[Multi] Darksiders 2

Lodin

Der Waaaah
#1


Jaddah dere, det er nok en gang tid for å tre inn i skoa til en av apokalypsens fire ryttere. I første spillet var man War, mens nå er man Raziel fra Legacy of Kain med terrormaska fra Splatterhouse. Noen vil sikkert kalle ham Death, men dem om det.
Det er mye av den samme greia som sist så det er kampsystemet fra God of War og dungeonsene fra Zelda. Nytt denne gangen er at de har gjort verdenen enda mer åpen med masse side quester samt at det har loot på linje med et typisk Diablo.
Storyen er som så at War fortsatt er i problemer etter at noen lurte ham til å starte dommedag tidlig på starten av det første spillet. Han er desverre satt ut av aksjon etter slutten på det så det er opp til broren hans å renvaske navnet hans. Av diverse grunner får han og i jobb å redde hele menneskeheten selvom disse i praksis allerede er utsletta. Siden den egentlig jobben til døden er å sanke sjeler, ikke sørge for at de lever videre så er han ganske grinete og det er vistnok en artig del av settingen.
Anmeldelsene har vært særs strålende og bortsett fra litt gnurr med PC-versjonen virker alle fornøyde.
Launchen var i USA i forrige uke og av en eller annen grunn i morra her. Steam sier dog at det skal slippes i kveld så vi får se. Vi får se.

 

Lodin

Der Waaaah
#2
Se her var det liv ja. Dette er uansett akkurat så kult som jeg håpa på så det finnes få grunner til å ikke coppe. Det kjører finfint her, selv med V-sync aktivert fra spillet selv. Det er det bare noen få Nvidia-kort som greier så her var jeg heldig. Faktisk er eneste problemet med denne versjonen at Death ser ut som pixelert ræv i noen menyer.
Her er det helt greit.


Her er det pixelert ræv.


Kan kun håpe det blir patcha. Ellers føles det sånn halveis likt orginalen. Verden er da mye mer åpen og minner litt om Amalur bla. fordi begge spill kjører lik Warcraftete design. En ting jeg liker og mange andre hater er at fiendene ikke er skalerte noe som betyr at man fint kan treffe bosser som er 15 levels høyere enn en og dreper med et angrep. Det gjør at man må passe seg litt og ikke bare ture fram selvom flere små dungeons er åpne fra start.
Våpendillet er både bra og dårlig. Man har i praksis bare to typer lette og tunge sekundære våpen. Det er da enten kniver eller boksehansker i jern eller økser og hammere. De har bare hvert sitt sett med angrepsanimasjoner noe som er litt eh. Man har også til enhver tid med seg to ljåer som såklart er signaturvåpenet. Lootsystemet er jævlig fett og tatt rett fra Diablo. Noen har klagd over at det blir for likt Mass Effect 1 hvor man plukka opp altfor mye dritt hele tida, men her er det veldig enkelt å se hva som har best stats. Gul er bedre og rød er drittere. Er bare å gå inn i inventory en gang i blant og bytte.
Etterhvert får man og possessed weapons som har relativt dårlige stats i starten, men man kan mate dem med vanlige våpen så de plukker med seg egenskaper fra dem og man kan i praksis mekke sitt eget shizz. Føler det blir å eie.
Sist av alt kan man nevne Death selv. Der War konstant var grimdark og sinna er Death mer tilbakelent og tørr. Faktisk i så stor grad at han blir morsom. Om ikke folka i Vigil har latt seg inspirere av Døden fra Diskworld så vet ikke jeg. Der har du pluss du kan føre opp i boka.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
De har bare hvert sitt sett med angrepsanimasjoner noe som er litt eh.
Æh blæh. Det jeg likte minst fra Dorksiders 1 var at våpnene ikke kunne kombineres med hverandre på noe bra måte, allaaaaah f.eks Amalur. Skal uansett stikke og kjøpe dette ... ca nå.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Det tar litt tid for Death å skifte, men du kan fint smekke en fyr opp i lufta med en hammer og hoppe etter og angripe med ljåene. Regnes som combo og.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Over på noe viktigere: Det første var jo Wrathwrathers: Wrath of Wrath, så hva er dette? Deathdeathers 2: Death Deaths?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
Har spilt dette en god del de siste to dagene, ble akkurat superdrept av en superboss i en sidequest som jeg ikke har sjans til å ta ennå.

Umiddelbart må jeg jo si at jeg er skuffet over at spillet ikke foregår på postapokalyptisk Jorden som Darksiders 1, hvor mye av poenget var at f.eks en forlatt t-banestasjon kunne være et dungeon. Istedet roter Death rundt i "the neather realms", og du starter et sted som heter The Forgelands. Et fint og frodig sted med litt corruption innimellom flekkene, og områder og musikk som kunne vært henta fra Kingdoms of Amalur. Du skal liksom være Death, the pale rider, the reaper, men likevel gjør ikke spillet mye for at du skal føle deg særlig tøff. The Makers, som bor i Forgelands, er giganter, og du må som i DS1 snakke med og slåss mot skapninger som som regel er fysisk større enn deg.

