[Multi] Dark Souls [PC, PS3, 360, PS4, Xbone, Switch, Nokia 3310]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skal nevnes at det er litt vrient å se forskjell på kaos-buggzene (hoho), men den som teller dropper den hjelmen du allerede har, så hvis du looter den der nede veit du at du er safe.
 
Ah! Det er det som gjør at han klikka ja! La ikke merke til at han hadde den på hodet, for jeg var for opptatt med å være totalt tatt på senga! Da vet jeg det til eventuelt neste gjennomgang.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Før jul skal jeg ha fått klart minst ett av Souls-spella og fått kjøpt Bloodborne. Elsker spillene, men klarer aldri å få kommet inn i riktig rytme før jeg går lei
 
Jeg får ikke spilt om dagen, med unntak av at jeg fikk skvist inn noen timer i går.
Kom til Nito, og det ble litt mye på én gang på first try. Men faen for en møkkavei bort til denne bossen da? Første biten med et stort vandrende skjelett og til sammen 4 krabbende skjeletter er det jo bare å løpe forbi, men den smale veien med hvadetnåhetersomkommeroppavbakken og piler i flesen var satans irriterende. Så kommer disse stygge wizerdsa og de små skjeletthoreungene. Gleder meg til å være ferdig med det hølet der.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Wizardene og skjeletthoreungene er det også bare å løpe forbi (klem veggen langs venstre side også strake veien til tåkedøra). Og de greiene kommer jo opp bak deg på den smale veien, mens den siste kan løpes rundt for der er det mer plass. Bare å løpe hele veien altså. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare pass på å få med deg White Titanite Slab (eller noe tilsvarende) i området, den finner du ikke mange av andre steder forråsiresånn.
 
Har store problemer med denne bossfighten. Jeg har ikke noe å drepe de skjelettene for real og det skaper mye frustrasjon. Ikke umulig at det jeg warper og ordner meg noe divine for å kutte litt ned på frustrasjonen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
AoE-en hans knekker skjelletter også, så da har du åpningen for å få inn noen slag. Men ja, det er en kamp som enten er pisslett fordi du er dritsterk og tar han fort, ellers så er det ganske vanskelig fordi der er så mye å håndtere samtidig.


Edit: du klarer å lokke til deg Nito uten å få med deg de tre store skjellettene, da må du bare håndtere de små og de er bendovers.
 
Tok'n omsider. Jeg dro og laga meg en divine claymore, så fikk skjelettene ut av veien.
Visste om det med de store, så de har egentlig ikke vært problemet. Måtte leve på humanities under fighten. Phew.

Edit: Tips til våpen med følgende stats:
22 VIT / 50 END / 32 STR / 18 DEX
Bruker ubehandlet Black Knight Halbert nå. Har en Zweihander +5 også, så kanskje kjøre den gjennom en upgrade?
 
Sist redigert:
Noen må fikse en tag for Switch i denne tråden for det er hvor jeg spiller Dark Souls for tiden!

DSC_0680.JPG


Jeg hadde nylig besøk av storesøster og datteren hennes som begge ønsker seg en Switch nettopp pga Dark Souls, og måtte boote det opp og fartsløpe igjennom første del av spillet for å vise de mest mulig på halvtimen vi hadde før de måtte videre. Klarte såvidt å komme meg til vår gode venn Andre ved å nødspise en humanity grunnet null Estus etter å ha hoppet på hodet til Mr Taurus, løpt mellom beina på dragen og rompedasket villsvinet herfra til månen til stor jubel fra barna :p

Spillet er seg selv likt, kamerastyringen virker litt mer twitchy enn jeg kunne huske så jeg tror jeg skal stille ned sensitiviteten en smule. Et stort minus som jeg håper blir fikset er input lag som jeg har lagt merke til hvis jeg løper i en retning og snur helt om. Ikke et problem ellers så langt. A og B knappene har også motsatt funksjon i Dark Souls enn i Switch menyene så det ga meg en liten hjernepromp, men også noe som kan stilles på om ønskelig.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Mens resten av verden ser ut til å rive ut håret sitt over at colaen blir daff og chipsskålen tom mens lastingen av RDR2 snegler seg fremover i time etter time, har jeg gjort som Ganon og vier helga til Dark Souls Remastered. Har aldri spilt det før IG var ærlig talt litt usikker op om jeg ville like det, men nå har jeg spilt i 6 timer og har fortsatt lyst på mer, så det er et godt tegn! Har knapt avansert i det hele tatt, bare spilt det samme løpet fra et bonfire til en bro hvor jeg blir kvestet av en svær taurus sikkert tusen ganger, og mistet 1,000,000 potensielle opplevlinger på veien.

Klarte til slutt å ta taurusen men ble selvfølgelig brent i hjel av en svær drage like etterpå og mista 8000 sjeler. Hvorfor liker jeg dette spillet fortsatt?

Har begynt å skjønne noen mekanikker, som at jeg kan «oppgradere» bålet mitt med humanity. Ellers er jeg ikke helt sikker på hva det er godt for, men rask lesing på Internett sier at det gjør meg noe sterkere og at jeg finner loot litt oftere?
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jo det har jeg skjønt, men er det ellers noe poeng i å konsumere humanity? Ser at jeg går opp i et nivå oppe ved HP / stamina baren min
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ah, spise dem selv. Du får full helse og øker det tallet oppe i gjørnet. Det spekuleres i at det øker drop rates. Det er garantert slik at det er det chaos-våpen skalerer med.