[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Virker som de hiver ut ett spill porta fra konsoll med minimal innsats, for så å satse på at folk gidder og fixe det i etterkant gratis (alo bethesda)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

\o/

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, nå kan du det. Kisen som mekka fiksen til Dark Souls la den ut på bloggen sin istad, så her er det bare å teste. Bare så det er sagt: Siden DS kjører GFWL må noe som i prinsippet er et par linjer med kode ekstra isteden gjennomføres ved å hacke en spesialtilpasset utgave av en DirectX-DLL, som så byttes ut med den som følger med spillet. Dermed går det an å anta at så fort det kommer en patch, må denne fiksen mekkes på nytt. Brukes på eget ansvar og sånt også.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Evt. kan du kjøre enda høyere oppløsning og downsample det igjen for gammeldags AA.

Lodin

Der Waaaah
Jeh, men ikonene er uansett grumsete samme hvilken oppløsning man kjører. Tipper folk fikser det med modder også. :)

Wow, overrasket over hvor mye bedre spillet ser ut i 1920x1200. Detaljene i spillet man ikke kunne se før blir plutselig veldig synlige. Kontrollene oppførte seg merkelig og jeg fikk helt latterlig mye screen tearing av en eller annen grunn, så da venter man bare til moden funker på PCen min. :(

Det er forresten helt uspillbart etter man har testa ut høy oppløsning og så skifter tilbake til konsoll-oppløsning... det blir som grøt i forhold

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tenkte ikke på det i går, men det første jeg gjorde instinktivt da jeg fyrte opp Dark Souls var å gå inn i options og sette oppløsninga til 1920x1080. Hva var greia med den moden? Jeg har ikke patcha noen dll-er..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
GFWL er ræva for å forhindre juks, hva annet er nytt. :argh:

Sånn ellers, ny versjon av DSfix er ute så prøv den. Fikser etter sigende problemer med at UI-en ikke ble rendra skikkelig, og du kan sette opp supersampling av teksturer så de ser crispere ut. Og skjule muspekeren som av en eller annen mongo grunn vises på skjermen ellers.

Bare for å understreke det, hvis du tenker "nei, det ser jo greit nok ut uten modden så jeg tar ikke den sjansen", så tenkte jeg også det men fant ut at jeg ville teste likevel og da fant jeg ut at den tanken var veldig feil.