Death er mye kjappere enn broren sin, og innimellom er det slitsomt. Det er ofte vanskelig å få overblikk i kamper med mange fiender, og traversering kan være litt knotete. Har falt ned i lava noen ganger fordi Death heller vil klatre opp enn sidelengs og sånt.

Men for all del, det er et artig spill. Slåssinga er faktisk bedre enn i første fordi comboen din ikke stopper når du switcher til sekundær-våpenet, det er ting å samle … dog ikke spesielt spennende ting siden du ikke leter etter hjertebiter og magioppgraderinger, her levler du istedet. Det er ikke mye vits å grinde siden du får piss exp av å drepe tilfeldige fiender som er lavere level enn deg, så det er bare å gunne på mot dungeons og gjøre quests istedet. Og så er det et ganske grunt loot-opplegg. Det er et slags system hvor du kan ofre utstyr for å levle opp visse "possessed" våpen, men jeg gidder ikke gjøre det på lowlevel-våpen som jeg blir å bytte ut relativt kjapt uansett.

Så langt gir jeg spillet Tilfredstillende men svakere enn forløperen/10



edit: Er det forresten noen som spiller på PS3 som jeg kan gi en in-game gave til?
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Vare Gorewood som drapsdrepte deg? Han erke vanskelig bare du levler litt så han ikke drepsdreper deg på to hits. :smugdog:

Og man kommer til andre verdener etterhvert. Den andre hubben er jævla mye stiligere enn Forgeworlds og passer Death mye bedre. Om ikke en av de følgende er ruinerte byer på jorda blir jeg overaska.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
Nei det var han der ildflaggermusa nede i The Nook. Du slåss på en tynn ruinbit som han har satt fyr på (drainer livet ditt) mens han kræsjer i deg og skyter ildkuler. Jeg ga ganske fort opp for å komme tilbake sterkt senere.

Jeg forvillet meg forresten inn i The Scar-dungeonet fem levels for tidlig. (Level 12 mot Level 17-fiender) Det er en del der hvor du må slåss mot to waves med constructs, så to waves til mens det faller lava fra taket, og så to Construct Champions samtidig herregud. De gjør så sykt mye skade og jeg måtte bare dodge som en gud for å ha noe som helst sjans.

Mye raeg, men det er heldigvis mulig å fast travelle ut, så jeg fikk levert en quest sånn at jeg levllet i løpet av kampen (HP fylles opp da), og slåst litt med Grim-talismanen på sånn at Reaper Form var klar da jeg kom til champion-biten. Gawd. Og bossen, jeg måtte bare unngå at han traff meg en eneste gang ...
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#10
Det her må skaffes når det går ned i pris, kjenner jeg. Venter på PS3-utgaven av 1'ern nå, fortsette på saven jeg har liggende innpå der et sted. Så. Hå håhåååå! Da er're nummer 2
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Første patch er ute og eh.
PC Patch #2 Details:

• In this patch your key mappings will revert to defaults.

• Added Key Bindings option to the Pause Menu. (Previous location on the Moves List still there)

• The V-sync graphics option is now functional.

• Reaper Form now triggers correctly when using a Keyboard.

• Video Settings save to the Steam Cloud correctly.

• You can now sacrifice items below the 3rd row in the Possessed Weapon menu.

• Target Reticules align properly at all screen resolutions.

• Addressed crashes in Blackstone, including at the 2nd lever and during the Lilith cut-scene.

• Various gameplay progressions fixes.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
En annen ting som plager meg litt; for å aktivere spesialangrep må man holde ned L1, men jeg holder allerede nede L2 for å targete noen, og den fingergymnastikken får jeg bare ikke til. Som betyr at jeg aldri noensinne bruker Teleport Slash. Tenker jeg tar en respec og heller setter poengene i de skillene hvor du summoner ting. Har brukt Murder litt fordi de kråkene kan gi deg litt HP tilbake, men det er ikke så mye at det føles som noe vits. Skulle heller hatt noe som gjorde at jeg fikk Executions oftere.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#13
L2 med venstre langefinger, L1 med venstre pekefinger...?
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Slutte å targete folk med mindre man skal bruke kloa? Gidder aldri sikte aktivt og det funker fett med 360-pad.
Ellers da? patchen var gode saker. Den fiksa den grumsete modellen av Death i menyen og skyggene ser ikke ut som totalt ræv lenger. Menyene er blitt litt mer snappy og.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#16
veit du, jeg ser virkelig ikke problemet der altså. Latskap fra ende til annen! Makan
ImageUploadedByTapatalk1346176608.183368.jpg

ja, kak. Møkkete kontroll.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
Og med fingrene på samme sted, hold tomlene på stikkene. Ikke spesielt behagelig for hendene mine iallfall, siden jeg foretrekker å nesten kontrollere tommelstikkene med første ledd, ikke tuppene av tomlene. Så sånn er det.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Spiser du ostepop mens du spiller eller?!?!?

DualShock er et ergonomisk makkverk fra ende til annen.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#19
Skal sies at jeg har små kvinnehender...

Kak: :hug: