[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

NOOOOOO!

Hvorfor skal jeg være så jøvlig uheldig med de derre Fire Keeper Souls greiene da? Den første jeg fant klarte jeg å gi meg selv en dose sjeler fremfor å bruke den til å oppgradere flaska mi. Når jeg så finner min andre, ved å ta livet av den edderkopp-heksa, så bruker jeg selvsagt den på det jeg tror er rett måte - men gjør det selvsagt på feil sted, og da forble min jævla Firekeeper i Firelink Shrine dau og jeg får ikke satt fyr på flammene igjen! Hrmf.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Tro det eller ei så har du faktisk ikke føkka opp denne gangen, du trenger en spesiell Firekeeper Soul for å få liv i henne igjen (selv om den ser identisk ut i inventoryet ditt). Hvis du har plukka den steinen fra liket hennes så er du all set, det skjer naturlig av seg selv senere i spillet.
 
Hmmm, ok, får se hvordan det utvikler seg da.

Får se om jeg skal til Sen's Fortress nå eller om jeg tar turen til dødrot basin for å gjøre meg ferdig der først.
 
Jeg er den typen som liker å skifte våpen for å variere litt. Blir fort lei når jeg går med det samme utstyret eller bruker de samme våpnene hele tiden. Derfor ergrer jeg meg littegrann over at dette sverdet er såpass overlegent så lenge som det er. Er SL34 (25 i strength) og enda ikke funnet et sverd som gjør det bedre enn Drake Sword, desverre. Problemet med Drake Sword er at det bare har en type angrep. Astor's Straigth Sword + 2 er for øyeblikket fortsatt ikke like effektivt som Drake.

Men regner med at det ikke tar så altfor lang tid før det blir bedre nå, må bare øke strength'en min litt.
 
På rundt level 30ish blir mange våpen mye bedre enn Drake Sword om man gidder å oppgradere dem. Oppgraderte Battle Axen for moroskyld og nå denger jeg ned tullinger left and right på mange færre slag. Om jeg ikke har tatt helt feil scaler vanlige våpen med soullevel mens Drake sword beholder samme stats.

Vurderer også å pumpe opp Dex for å få brukt katana og være asspie.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Da jeg fikk meg Drake Sword var det allerede verre enn våpenet mitt, så det ligger fortsatt ubrukt.
 
Vanlige våpen skalerer etter det relevante parameteret, altså strength, dexterity, magic eller faith. I tillegg er det forskjellige grader, dvs A, B, C, D eller E skalering, hvor A er best og E er dårligst. Astor's Straight Sword skalerer etter Strength, Dexterity og Faith, mens Magic påvirker ikke våpenet i det store og hele. Mener jeg å huske.
 

demake

Seksuelt godteri
Chaos bitch quail-egg :penga: en million forsøk.

Edit: og lever fortsatt i beste velgående...
 
D

Deleted member 91

Gjest
Noe som er verdt å merke seg er at parameterne forsvinner om man applier lyn, ild eller raw, så om du har et våpen som er knæsjt2k og scaler dritbra, så vurder å pimpe det til +15 Normal, og heller gjøre noe annet til elemental.

Astora's Straight Sword er forøvrig dritnice ja, hvis du pimper det til +3 er det allerede bedre enn dragesverdet. Dessuten er det Divine, så du kan klubbe skjeletter uten å bekymre deg for necromancers!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Der fant jeg livegold-koden min, gitt. Åssen funker detta? Må jeg starte en ny dude i online mode lissom eller får jeg alle onlinefeaturesene automatisk?
Jeg ser at noen av beskjedene på bakken har en 'rating' på dem, betyr dette f.eks at jeg er med i coolkidsclubben?

Forresten så er livetaggen min Lt Fuzzles, hvis det skulle bety no. Jeg vil ha venner.

mod: korrigerte Livetag-en din, ser ut som du glemte et mellomrom
 
Det skjer automagisk.
 
våpen blir best ved å oppgradere de, og nå er lightning våpen best. Selv om det fjerner scailing så tar det 40 lvelver før scale våpen er på høyde med lightning. og istedet for å putte de i 40 lv i str eller dex, kan man putte de i hp og attunement, og fortsatt gjøre like my skade som en med 50 str..

min lightning zweihander 5+ gjør fortsatt mer skade enn min 15+ deamon hammer..

Dette skal vistnok pathces
 
Jeg må innrømme at jeg likte bedre hvordan Demon's souls gjorde det i forhold til å være levende og død. Når du var levende i Demon's souls var det big deal! Det gav en god følelse å være levende. Man gikk rundt der med 100% helse(i allefall muligheten til 100% helse) og voktet livet som det var gull. Døde du så ikke bare mistet du alle sjeler, men du hadde også 50% lavere max HP til du ble levende igjen.
I Dark Souls er det liksom ikke så nøye om du er levende. Tar bort en stor del av reward/punishment greia som var med på å gjøre Demon's Souls så spennende. Men for all del. Dette er bare en bagatell.
 

demake

Seksuelt godteri
Liker hvordan curse bare er pur aids. Stacker gjør den faenskapen også (det fant jeg ut på den harde måten)

Fortsatt leker quelaag med nyrene mine. Noen gode tips? Jeg ruller epic knight hjelm+3 og armour+3, black leather gauntlets+3 og støvler+3. Dragesverd+1, sorcerer's catalyst og noe dragon something shield. Soul level 30 med 17-18 i str og dex og 22 i int. Resten av statsa ligger mellom 8 og 14. En ring gir meg defence boost når hp er lav og den andre gir litt mer hp.

Er det bare jeg som suger? Jeg greier virkelig ikke denna bossen. Jeg fikk henne til å gå stuck i bakken en gang og Soul arrowa henne ned til sånn ca 1 hp og så kom hun seg løs og oneshotta meg. RAEG!
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jeg veit mange priser magi og piler og den slags avstandsgreier, men jeg bare sirkla henne ganske nærme, også rulla jeg vekk når hun vifta med stokken. Før eller siden spyr hun lava og da kan du gå opp på siden eller ræva og denge løs. Slow and steady osv.
 
Sirkla rundt henne mer eller mindre, holdt meg for det meste på siden av henne og ikke foran. Hun viser ganske åpenbart hennes neste trekk, og de eneste gangene du trenger å trekke deg unna er når du må svelge ned på noe estar, eller når det begynner å bli trangt om plassen på grunn av lava. Pass på at du har godt med stamina, slepp opp blokk knappen mellom angrepene, slik at du regenererer den raskere. Har ikke brukt et eneste avstandsvåpen enda, og har tatt alle bossene med med melee. Du har langt bedre equipment enn jeg hadde demake, når jeg tok den kjærringa. Lite endurance slik at du ikke klarer å stå imot angrepene? Dragon Shield er kanskje ikke så stabilt?
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Hvis du bruker en humanity til å reverte til human før du fighter bossen kan du summone både en NPC (Mildred), og evnt. en player som har lagt ut markeren sin (bare vent litt foran døra til bossen hvis det ikke ligger noen der). Tre mot én bør gjøre den fighten latterlig lett.

Selv tok jeg henne lett med bare Mildred, som bumrusha rett på og lot meg stå i fred på god avstand med Great Heavy Soul Arrow.