[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvordan kan det kjøre i 1024x720 men likevel ha samme aspect ratio som 1280x720? :psyduck:
:eng: Bildet rendres i 16:9-aspekt, men i 4:3-oppløsning. Blir riktig aspekt når det strekkes ut, men du kan - hvis du får tatt et stillbilde og ser nøye etter - se at pikslene er rektangulære.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis det bare var HUD-en du tenkte på, så blir den uansett rendret sist og siden det kun er snakk om 2D-teksturer (som krever mye, mye mindre prosessorkraft å rendre enn en hel 3D-scene), blir nok akkurat den lagt på framebuffer i etterkant. På den annen side rapporterte Digital Foundry at i PS3-versjonen kan man se at tekst og HUD-elementer også blir tatt med i AA-passet, som kjøres etter at hele scenen er rendret, så litt vanskelig å si. Uansett er det veldig mange triks som brukes for å få opp framerate i moderne spill; det er veldig uvanlig at spill som hevder å kjøre 1080p faktisk rendres i den oppløsningen direkte til framebuffer, siden de "få" ekstra pikslene krever veldig mye mer minne og båndbredde. Eneste ånklie HD-spillet jeg kommer på som ikke bruker forholdsvis simpel grafikk, er Wipeout HD ; og selv det har dynamisk nedskalering hvis render-budsjettet overskrides.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan folk snart slutte å nytolke et ræva oversatt intervju med en kis som helt tydelig er like komfortabel med å utvikle spill til PC som jeg er med offside-regelen? Høydepunktet var da Edge rapporterte "Dark Souls might drop GFWL, add mod support" og RPS rapporterte "Dark Souls still using GFWL, no mod support", basert på samme artikkelen.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Her er en bra video med masse velinformerte.. greier...


Edit: klarer ikke se mer enn noen sekunder :penga:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen


Dark Souls PC for Steam, extra content for console

That settles it - Dark Souls PC will be available on Steam, and the game's extra content will be offered on console.
Whether or not either would happen have been lingering questions surrounding the desktop release of From Software's celebrated action role-playing game.

The extra content is the Artorias of the Abyss expansion, which adds more areas, bosses, enemies, NPCs, armour and weapons.

Artorias of the Abyss will cost 1200 Microsoft Points on Xbox 360, and $15 on PS3. It will be released sometime this winter, according to IGN.

The PC version of Dark Souls is called the Prepare to Die Edition, and it comes out on 24th August. There's a Games for Windows - Live version that will be sold in shops.
(Saus)



(Sanden representerer Dark Souls og corgien representerer alle mennesker i hele verden.)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vannet representerer vann, som alle må ha for å leve.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Usikker på hva som menes med gfwl-delen. Det er nesten som de impliserer at steam og gfwl er to eksklusive (hva blir det norske uttrykket? Gjensidig ekskluderende? Aldri hørt før) ting, men mange spill på steam har da gfwl.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Man kan vel teknisk sett kjøpe gfwl-spillet og bare plugge inn koden i steam i stedet for å installere fra skive? Hvis man på død og liv skal ha en fysisk kopi da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg også så. Dark Souls og Dishonored har begge "Games for Windows"-logoen, noe som ikke er annet enn en valgfri logostripe du kan klinke på eska for å vise at joda dette er et spill som funker på datapese. Games for Windows Live er navnet på skrotgreia som ingen liker.
 
Er noe snakk om at bare PAL-regioner (sier man det fortsatt?) får Live-biten :(
 
Dark Souls har nå fått en butikkside på steam og det står ingenting om GFWL (enda)!!! \o/\o/24. August, folkens.

Ser at systemkravene ikke er helt sinnsyke heller, så ser frem til et spillbart Blighttown.