[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Lodin

Der Waaaah
Det står heller ingenting om GFWL på sidene til Fallout 3 eller Arkham Asylum mens det gjør det hos Dead Rising 2 så det betyr omtrent nada. Gaben osv.
 
:ras:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det tar 4GB harddiskplass. Med andre ord er det vaselin-filter på teksturene. Hurra, men som forventet. :(
 

Lodin

Der Waaaah
Digger at det er 2012 og det fortsatt ikke er standard å ta vare på orginalfiler fra før man komprimerte (promprimerte?) dem for lusene DVDer og konsoll-HD. :ras:
 

Lodin

Der Waaaah
Dark Souls developer From Software is having a torrid time getting its beloved action RPG up and running on PC and has confirmed it isn't including any optimisations for desktop gamers.
Producer Daisuke Uchiyama told Eurogamer that it had underestimated how tough it would be to port the game across.
"To be completely honest, we're having a tough time doing it due to our lack of experience and knowledge in terms of porting to PC. First we thought it would be a breeze, but it's turned out not to be the case. We're still developing right now - we're crunching right now.
"In Japan there's not much of a PC market and we haven't really taken into consideration that audience before. That's one of the reasons why we haven't been able to step up on the PC platform until now."
Uchiyama went on to confirm that it hasn't fixed the frame rate problems that had hobbled certain parts of the game on consoles.
"In terms of the frame rate for say, Blighttown, From Software sincerely apologises for that happening [in the console version]," he said.
"In terms of the PC version, the quick answer is no, [we won't be fixing the frame rate problems]. Because we wanted to get the PC version out as soon as possible, it's more strictly a port from the console version. We haven't been able to step up into doing any specific optimisation for PC.
Haha, jeg gir denne her en wide berth. Når utvikleren selv kommer ut å innrømmer at de ikke aner hva de driver med og at dette blir en middelmådig port driter jeg i det.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Hæh! kom for å poaste det samme. Aldri før har jeg hørt noen innrømme at de sliter på den måten. Blir artig å se hva resultatet blir.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja... artig. :(

Håper bare de hyrer inn noen som har litt erfaring med PC-porting sporenstreks.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Overraska over at de la seg såpass langflat og bare "solly-u, we know tentacluh-pornuh, but no pc-gaming". At de vil ha ut greia til fastsatt dato er jo en ganske grei ting, såfremt de faktisk jobber med å forbedre hele greia etterpå. Spørs nå litt det, kanskje
 
Skuffende nyheter... Men skal kjøpe det og vise støtte, vi må vise dem at det er et marked for slike spill på PC så vil de gjøre mer innsats neste gang.

:)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det var det da. Og, siden det er PC vi snakker, er det faktisk mulig å få klinka det sammen i etterkant.
 

Lodin

Der Waaaah
Noen som husker Ninja Blade? Eneste andre spillet til From som fins til PC og ironisk nok var det en veldig bra port. =D
 
Sa vel egentlig seg selv, men det er fortsatt betryggende å høre. Så lenge det ikke betyr at man må ha et slikt setup for å få over 30FPS i Blighttown:


Edit:
It’s definitely going to be better than the console version
Selv Namco anerkjenner mesterrasen :riffa:
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Greenman selger steamversjonen og har no pre-orderings på gang nå. Ganske knall hvis du som meg har spart på alt rælet de har delt ut gratis siste året og kan cashe inn rundt €10 i avslag ved å trade det inn igjen...

E: Fant en rabattkode jeg hadde liggende fra "vintersalget" de kjørte forrige uke også, så totalpris for hele herligheten ble €24... :D
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg har ikke hatt særlig gode erfaringer med GmG. Tenker jeg kjøper det fra gamersgate siden du får butikkpoeng der og det er steamworks uansett.

Ellers, Jurogamer sin anmeldelse sniktitt.
To cut to the chase, the frame-rate on consoles has always been a major area of complaint among Dark Souls fans, and the notorious Blight Town or New Londo Ruins areas are usually singled out as the big offenders. The implication of a PC release is obviously that all these problems can be tackled by the brute force of a faster CPU, and though there are very light hitches here and there, it's a relief to say Blight Town now plays without all the constant chugging. The improvement is staggering to those that endured the treacle-like pace of the area on PS3 and 360, already making this version a winning proposition.

There is bad news which could hit PC gamers pretty hit hard, though. While the frame-rate's rough edges have been filed down, you're still going to be playing at 30FPS out of the box, as widely rumoured. A graphics menu has been added in, but there are no obvious ways to raise the bar to the preferable 60FPS mark. In fact, options are pretty meagre overall on this front; you have the standard resolution and refresh rate settings (it does nothing to solve this), and also check-boxes to remove anti aliasing or motion blur. Barebones and to the point.

(...) it appears that Dark Souls PC uses the very same 1024x720 internal framebuffer as the console versions, regardless of which resolution has been set in the menus.
 
Jævlig glad de har innrømmet problemer på forhånd så vi var forberedt på dette. Blir ikke dag 1 noe mer, men er der straks det er litt billigere evt. hvis det blir patcha eller modda til å funke tilnærma det man burde kunne forvente av et PC-spill. Kan klare 30 frames i sekundet, men å ikke få ordentlig 1080p holder ikke til at jeg vil betale for spillet to ganger.