ved spillet virket gjennomført og laget med hjertet.

Et stort pluss skal de ha får å gjort slik at man nå har muligheten til å vandre fritt rundt omkring i vakre 3D miljøer.

I am the bringer of good news people!

Cyan Worlds is back!

"But Cyan isn't dead yet. I sent an e-mail off to Rand and he answered, "We've had a reprieve. Managed to pull a rabbit out of the hat (that I can't give details about yet), so we rehired almost everybody. Crazy industry. It's giving me whiplash!"

Så da kommer det nok mere godsaker fra Cyan Worlds skal vi se :tommelopp:

Kilde:Igniq

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Faen. Flagget på halv stang i dag. :(