[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

D

Deleted member 91

Gjest
Spidershieldet finner man vel iii The Depths tror jeg, hvis klassen din ikke allerede har starta med det da.

Ellers ikke spilt på noen dager, en kombinasjon av at Marte har begynt å spille det (hun tok vel sist Gaping Dragon), at jeg har plukka opp Halo igjen samt bittelittegranne utbrent. Men hopper vel på hesten snart nok, nå veit jeg endelig hvordan jeg skal få tak i litt lys slik at jeg kan utforske katakombene ordentlig.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Man starter med det som bandit, men jeg fant og et i The Depths.
Er det ikke bare øks han starter med? Det jeg fant var en fullverdig halberd som brukes som et spyd og kan snurre i aoe hvis man 2hånder den.

Edit: Lære meg at andres innlegg ikke alltid er i respons til mine.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Heh lol, jeg startet som banditt. *ikkesjekkeførmanspørfail*

Over den store rotta i the depths, veldig lett å få tak i. Om jeg ikke husker feil er det en liten path fra der hvor de jævla butcherne står før man kommer helt ned i the depths.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Bak den første butcheren er det noen kasser som blokkerer en liten snarvei til rommet med Giant Rat (tm). Da havner man på det platået litt over der rotta står.

Jeg får ikke spilt så henger langt bak alle sammen, men hvor skaffer jeg dette spidershield som virker så handy?
Som Lodin sier ligger det i depths, i samme rom hvor du møter en gigantrotte. Du får det av å loote et lik på balkongen som går rundt rommet.

edit: hmm kanskje f5 før jeg poster :/ lykke til iallefall.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hahaha herre, jeg tok nettopp Sommerfuglbossen i skogen på 5 sekunder. Største pushover hittil.

Det jeg digga mest med sommerfuglen var alle I DID IT!-meldingene som lå på brua.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Når det er nevnt hadde jeg nok hatt masse trøbbel med den boss om jeg ikke hadde spawnet den ranged-witch NPCen, har kun shortbow som ranged og fokuserer alt på nærkamp så kunne blitt kinky. Men det gjorde det heldigvis ikke!

Lodin

Der Waaaah
Meh, sommerfuglen var et stykke kake. Bare å dodge og evt. heale mellom angrepa og vente på at den landa. Så ere bare å denge løs med two handed.

Bruker ikke ranged i 95% av spillet jeg... har en Longbow tilgjengelig, men sjelden i bruk siden jeg aldri bruker penger på piler. :D

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Buen er undervurdet, jeg brukte den hysterisk mye i Demon's Souls og litt i Dark Souls. Aller mest for å trekke ut en og en fiende fra et cluster, men iblant dukker det opp sværinger som er vriene å ta i nærkamp men som lett lar seg knekke over tid bare man investerer en kilosjel i noen piler. En gigant på toppen av Sen's Fortress er det første jeg kommer på, Titanite Demon i en trang gang nede i The Catacombs er en annen.

Je, har ofte hatt behov for dem, men jeg er av typen som er eksepsjonellt gjerrig og bruker sjeler på å oppgradere meg fremfor å kjøpe utstyr/oppgradere våpen/rustning.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Skaffet meg heavy soul arrow igår. Drepte en black knight uten problemer. Som i at han ble nesten for enkel. Magi er tydeligvis fortsatt bad ass og veldig glad for at de har satt et visst antall spells du kan kaste før du må tilbake til en bonfire for å kaste mer.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Dragon Slayer Ornstein & Executioner Smough.. :ehm: :( D; \o/

Gjorde ett forsøk på dem før jeg la meg i går, og det hadde nok ikke vært et problem om jeg kunne tatt de hver for seg. Som med alt annet i Dark Souls er summen større enn delene og det er et lite helvete å måtte styre med to stykker samtidig, en sværing med gigantisk slegge og en lynkjapp kar med spyd. Jeg tok 25% av en av de før jeg hadde brukt opp resten av lageret innen spells og estusflasker. I det minste vil jeg greie å løpe tilbake til bossen uten nevneverdige vanskeligheter ettersom jeg har fått åpnet en del snarveier. Det er nesten så jeg vurderer å bruke humanity for å se om noen kan hjelpe meg, men covenanten min krever også humanity offerings for at jeg skal få fetere goder..

Oh the huge manatee.

Mye morsomere å smelle ned signet sitt og hjelpe til på bosser enn å farme rotter imo.

D

Deleted member 91

Gjest
Dragon Slayer Ornstein & Executioner Smough.. :ehm: :( D; \o/

Gjorde ett forsøk på dem før jeg la meg i går, og det hadde nok ikke vært et problem om jeg kunne tatt de hver for seg. Som med alt annet i Dark Souls er summen større enn delene og det er et lite helvete å måtte styre med to stykker samtidig, en sværing med gigantisk slegge og en lynkjapp kar med spyd. Jeg tok 25% av en av de før jeg hadde brukt opp resten av lageret innen spells og estusflasker. I det minste vil jeg greie å løpe tilbake til bossen uten nevneverdige vanskeligheter ettersom jeg har fått åpnet en del snarveier. Det er nesten så jeg vurderer å bruke humanity for å se om noen kan hjelpe meg, men covenanten min krever også humanity offerings for at jeg skal få fetere goder..

Oh the huge manatee.
Ok, her er hva du gjør: Lock på Ornstein siden han er den største trusselen. Så beveger du deg slik at du plasserer Smough mellom deg og ham, slik at du kan hamre løs på Smough, samtidig som han står i veien for slaga til Ornstein. Liten spoiler: Når du har tatt én av dem blir den gjenværende mye tøffere og får fullt liv igjen, så det er ikke noe poeng i å fordele skaden du gjør på dem. Hører rykter om at Smough visstnok er enklere enn Ornstein til slutt, men han er også mye mye enklere å drepe når du har dem begge samtidig, så det var vaffal det jeg gjorde. Brukte bare fire forsøk totalt selv om det virka fullstendig håpløst på meg også da jeg kom dit. Goon speed.