Flere ganger i livet har jeg opplved spill som rett og slett ikke har holdt mål (Suikoden 3 og 4 var mine største skuffelser), men det er faktisk ikke så lenge siden jeg opplevde hva jeg må karakterisere som tidenes dårligste spill (av de jeg har spilt). Dog gadd jeg aldri å spille i gjennom det, så det kan ta seg opp etter hvert.
Nevnte spill heter "Dragon Blade; Wrath of Fire" og hører til spillkonsollen Wii. Historien er platt, patos er stort og klisjeene mange. Dette er et spill som kun er bygd på prinsippet om bruk av Wii-kontrollen; når det så sies at dette er en lineær RPG er det rimelig klart at det ikke kan bli stort dårligere. Oppsettet kan minne litt om "Fullmetal Alchemist"-spillet (som var før toppet listen over dårligere spill), men historien er som hentet ut av en dårlig Hollywood-film.
Jeg kan vel fortelle litt om bakgrunnen til spillet: Helt i begynnelsen får du en relativt lang innledning som forteller at "The World of Man" en gang var plaget av endeløse kriger. I tillegg eksisterte det en verden der dragene hersket, og en av disse dragene valgte en dag å krysse over barrieren som skilte disse to verdene i fra hverandre, for på den måten å bringe fred til menneskene. I mange år var det fred på jorden under dragens herredømme, og dragen knyttet seg til fire "edle" riddere - de beste blant menneskene. Disse ble konger under dragen. Men en dag endret alt seg - menneskene begynte på nytt å sloss. Fire "mørke" drager hadde overtalt menneskene om at det var den gode dragen som hadde stått for dette. Dragene fikk med seg folket og til slutt også de fire kongene. Protagonistens forfar var den av dem som hadde vært loyal lengst. Disse drepte dragen og sperret hans sjel inne i et sverd (Dragon Blade). som ble delt opp og gitt hver av kongene. Etter dragens botgang henfalt verden i kaos. Protagonistens forfar innså sin helligbrøde, og brukte dermed "sin siste magi" til å skjule sin sverdbit fra dragens menn. Når vi i tillegg nevner at ondskapen i menneskene ble inkarnert i menneskene (les: fiendene dine er monstre, men opprinnelig menensker) innsees det hvor elendig historien er.
Det er flere patos i spillet (blant annet at du mister din forlovede helt i begynnelsen), men jeg gidder ikke å gå inn på dette her.
Det verste er imidlertid handlingen: Du går fra scene til scene, og sloss mot en "boss" i slutten av hver scene. Det tar rundt 10 minutter å sloss deg igjennom scenen, og 5 minutter til å sloss mot "bossen". Det må nevnes at det er ingen logisk sammenheng mellom to scener; spillet er rent kampdominert.
Her var min dårligste spillopplevelse - la oss høre deres.
Nevnte spill heter "Dragon Blade; Wrath of Fire" og hører til spillkonsollen Wii. Historien er platt, patos er stort og klisjeene mange. Dette er et spill som kun er bygd på prinsippet om bruk av Wii-kontrollen; når det så sies at dette er en lineær RPG er det rimelig klart at det ikke kan bli stort dårligere. Oppsettet kan minne litt om "Fullmetal Alchemist"-spillet (som var før toppet listen over dårligere spill), men historien er som hentet ut av en dårlig Hollywood-film.
Jeg kan vel fortelle litt om bakgrunnen til spillet: Helt i begynnelsen får du en relativt lang innledning som forteller at "The World of Man" en gang var plaget av endeløse kriger. I tillegg eksisterte det en verden der dragene hersket, og en av disse dragene valgte en dag å krysse over barrieren som skilte disse to verdene i fra hverandre, for på den måten å bringe fred til menneskene. I mange år var det fred på jorden under dragens herredømme, og dragen knyttet seg til fire "edle" riddere - de beste blant menneskene. Disse ble konger under dragen. Men en dag endret alt seg - menneskene begynte på nytt å sloss. Fire "mørke" drager hadde overtalt menneskene om at det var den gode dragen som hadde stått for dette. Dragene fikk med seg folket og til slutt også de fire kongene. Protagonistens forfar var den av dem som hadde vært loyal lengst. Disse drepte dragen og sperret hans sjel inne i et sverd (Dragon Blade). som ble delt opp og gitt hver av kongene. Etter dragens botgang henfalt verden i kaos. Protagonistens forfar innså sin helligbrøde, og brukte dermed "sin siste magi" til å skjule sin sverdbit fra dragens menn. Når vi i tillegg nevner at ondskapen i menneskene ble inkarnert i menneskene (les: fiendene dine er monstre, men opprinnelig menensker) innsees det hvor elendig historien er.
Det er flere patos i spillet (blant annet at du mister din forlovede helt i begynnelsen), men jeg gidder ikke å gå inn på dette her.
Det verste er imidlertid handlingen: Du går fra scene til scene, og sloss mot en "boss" i slutten av hver scene. Det tar rundt 10 minutter å sloss deg igjennom scenen, og 5 minutter til å sloss mot "bossen". Det må nevnes at det er ingen logisk sammenheng mellom to scener; spillet er rent kampdominert.
Her var min dårligste spillopplevelse - la oss høre deres.